• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Ankie och Jocke

    Grrr...fick tillbaka hindersprövningen och där står att vi inte gjort någon ansökan om nytt efternamn...men vad f*n jag skickade ju alla papprena samtidigt! Hur lyckades de slarva bort ändringen av efternamn???!!!
    Börjar tro att jag ska behålla mitt eget.. *surar*

  • Pinkgrape
    Ankie och Jocke skrev 2011-05-22 22:31:51 följande:
    Grrr...fick tillbaka hindersprövningen och där står att vi inte gjort någon ansökan om nytt efternamn...men vad f*n jag skickade ju alla papprena samtidigt! Hur lyckades de slarva bort ändringen av efternamn???!!!
    Börjar tro att jag ska behålla mitt eget.. *surar*
    Nej, men usch vad irriterande! Det var riktigt dåligt. Har du ringt och frågat om det?

    Vi är själv mitt uppe i det där med efternamnsbyte osv och jag är så förbannad på Skatteverket och Riksarkivet, som varken svarar på telefon eller mejl och vi börjar ha panik för att hinna!
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Ankie och Jocke

    Nej, ska ringa imorgon. Min sambo har en viss ovana att inte öppna sin post så pappret har legat på skrivbordet i en vecka...

  • Ankie och Jocke

    Jo man hoppas ju det. Får väl skicka in en ny annars. Har ju tre månader kvar...

  • Helena brud 20 aug

    Just det, kanske dax att ta tag i det där... Vilka papper behöver man? Och vart ringer man? Denna vecka ska våra inbjudningskort skickas ut... Ska börja leta alla adresser idag... Fast jag tror alla vet att vi ska gifta oss vid det här laget.. :) hade varit lite kul att hålla det hemligt och så bara skickat inbjudningskort..... Fast så mycket som jag har ältat vårat lokalproblem så... Nåja, lokalen vi hittade var ju verkligen perfekt...ligger vid vattnet, kostar 1500, är stor och ljus och har en fin scen.. Det enda är att toaletterna är fööööörfärliga.. Vet inte hur jag ska pimpa till dom... Är liksom ett rum med två såna små bås dvs liksom väggar som hänger i luften... Funderar på doftljus och riktiga handdukar. Få se om det går att göra nått mer.... Annars är det tidplanering som ligger på tapeten nu... Vi är rätt på det klara fram till middagen, men sen velar vi lite... Ska vi ha efterrätt? Bara nån lite chokladbit efter maten? Ska kaffet vara på maten eller till tårtan? Eller ska tårtan vara direkt efter middagen? (fast det känns som man vill ha den lite senare) och om man har tårtan senare, ska man ha kaffe igen? Eller champagne till? Och när ska vi då servera avecen och så ska sambon bjuda på cigarr... Samtidigt som tårtan??? Och ska man servera tårtan medans man har borden kvar? Eller. Ta tårta avec och cigarr ute vid tex niotiden? I mer mngelformat liksom?(om nu vädret är bra???) Just det där med vädret är lite nervöst, då vi ska ha vigseln ute... Tänk om det är kallt och regn...:( Nån som har en klok åsikt?

  • SnartFruSir
    Ankie och Jocke skrev 2011-05-22 22:31:51 följande:
    Grrr...fick tillbaka hindersprövningen och där står att vi inte gjort någon ansökan om nytt efternamn...men vad f*n jag skickade ju alla papprena samtidigt! Hur lyckades de slarva bort ändringen av efternamn???!!!
    Börjar tro att jag ska behålla mitt eget.. *surar*
    Får se hur det går för oss då. Jag missade att man skulle skriva "19" i personnumret, så vi fyllde i det i efterhand. Det fick inte riktigt plats i rutan... om man säger så.

    Och sedan på "fullständigt namn" så skrev jag alla mina namn. Alltså förnamn + mellannamn x2 + 2 efternamn (eller ett är ju mellannamn det med). Sedan såg jag på exemplen att de bara hade skrivit tilltalsnamn + efternamn. Så jag har väl gjort fel där med.

    Nåväl, vi märker väl om de godkänner det eller inte :)
  • 20110820

    Idag har jag pratat med Ica Maxi, nästa torsdag åker vi dit och pratar med dem om tårta. Spännande!

  • labbalabba

    jag köpte underkläder idag! eller ja, egentligen köpte jag underkläder i lördags men gick ner till stan idag igen o bytte... köpte en torsolette och trosor i lördags o har funderat o funderat men kom nog fram till att jag hellre vill ha en bh istället så nu köpte jag bh, gördel och trosor på twilfit och nu känner jag mig supernöjd! än så länge iaf :)

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2