• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • fru2011kanske
    Ankie och Jocke skrev 2011-05-22 22:31:51 följande:
    Grrr...fick tillbaka hindersprövningen och där står att vi inte gjort någon ansökan om nytt efternamn...men vad f*n jag skickade ju alla papprena samtidigt! Hur lyckades de slarva bort ändringen av efternamn???!!!
    Börjar tro att jag ska behålla mitt eget.. *surar*
    Men, efternamnet kan man ju anmäla ända fram till Vigseln, så det ska väl inte skapa problem för hindersprövningen???
    Vi skickade inte in någon namnändringsblankett..... Och vi har heller ännu inte fått svar, kan namnblanketten vara problemet tro?

    I övrigt börjar jag bli lite stressad över att cateringen inte svarat på mina senate två mail.. Ska ringa dem på ons om de inte svarat på mailet jag skickade i söndags. Det är väl inte att vara påstridog? (Skickade förra mailet för en månad sedan nästan)
  • Beautiful Disaster
    Ankie och Jocke skrev 2011-05-22 22:31:51 följande:
    Grrr...fick tillbaka hindersprövningen och där står att vi inte gjort någon ansökan om nytt efternamn...men vad f*n jag skickade ju alla papprena samtidigt! Hur lyckades de slarva bort ändringen av efternamn???!!!
    Börjar tro att jag ska behålla mitt eget.. *surar*
    Men vad konstigt! Vi har inte ansökt om nytt efternamn än, då man kan lämna det till prästen vid vigseln.
    Hindersprövningen fick vi tillbaka godkänd för ett tag sedan  
  • SnartFruSir

    Jag fick tag på både Prelle och kantorn igår. Psalemerna vi har valt blev okejade allihop, så det känns skönt att kunna påbörja vigselprogrammet nu. Det var helt okej att ha "På börllopsdagen ber vi" som text till den blomstertid, så det blev vi särskilt glada över. Annars har vi valt "I denna ljuva sommartid" och "Nu är det morgon" (kanske mer känd som Morning has broken).

    Sedan har vi bokat in vigselsamtal och möte med kantorn ändå, men det är först om en månad. Så nu känns det som att vi är en bit på vägen igen :)

  • BlivandeFru2011

    Hej!

    Har sett tråden ett par gånger, men har aldrig fått för mig att skriva innan. Jag och min sambo ska gifta oss den 13:e augusti.

    Detta har vi hunnit med än så länge:
    X Bestäm datum och tid för bröllopet
    X Boka kyrka eller annan vigsellokal
    X Boka lokal för bröllopsfesten
    X Välja ut tärnor och marskalkar
    X Välja toastmaster/toastmadame
    X Boka fotograf
    XBoka hotell för bröllopsnatten
    X Boka solist för vigseln
    _ Välja sånger till vigseln
    X Köpa vigselring till bruden (jag får inte se den innan vigseln vilket är lite nervöst men jag litar på sambon)
    X Välja färgtema
    XSkicka inbjudningarna
    X Köpa brudklänning/underkjol (sambon får inte se den innan vigseln)
    X Köpa näbbklänning
    X Köpa tärnklänningar
    _ Köpa kostym till brudgummen (Görs på fredag)
    /Köpa skor till brud/brudgum/näbbar (mina skor är klara, men det är de enda med)
    _ Köpa slipsar till marskalkerna
    _ Ansöka om nytt efternamn (görs efter smekmånaden)
    X Beställa hindersprövning
    _ Beställa brudbukett, och andra buketter (Vi ska träffa floristen till helgen)
    XVälja meny
    XVälja bröllopstårta
    _ Vigselsamtal med prästen (kommer till helgen)
    _ Göra vigselprogram
    X Förbereda Rispåsar
    _ Göra festprogram (håller på med dem nu)
    _ Ordna transport från kyrkan
    _ Göra bordsplacering
    _ Provuppsättning av håret
    _ Provsminkning
    X Smycken till bruden
    X Fått in alla OSA
    X Bokat och betalt smekmånaden (Kryssning i medelhavet)
    X Placeringskort
    X Bordsdekoration inhandlat
    X barnvakt till sonen är fixat

    Dert är nog vad vi hunnit med hitills. Det känns spännande och lite nervöst då tiden springer iväg så himla fort. Jag vill dessutom hinna med så mycket som möjligt av vår planering innan min föräldraledighet är slut i början av juni och jag ska gå tillbaka till att jobba. 

  • Aylas

    Kanske är det dax att ordna efternamn och sånger så att vi kan börja med vigselprogrammet.
    Tänkte försöka åka poå bröllopsresa i mitt nya namn och alltså byta innan vigseln så att passet hinner komma. Hoppas att det funkar...

    SnartFruSir; "nu är det morgon" är så vacker! 

  • Helena brud 20 aug

    Såg att mitt pass gått ut, nu när jag kollade, visst är det väl smartast att vänta till precis efter och sen göra passet i nya namnet? Ett pass går ju på ett par dagar men hur snabb går namnbytet igenom?


  • Sassabrassa

    Hörrni. Om mannen ska ta brudens efternamn, måste det med i hindersprövningen också? Eller fungerar det?
    Vi kan inte ta namnet förrän efter bröllopet eftersom vi åker på smekmånad fyra dagar efter bröllopet och tänk om, vi inte hinner få klart allt med pass osv.


  • Helena brud 20 aug

    Det finns ju tydligen nån blankett där man klämde efternamnsbyte, detta gäller väl lavetter vems namn man tar? Dte viktigaste är väl att pass och biljett är i samma namn?

  • Humlan66

    Imorgon ska min klänning skickas till mig fick jag veta idag , och det är såå nervöst . Det är en klänning från Milanno för er som inte vet  och mannes kostym är på väg till honom med. spännande detta


  • Aylas
    Helena brud 20 aug skrev 2011-05-25 16:00:36 följande:
    Det finns ju tydligen nån blankett där man klämde efternamnsbyte, detta gäller väl lavetter vems namn man tar? Dte viktigaste är väl att pass och biljett är i samma namn?
    det stämmer att biljetten och passet måste stämma överens

    Fick lite bråttom och huvudbry... har fått erbjudande att jobba hela sommaren - 9 veckor, med chans till förlägning. gött att få en riktig inkomst efter tre år som student, att vara ledig tre veckor kring bröllopet var heller inga problem. Det är bara ett bekymmer, jobbet är 50 mil hemifrån. Funderar på hur det skulle gå med bröllopsplanering och vara ifrån varandra så länge. Alternativet är att jobba på hemmaplan 6 veckor, utan chans till förlängning :-/ Svåra beslut ikväll
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2