• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • labbalabba

    vi ska ha en vänlig grönskas rika dräkt, psalm nr 201 och en psalm som de tipsade om i vår kyrka som heter vigselpsalm och som går till melodin av den blomstertid nu kommer och det tror jag blir jättebra! min m2b är inte speciellt kyrklig av sig så han ville inte ha några psalmer som handlade allt för mkt om gud :)

    vi ska ha brudmarsch från delsbo som ingångsmarsch men kan inte alls bestämma oss för utgång...
    sen ska vi ha kompisar som sjunger 3 låtar också så det blir mycket musik! precis som vi vill ha det! 

  • labbalabba
    SnartFruSir skrev 2011-05-09 15:31:26 följande:
    Vi ska ha moussetårta. Men vi har choklad och hallonmousse i tårtan, och kör på pannacotta som efterrätt istället. Jag avskyr marsipan och sugerpaste är inte heller min grej. Vi har ju dock tur med 2 riktiga storrestaurangskylar i vår lokal, så tårtan kommer rymmas utan problem. Jag vet inte hur man brukar få tårtan levererad, men får du den lös i kartong för kartong, så borde det ta mindre plats än om tårtan är färdigmonterad.
    samma här! vi har iof inte beställt tårta än men vill ha moussetårta med hallon o choklad o så ska vi ha creme brûlée som dessert.. kommer nog att bli galet gott!
  • jeami174

    Här har ni en 6:augusti.. Känns som inget alls är klart hihi , men de stora bitarna är klara.
    Sitter just nu och ska välja musik som solisten ska sjunga och kantorn ska spela. Svårt tycker jag..
    Lutar också år psalm 201, men sen då .... humm....

  • TheD
    jeami174 skrev 2011-05-09 19:20:31 följande:
    Här har ni en 6:augusti.. Känns som inget alls är klart hihi , men de stora bitarna är klara.
    Sitter just nu och ska välja musik som solisten ska sjunga och kantorn ska spela. Svårt tycker jag..
    Lutar också år psalm 201, men sen då .... humm....
    Mmm exakt... sen då?
  • cc2011

    Hej tjejer!

    Jag skrev här för länge sen Glad
    Vi gifter oss också den 6:e och jag vet inte alls vad vi ska ha för låt som solisten (min dotter) ska sjunga. Jag tror att vi vill bara ha en låt är det för lite eller?
    Ingångsmarsch ska vi ha denna:
    ">

     som utgång har vi inte riktigt riktigt bestämt oss än men det blir en till klassisk men med lite mera fast i, lite blommigare om jag säger så Skrattande

  • skruttisOmuffis

    Då gör jag väl jag också ett försök i att kolla hur vi ligger till i planeringen...

    X Bestäm datum och tid för bröllopet
    X Boka kyrka eller annan vigsellokal
    X Boka lokal för bröllopsfesten
    X Välja ut tärnor och marskalkar
    X Välja toastmaster/toastmadame
    X Boka fotograf
    X Boka hotell för bröllopsnatten överaskning från brudens far
    X Boka solist för vigseln
    X Välja sånger till vigseln
    X Köpa vigselring till bruden
    X Köpa vigselring till brudgummen Han ska bara ha förlovningsringen.
    X Välja färgtema
    _ Skicka inbjudningar
    X Göra en bröllopshemsida
    X Köpa brudklänning
    X Köpa/hyra kostym till brudgummen
    _ Köpa skor till brud/brudgum Han har redan finskor
    X Beställa blanketter (anmälan om etfernamn + hindersprövning)
    _ Skicka in anmälan om efternamn
    _ Skicka in hindersprövning
    X Beställa brudbukett, och andra buketter
    _ Välja meny
    _ Välja bröllopstårta
    X Vigselsamtal med vigselförättaren
    _ Göra vigselprogram
    _ Beställa bröllopsbubblor
    _ Göra festprogram
    _ Göra bordsplacering
    _ Provuppsättning av håret - i juni
    _ Provsminkning - i juni
    X Bröllopsresan bokad
    _ Gästbok inhandlad
    _ Bestämt hur borddekorationen ska se ut
    X Musik till bröllopsfesten

    hm....det är ju en hel del kvar.... *pust*

  • Humlan66

    Åhh det är några 6 Aug brudar här ser jag , trevligt trevligt . Vi ska nog ha psalm 199 samt 84, men det är inte klart ännu.

