• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Wedding2012

    dessutom frågade jag i denna tråd och ingen annan tråd

  • Wedding2012
    plin skrev 2011-05-18 10:24:54 följande:
    Vals kan man kanske inte dansa, eftersom den går i fyrtakt. men dansa tryckare annars!
    okej, tack =)
  • 20110820
    Wedding2012 skrev 2011-05-18 11:20:11 följande:
    jag har inte fått något svar därför frågar jag. varför ska jag inte? jag gifter mig 27/8 2011 jag också!
    Det är väl inte så lätt att veta när du heter Wedding2012 och det på din profilsida står att du ska gifta dig 11 augusti 2012?!
  • SnartFruSir
    labbalabba skrev 2011-05-17 17:27:10 följande:
    nu var det någon vecka sedan jag var inne så därför har jag missat att svara.. På mitt papper som vi fick i kyrkan heter den bara "Vigselpsalm" men den är skriven av Christina Lövestam och när jag googlade på den såg jag att den även kallas "På bröllopsdagen ber vi".. Hoppas att det kan vara till någon hjälp..

    Vi har velat hur mkt som helst med solomusik i kyrkan men nu lutar det åt att det blir tre låtar, Utan dina andetag, Miraklet och En evighet (Tomas Andersson Wijs version). Vi har dessutom bestämt definitivt vem som ska sjunga vilket känns superbra!

    Nu har jag tänkt att jag ska kolla upp var jag ska sy in min klänning (fanns bara i strl 36 o behöver både sy in och lägga upp en hel del). Är det någon som har koll på ungefär vad det ska kosta? O det är möjligtvis inte någon som har tips på en bra skräddare i Göteborg? :)
    Åh, tack snälla! Ska prata med kantorn med, men hon är alltid ute när vi ringer. Men ska googla och se vad vi hittar :)

    Vad jag vet så ska det ligga en bra skräddare typ vif Fröken Olsson. Tror den är i närheten av Sushirestaurangen, om du vet vart jag menar. Så kika där!
  • SnartFruSir
    Wedding2012 skrev 2011-05-18 09:59:33 följande:
    kan man dansa vals till What a wounderful world?
    Vals är ju 1-2-3, 1-2-3, så märker du att det inte är jättelätte att räkna, så går det förmodligen inte att dansa vals till den i orginalversion. Kanske att det går om man har någon som framför den i valstakt? Lets dance brukar ju göra om sina låtar efter danstema, så inget är väl omöjligt...
  • SnartFruSir

    Skruttis: Jättefina inbjudningskort! Nästan så att man fäller en liten tår här borta :)

  • Wedding2012
    20110820 skrev 2011-05-18 12:53:04 följande:
    Det är väl inte så lätt att veta när du heter Wedding2012 och det på din profilsida står att du ska gifta dig 11 augusti 2012?!
    trodde du hade sett som dom andra, att vi pratat om att jag skrivit 2012 för att ingen ska veta att det är vi då vi höll det hemligt tills inbjudningarna skickades
  • SnartFruSir

    Helt OT men..

    Jag har jobbat som mäklare på en liten byrå till för två år sedan, då jag började som projektledare på ett företag inom fastighetsbranschen. Nu såg jag precis att min gamla chef lagt ut ett av mina sista hus till salu igen. Ingen fara med det, men sedan såg jag att han bara snott alla mina texter rakt av. Han har inte ens brytt sig om att ändra på datum osv.

    Köparna, som nu är säljarna, var tyvärr otroligt knepiga personer. Så det är väl rätt åt chefen att han tagit på sig ett uppdrag där det är bäddat för motgångar redan från början.

    Men kan inte hjälpa att tycka det är lite grisigt, att bara ta allt mitt material, och använda det som om det vore hans eget jobb. Haha, antar att man inte kan copywrite-a sina säljtexter. Men så som han var, så är jag inte förvånad över att han vill ta på sig "äran" för någon annans jobb.

    Aja, skönt att få skriva av sig ibland. Känns redan bättre :)

  • Skumboll

    Snartfru: Det finns chefer och så finns det chefer! Riktigt ruttet när de gör sådär men ta det som en liten komplimang, chefen skulle inte kunna skriva det bättre än vad du redan gjort en gång!

  • SnartFruSir
    Skumboll skrev 2011-05-18 16:51:13 följande:
    Snartfru: Det finns chefer och så finns det chefer! Riktigt ruttet när de gör sådär men ta det som en liten komplimang, chefen skulle inte kunna skriva det bättre än vad du redan gjort en gång!
    Snäll du e :) Självklart ska jag ta det så!
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2