• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Fröken T

    Det går framåt, sakta men säkert...
    Har bokat hår & make: www.colorsbykarin.se/Karin/Hem.html
    Igår fick jag hem ett par vintageskor som jag beställt från USA och de sitter perfekt! Kommer att bli så bra! Hade egentligen velat ha nån knallig färg men nu blir det blekrosa. Men det blir fint ändå eftersom skorna är så fina!

    Nu ska jag bara får den där inbjudan tryckt och skicka ut den. Och göra klart och publicera webbsajten i samband med det också Glad

    Å så ska jag hitta nån som kan och vill göra tårtan. Å så ska jag bara det och det och det.... DET TAR ALDRIG SLUT! Tungan ute

  • snuttitess

    Denna tråden tänker jag följa så man kan få tips och byta ider :).

    Ska gifta mig den 6 aug 2011 i Göteborg.

    Än så länge har jag bokat kyrkan och prästen, så börjar känna lite panik med allt som ska hinnas göras.

    Men ska nog hinna klart med allt. :) 

  • Biscuit

    Har någon sorts hatkärlek till den här tråden, älskar alla tips och idéer som jag får från alla men samtidigt blir jag så sjukt stressad av hur långt alla har kommit. Vi gifter oss 20/8, vi har bokat ganska mycket (kyrka, lokal, band, fotograf, mat) men inte skickat ut några inbjudningar eller fixat något "piff". Däremot så vet de viktigaste personerna vilken dag som gäller så det borde lösa sig.

  • MrsÅkerlund

    Nu har vi skickat ut våra inbjudningskort! Blev faktiskt jättenöjd med dem, gjorde dem själv. =) De borde få dem på måndag eller tisdag. Ska bli roligt att se vad folk tycker, vi har hållt det väldigt hysch hysch!

    I övrigt har vi bara bestämt plats för borgerlig vigsel och fest, vilket klockslag, fotograf, tema, bröllopsfölje, värdar och bröllopsresa.

  • SnartFruSir

    Tjohoo!

    Fick avin för våra inbjudningskort i fredags, men hann ej hem innan posten stängde. Så imorgon blir det paketöppning här hemma. Nu måste vi verkligen spika gästlistan och det är lite ångestframkallande. 94 gäster är vi nere på men det känns ändå svårt.

    I helgen hittade vi för övrigt tärnornas klänningar och min mammas. Känns skitbra! OCH jag fick pris på hel frockcoat inkl allt utom skor, underkläder, manschettknappar för 2900 i Kungsbacka. Viss skillnad från de 7900 de skulle ha i Göteborg..


    snuttitess skrev 2011-02-19 11:58:32 följande:
    Denna tråden tänker jag följa så man kan få tips och byta ider :).

    Ska gifta mig den 6 aug 2011 i Göteborg.

    Än så länge har jag bokat kyrkan och prästen, så börjar känna lite panik med allt som ska hinnas göras.

    Men ska nog hinna klart med allt. :) 
    Kul med en till göteborgare :) Välkommen!
  • TheD

    Imorgon påbörjas utskicket av inbjudningskort! Sitter nu och skriver namn och fyrdubbelkollar att rätt kort hamnar i rätt kuvert ;)

  • ankiih

    Jag gjorde de första utkasten på inbjudningskorten igår, kommer att skicka dem i april tror jag. Jag vill inte alls skicka ut dem nästan ett halvt år på förhand, folk hinner ju glömma att de ska på bröllop då.

    Tänker heller inte ta stress över att jag inte har bokat annat än kyrka och festlokal. Klänning ska jag och prova nästa vecka för första gången. Jag hoppas den jag har spanat in passar. :)

  • SnartFruSir
    ankiih skrev 2011-02-21 13:07:51 följande:
    Jag gjorde de första utkasten på inbjudningskorten igår, kommer att skicka dem i april tror jag. Jag vill inte alls skicka ut dem nästan ett halvt år på förhand, folk hinner ju glömma att de ska på bröllop då.
    mm, så tänkte vi med från början. Men sedan bestämde vi oss för nu ändå, i och med att många har sin semesterplanering i februari och mars. Även om vi gifter oss 20 augusti och de flesta haft sin semster då, så ville vi helt enkelt inte chansa på att någon av de vi vill ska komma bokat en resa. Det är ju trots allt i regel mycket billigare att dra utomlands i mitten/slutet på augusti än i juli..

    Vi frågade också oss själva om vi hade glömt bort att vi tackat ja till att gå på bröllop och nej - det hade vi inte. Men det säger ju inte hur våra gäster är, även om vi tror att de resonerar som oss.

    Fördelar/nackdelar. Hela tiden dessa avvägningar. Man har ju hunnit bli galen rätt många gånger vid det här laget :)
  • Fröken T

    Har beställt provtryck på inbjudan! Spännande. Jag får det nog imorgon. Hoppas att det blir bra. Skulle vara skönt att använda det tryckeriet för de var billiga. Sen måste jag knåpa ihop en inbjudan på engelska också, hade inte alls tänk på det. Det blir lite knepigare då den svenska innehåller väldigt lite info, den hänvisar till vår sajt. Men den engelska måste jag skriva all info på då den personen inte kan läsa sig till infon på webbsajten... well well.. det lösesr sig nog.

    För övrigt skönt att se att det finns brudar i den här tråden som inte är så stressade och som inte har skickat ut inbjudan :) För håller med @biscuit där, det är kul att gå in här och läsa och få tips men det är ganska stressande också för jag får alltid känslan av att alla andra redan har bokat och fixat allt!

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2