    Sen börjar jag bli lite orolig över våran solist för hon har slutat höra av sig .Hon ville veta vad hon ska sjunga och jag mailade över ett förslag , sen blev det tyst . Hmm. Säg inte att vi måste leta ny solist oxå.. suck

    Nu har vi iaf bestämt att vi ska åka till tyskland alldeles före midsommar och köpa bröllopsfest alkohol och det får bli som våran sem i sommar oxå.Nått annat har vi varken råd eller tid med

    Ja GUD va vi har mkt kvar.. pust och ändå jobbar jag på det här varenda dag som en galning


  • SnartFruSir
    labbalabba skrev 2011-05-09 18:56:13 följande:
    vi ska ha en vänlig grönskas rika dräkt, psalm nr 201 och en psalm som de tipsade om i vår kyrka som heter vigselpsalm och som går till melodin av den blomstertid nu kommer och det tror jag blir jättebra! min m2b är inte speciellt kyrklig av sig så han ville inte ha några psalmer som handlade allt för mkt om gud :)

    vi ska ha brudmarsch från delsbo som ingångsmarsch men kan inte alls bestämma oss för utgång...
    sen ska vi ha kompisar som sjunger 3 låtar också så det blir mycket musik! precis som vi vill ha det! 
    Vigselpsalmen låter precis som något jag letat efter. Heter den bara "Vigselpsalm" eller vet du om den har något nummer så man kan hitta den?
  • SnartFruSir

    Jag kör på här ja med då:

    X Bestäm datum och tid för bröllopet
    X Boka kyrka eller annan vigsellokal
    X Boka lokal för bröllopsfesten
    X Välja ut tärnor och marskalkar
    X Välja toastmaster/toastmadame
    X Boka fotograf
    X Boka hotell för bröllopsnatten
    X Boka solist för vigseln
    - Välja sånger till vigseln
    X Köpa vigselring till bruden
    X Köpa vigselring till brudgummen Han ska bara ha förlovningsringen.
    X Välja färgtema
    X Skicka inbjudningar
    X Göra en bröllopshemsida Det skippade vi
    X Köpa brudklänning/underkjol
    X Köpa näbbklänning Vi har bara tärnor
    X Köpa tärnklänning
    - Köpa/hyra kostym till brudgummen- Gör vi nästa helg :)
    - Köpa skor till brud/brudgum/näbb/marsalkar
    - Köpa slipsar till marskalkerna
    X Köpa skor till tärna - ja, eller de har faktiskt fått betala skor själva..
    - Ansöka om nytt efternamn
    - Beställa hindersprövning
    - Beställa brudbukett, och andra buketter
    X Välja meny
    X Välja bröllopstårta
    X Vigselsamtal med prästen
    - Göra vigselprogram
    - Beställa bröllopsbubblor - Ska vi heller inte ha
    - Göra festprogram
    X Ordna transport från kyrkan
    X Ordna med annons i tidningen - Vi kommer inte ha annons innan bröllopet, bara efter
    - Göra bordsplacering
    - Provuppsättning av håret- Bokat
    - Provsminkning- Bokat
    - Bröllopsresan bokad
    - Gästbok inhandlad
    X Bestämt hur borddekorationen ska se ut
    X Musik till bröllopsfesten

    Utöver detta ska vi:
    - Handla alkohol
    - Provfotograferas på de platser vi funderar på
    X Handla underkläder till mig
    - Gravera ringarna och lämna in de för lite omputsning

    En bit på vägen är vi i alla fall...

  • Summer loving

    Hänger på!

