• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • skruttisOmuffis
    SnartFruSir skrev 2011-05-18 13:20:52 följande:

    Skruttis: Jättefina inbjudningskort! Nästan så att man fäller en liten tår här borta :)


    TACK!
    Nu blir jag alldeles till mig av stolthet, haha! Tungan ute
  • Pinkgrape

    Hihi nu är underkjolen i Sverige, så får väl hem den snart hoppas jag :)

    Fick mig dessutom en liten chock igår, när jag såg att den ena av mina brudklänningar är skickad! Jag blev helt paff, då de för ca 10 dagar sen sa att de behövde 25-30 dagar på sig att sy klart den. Nåja.. hoppas bara att den är fin och kommer fram.

    Huuua, hur ska man kunna lugna nerverna nu då?

    Idag är det bröllopstårta som står på schemat. Det ska bli skoj :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Sassabrassa
    Pinkgrape skrev 2011-05-20 08:46:17 följande:
    Hihi nu är underkjolen i Sverige, så får väl hem den snart hoppas jag :)

    Fick mig dessutom en liten chock igår, när jag såg att den ena av mina brudklänningar är skickad! Jag blev helt paff, då de för ca 10 dagar sen sa att de behövde 25-30 dagar på sig att sy klart den. Nåja.. hoppas bara att den är fin och kommer fram.

    Huuua, hur ska man kunna lugna nerverna nu då?

    Idag är det bröllopstårta som står på schemat. Det ska bli skoj :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Vad roligt. :)
    Hmm vi har liksom kört fast lite. Vet inte vad vi ska ta tag i just nu.
    Det är lite för mycket med allt annat runt om.
  • SnartFruSir

    Vi har bokat Tysklandsresan nu. Så den 26-28 juni blir det stora alkoholköpardagen i Kiel. Jag sitter just nu och forskar i vad allt väger, och hur mycket vi kan få med oss i pappas kombi. Pappa får ta vår bil istället eftersom vår S60 typ har det sämsta lastutrymmet någonsin!

    På lördag är det bara 3 månader kvar för vår del, (eller idag sett till datummet), men vet att flera av er redan är på månad 2 + xx dagar. Jag börjar känna mig lite smått stressad över vad som är kvar att göra, just pga att hela juni är uppbokad för vår del. Skiter sig något, så blir det lite svårare för oss att ta igen det.

    I helgen ska vi:
    Hyra mannens kläder
    Köpa slipsar till marsalkerna
    Bestämma ingångs- och utgångsmarsch och psalmer (definitivt)
    Göra vigselprogram
    Påbörja festprogram
    Bestämma drinkar till festen
    Och sedan var det något mer som jag redan glömt. Men det finns en lapp på kylskåpet, så det löser sig nog. :)

    Har ni andra några helgplaner?

  • Skumboll
    SnartFruSir skrev 2011-05-20 14:26:28 följande:
    Vi har bokat Tysklandsresan nu. Så den 26-28 juni blir det stora alkoholköpardagen i Kiel. Jag sitter just nu och forskar i vad allt väger, och hur mycket vi kan få med oss i pappas kombi. Pappa får ta vår bil istället eftersom vår S60 typ har det sämsta lastutrymmet någonsin!

    På lördag är det bara 3 månader kvar för vår del, (eller idag sett till datummet), men vet att flera av er redan är på månad 2 + xx dagar. Jag börjar känna mig lite smått stressad över vad som är kvar att göra, just pga att hela juni är uppbokad för vår del. Skiter sig något, så blir det lite svårare för oss att ta igen det.

    I helgen ska vi:
    Hyra mannens kläder
    Köpa slipsar till marsalkerna
    Bestämma ingångs- och utgångsmarsch och psalmer (definitivt)
    Göra vigselprogram
    Påbörja festprogram
    Bestämma drinkar till festen
    Och sedan var det något mer som jag redan glömt. Men det finns en lapp på kylskåpet, så det löser sig nog. :)

    Har ni andra några helgplaner?
    Drinkar ja, kommer du på några bra kan du väl dela med dig?

    Toastmadame kommer hit imorgon och vi ska planera festen, det ska bli kul!
  • SnartFruSir
    Skumboll skrev 2011-05-20 14:41:11 följande:
    Drinkar ja, kommer du på några bra kan du väl dela med dig?

    Toastmadame kommer hit imorgon och vi ska planera festen, det ska bli kul!
    Absolut, det ska jag göra. :) Vi kommer väl köra på lite klassiska, men döpa om drinkarna till bröllopsrelaterade ämnen. Mina favoritdrinkar är helt klart daiquiris med hallon, mohito och Piggelin - så jag hoppas de får vara med på vår lista :)
  • fru2011kanske

    Exakt tre månader kvar idag!!

    Var och hämtade skorna idag, sååå fina

    Nästa helg ska vi kolla lokalen igen och förhoppningsvis träffa cateríngen. MB har just tagit på sig spellistan, så en sak mindre för mig

  • 20110820

    Vi räknade också 3 månader kvar igår, idag är det 13 veckor om jag inte räknat fel. Shit vad tiden går!

    Nästa helg är det dags för oss att åka och prova klänning (för första gången!) och blivandes kläder som vi förmodligen hyr. Det är också dags att åka och prata med floristen samt provsmaka tårtor... Det är rätt mycket kvar!

    Idag åker vi för att träffa kantorn, jag har lite ideér om vilka låtar jag vill ha som in- och utgångsmusik, min blivande vet inte riktigt vad han vill så det blir bra att träffa kantorn och få lite tips

  • Pinkgrape

    Inatt hade jag min första bröllopsrelaterade dröm och den var inte rolig, alls.

    Det var bröllopsdagen och allt gick fel när jag anlände till kyrkan.


    Mitt hår var helt fel frisyr Toastmaster (som också är en marskalk) dök inte upp Toastmadame dök inte upp Min klänningen var för stor upptill och för kort nertill Buketterna var fel färg Jag hade helt fel smycken på mig Alla gäster var klädda i svar Fotografen hade sagt upp sig Solisten var helt plötsligt en man som inte kunde sjunga Jag och min mamma blev ovänner Ingångsmarschen var helt fel
    Jag vaknade dock innan jag hann gå in i kyrkan, men det var ändå ingen trevlig dröm alls :/
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

    BÅDA mina brudklänningar är skickade!!!

    Jag som trodde att jag bara skulle behöva gå runt och vara nervös över den ena nu.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2