• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • SnartFruSir
    Aylas skrev 2011-05-25 17:39:11 följande:
    det stämmer att biljetten och passet måste stämma överens

    Fick lite bråttom och huvudbry... har fått erbjudande att jobba hela sommaren - 9 veckor, med chans till förlägning. gött att få en riktig inkomst efter tre år som student, att vara ledig tre veckor kring bröllopet var heller inga problem. Det är bara ett bekymmer, jobbet är 50 mil hemifrån. Funderar på hur det skulle gå med bröllopsplanering och vara ifrån varandra så länge. Alternativet är att jobba på hemmaplan 6 veckor, utan chans till förlängning :-/ Svåra beslut ikväll
    Man klarar oftast mer än vad man tror säger jag som har haft distans med min blivande om vartannat. Han pluggade i Köpenhamn och jag var kvar i Göteborg. Men det fungerade.

    Det mesta av planeringen kan man ju oftast göra var man än befinner sig. Men skulle ni kunna tänka er att flytta till den orten där du har fått jobberbjudande? Det spelar ju ingen roll om du får förlägning, men inte vill bo där/kan bo där med din blivande. Eller, så tänker jag. Jag vill gärna göra karriär, men jag hade följt med min man till månen om det var där han fick jobb och vi bäst förutsättningar och vice versa. Däremot vill jag inte flytta tillbaka till Malmö (menar inget illa, men pluggade där och jag trivs bättre här under korkeken i Götet) så jobb där hade inte varit aktuellt oavsett.

    Hoppas det löser sig i alla fall :)
  • Aylas
    SnartFruSir skrev 2011-05-25 18:28:29 följande:
    Man klarar oftast mer än vad man tror säger jag som har haft distans med min blivande om vartannat. Han pluggade i Köpenhamn och jag var kvar i Göteborg. Men det fungerade.

    Det mesta av planeringen kan man ju oftast göra var man än befinner sig. Men skulle ni kunna tänka er att flytta till den orten där du har fått jobberbjudande? Det spelar ju ingen roll om du får förlägning, men inte vill bo där/kan bo där med din blivande. Eller, så tänker jag. Jag vill gärna göra karriär, men jag hade följt med min man till månen om det var där han fick jobb och vi bäst förutsättningar och vice versa. Däremot vill jag inte flytta tillbaka till Malmö (menar inget illa, men pluggade där och jag trivs bättre här under korkeken i Götet) så jobb där hade inte varit aktuellt oavsett.

    Hoppas det löser sig i alla fall :)
    Tack, det löser sig - det vara bara inte det jag hade planerat för sommaren... Vi har också "distansat" innan och det funkar bra¨(bara drygt att veckopendla 50 mil...), och vi kommer att flytta dit jag blivit erbjuden jobb, men tanken var att flytta om ett par år. Men vi får se, det är mysigt att ordna med bröllopet tillsammans men extra ikomst är också trevligt. 
  • Ankie och Jocke

    Löste sig med efternamnsblanketten som kommit på vift. Den hade tydligen inte blivit inscannad samtidigt som hindersprövningslappen men den är registrerad och intyg kommer. Skönt.

    Hur gör man med pass???
    Vi ska åka på "familjesemester" några veckor efter bröllopet och jag har inget giltigt pass. Eftersom jag planerar att byta efternamn så vill jag ju inte skaffa pass innan dess. Hur lång tid tar det att få ett pass? Vill inte ha något tillfälligt utan ett riktigt på en gång.

  • Helena brud 20 aug

    Vet inte om det beror på var man bor, men i Stockholm tar det iaf fem arbetsdagar... Borde väl vara samma oavsett vart man bor?

  • Jenny P
    Sassabrassa skrev 2011-05-27 09:16:27 följande:
    Ååååh nu längtar jag sååå till den 27 augusti. :)
    Daniel Lindström – Annars Stod Vi Aldrig Här

    Någon som har ett bra tips på ingångslåt. Vi vill ha något emd koppling till leksand och tänkte därför ha den här:
    Merit Hemmingson – Leksands Brudmarsch
    Men den känns lite dyster. eller vad tycker ni?
    Nä, jag tror inte den blir dyster. Vi själva ska ha Jämtländsk brudmarsch och den kan verkligen kännas dyster... men det beror på vilka instrument som spelar och hur man arrangerar den. Våra musiker kommer att göra en väldigt fin version, som bara kommer att kännas glad, pigg och vacker. Vi ville också ha med någon anknytning till vigselnplatsen, och valde därför denna låt 
  • 20110820
    Sassabrassa skrev 2011-05-27 09:03:18 följande:

    Nu har jag nog hittat klänningen till min tärna. Vad tycker ni om den?
    Vi har rött, röda rosor som genomgående tema.


    Riktigt snygg klänning!

    Idag fick jag brev från PRV, mitt nya efternamn kungörs på måndag så det verkar ha gått riktigt snabbt, går det igenom kommer jag få heta mitt nya namn 1,5 månad innan bröllopet
  • Wedding2012
    Sassabrassa skrev 2011-05-27 09:03:18 följande:

    Nu har jag nog hittat klänningen till min tärna. Vad tycker ni om den?
    Vi har rött, röda rosor som genomgående tema.


    vart har du köpt den?
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2