    X Bestäm datum och tid för bröllopet
    X Boka kyrka eller annan vigsellokal
    X Boka lokal för bröllopsfesten
       Välja ut tärnor och marskalkar (Vi har valt att inte ha några tärnor/marskalkar/bestman)
    X Välja toastmaster/toastmadame
    X Boka fotograf (Bokat 2 st. En till vigsel och en till bröllopsfotograferingen)
    X Boka hotell för bröllopsnatten
    X Boka solist för vigseln (Sjunger själv solo...är solist & har sjungit i kör sedan 13 år tillbaka)
    / Välja sånger till vigseln (Delvis klart, min kör ska bl.a. medverka med sång vid vigseln)
    -  Köpa vigselring till bruden
    - Köpa vigselring till brudgummen
    X Välja färgtema
    X Skickat inbjudningar
       Göra en bröllopshemsida (Har sänt ut ett detaljerat informationsblad med inbjudan, för nyfikna finns resten i min vanliga blogg)
    X Köpa brudklänning
    / Köpa näbbklänning (Har beställt kläder till näbben (vår son) och har börjat titta ut till brudnäbben (vår dotter)
      Köpa tärnklänning
    Köpa/hyra kostym till brudgummen
    / Köpa skor till brud/brudgum/näbb/marsalkar (Skor till brudnäbbarna återstår)
      Köpa slipsar till marskalkerna
      Köpa skor till tärna - ja, eller de har faktiskt fått betala skor själva..
    X Ansöka om nytt efternamn
    X Beställa hindersprövning
    / Beställa brudbukett, och andra buketter (Bokat florist till bröllopet men inte beställt utförande)
    / Välja meny (Delvis...behöver inte ge besked förrän 2-3 veckor innan, men vi ska snart ta beslut!)
     / Välja bröllopstårta (Conditor bokad, får hemlevererat provtårtor i sommar)
    - Vigselsamtal med prästen (Präst bokad...som dessutom snällt nog avbryter sin semester för att viga oss då jag känner honom väldigt väl!, men vigselsamtal är ej genomfört)
    - Göra vigselprogram
    X Beställa bröllopsbubblor
    - Göra festprogram
    X Ordna transport från kyrkan
    X Ordna med annons i tidningen - Vi kommer inte ha annons innan bröllopet, bara efter
    - Göra bordsplacering
    - Provuppsättning av håret (Bokat)
    - Provsminkning (Bokat)
    X Bröllopsresan bokad (Grekland)
    - Gästbok inhandlad
    / Bestämt hur borddekorationen ska se ut (Massor av idéer....inget spikat eller inköpt)
    X Musik till bröllopsfesten

    Utöver detta ska vi:
    - Handla alkohol (Handlar i Tyskland i början på juni då vi bor nere i sydvästra Skåne och har nära över)
    - Provfotograferas på de platser vi funderar på (Träffar fotografen 1 månad innan på samtal kring önskemål osv...ev. lite provfotografering)
    X Handla underkläder till mig (Hittade ett superfint nytt brud-set idag på TWILFIT)
    - Gravera ringarna och lämna in de för lite omputsning

    Angående musik till kyrkan:
    Vi hoppas få ihop det så att kören som jag sjunger i kan sjunga ingångsmusiken uppe ifrån läktaren. Det är en vacker a capella sång som växer från en ensam sopran-solist till flera stämmor (folkmusik-stuk) som heter "Tre lå". Lyssna gärna, men den gör sig nog mest rättvis om man lyssnar på hela när alla stämmor kommit in (ej min kör i You Tube-klippet).
    ">

     Det blir pampigt....och jag kommer tjuta...det vet jag! Vi har framfört den med kören vid andra tillfällen och den är väldigt speciell just för mig. Texten ska dessutom korrigeras lite så att kören sjunger "Här är hon.....här är han". Vanligtvis sjunger man "Här är han" 2 gånger annars!

    Sen kommer kanske kören sjunga någon annan fin kärleksvisa och sedan lägga på stämmor och stötta upp de övriga psalmsångerna. Har inte valt ut vilka psamler vi vill ha än. Men eftersom min körledare dessutom är organist/kyrkomusiker och jag känner prästen som viger oss väldigt väl tror jag att jag bestämmer det över en träff med dem.

    Jag ska själv sjunga solo också...om rösten bär mig en sådan dag...hihihi. *HJÄLP!* Står just nu mellan 2 sånger, men vi får se vad det blir....

    Idag la jag ansökan om hindersprövningen och gemensamt efternamn på lådan och så hittade jag en jätte fin vit "drängaskjorta" till sonen som kommer var en av våra näbbar. Och sist min inte minst hittade jag ett jätte fint underklädes-brud-set inne på TWILFIT idag som jag handlade!

    Just de senaste dagarna har jag börjat känna lite bröllopsstress. Men får man bara koll på läget exakt vad som finns kvar känns det lite lugnare. Det går i perioder. Men det beror väl på att de är mycket saker runt omkring just nu förutom själva bröllopet. Fick en ny tjänst i förra veckan t.ex. som jag börjar på efter att vi kommit hem från bröllopsresan! Spännande!

    Jag har också tänkt på klänningen och att den blivit lite skrynklig i sitt fodral. Min är i taft så den blir ju aldrig helt slät men jag får hänga ut den om några veckor och kolla läget. Kanske man kan ducha lite försiktigt med en vattenflaska och sedan låta den hänga sig rak. Ska man ge sig på att stryka ska man nog vara väldigt försiktig med värmen och lägga en kökshandduk emellan...och så mycket ånga/vattenduschar????!!!!

    Oj, det här blev långt ikväll!
    Godnatt alla blivande brudar!!!!


    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2