• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Ilse

    Finns det någon annan än jag som inte skickat ut inbjudningskorten än? Om det finns, när har ni tänkt skicka ut dem?

  • Fröken T
    Ilse skrev 2011-02-16 19:46:29 följande:
    Finns det någon annan än jag som inte skickat ut inbjudningskorten än? Om det finns, när har ni tänkt skicka ut dem?
    Vi har inte!
    Tänkte skicka så fort de är tryckta, och webbsajten är klar. Hade tänkt att skicka ut dem i början av februari... men men :)
  • fru2011kanske

    Vi har inte heller skickat ut inbjudningskort. Ska åka och köpa papper i helgen är det tänkt.
    Jag känner mig inte så stressad då vi skicade ut STD-kort i julas.

    Däremot har jag börjat inse att när väl inbjudan kommit ut så ökar ju risken/chansen för möhippa..
    Jag som alltid sett fram emot möhippa, har nu börjat bli nervös, tänk om jag får en jobbig möhippa?
    Och hur jobbigt ska det inte vara att gå runt och vara rädd att bli kidnappad?  (Kommer väl raka benen som aldrig förr och alltid ha hela rena underkläder)

  • SnartFruSir
    Ilse skrev 2011-02-16 19:46:29 följande:
    Finns det någon annan än jag som inte skickat ut inbjudningskorten än? Om det finns, när har ni tänkt skicka ut dem?
    Våra är bara beställda, men endast provkort levererat. Men vi tänkte skicka ut i slutet på februari/ början på mars. osa 10 juni.

    Och gällande servetterna:
    Ett tips kan vara att kolla ellos.se (för tyg) Jag köpte som sagt 16 m tyg för 517 kr. Det räckte till 121 servetter (18 st/ 2 m) De har även en "gulare" variant som mycket väl kan beskrivas som champange. Det kostar 59 kr/m i normalfallet men då har ju typ erbjudanden heeela tiden, så det sluta med att jag köpte det med 40% rabatt, vilket är ungefär 29 kr/m. Gå in på ellos/hem/metervara och sök på vit så hittar du snabbt bomullspanaman.

    Tyget är inte så slappt heller, vilket gör att man kan både vika eller rulla utan att egentligen behöva något stöd. t.ex. hemtex servetter faller ju isär bara man tittar på dem...Men sedan är det inte så stabbigt att det inte är skönt att torka sig med heller. Så tygmässigt är jag supernöjd!
  • MrsÅkerlund
    Summer loving skrev 2011-02-15 19:29:15 följande:
    Vi gifter oss i en fin liten vit kyrka från 1100-talet (plats för 150 besökare) som ligger lite ute på landet nere i sydvästra Skåne där vi bor. Kl 15.00 äger vigseln rum. Det pirrar till i magen bara man tänker på det! Hjärta

    Ni då? Var och klockslag? Skrattande
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
    Åh, vad mysigt det låter!

    Vi ska gifta oss på en loge vid barndomssjön i Östergötland. Vi ska ha borgerlig vigsel och om vädret tillåter så ska vi viga oss vid vattnet. Är alldeles underbart vackert där på somrarna. Har vi otur så har vi logen som backup. ;) Kl. 16.00. ska vi säga ja till varandra! =D
  • skruttisOmuffis
    Ilse skrev 2011-02-16 19:46:29 följande:
    Finns det någon annan än jag som inte skickat ut inbjudningskorten än? Om det finns, när har ni tänkt skicka ut dem?
    Vi har inte skickat inbjudningarna ännu.... Vi skickade STD i slutet på november så jag känner mig ändå ganska lugn.
    MEN....jag har tänkt göra inbjudningarna själv....och jag har inte ens börjat, så jag borde inte känna mig så lugn egentligen... för mitt eget bästa är det nog bäst att lägga på ett kol... JAg vet iaf hur de ska se ut. Har gjort ett prov-ex också. Det kommer bli superfint!
  • Sassabrassa
    Har en fundering. Vi har 75 inbjudna gäster till vår fest på Stadshotellet. Det är verkligen svårt att göra avgränsningen vilka man ska bjuda och inte.
    Har en fundering på att bjuda in några av kollegorna enbart till kyrikan. Kan man göra så?
    Har någon annan av er tänkt ha öppen kyrka?
  • ClaraH
    Sassabrassa skrev 2011-02-18 15:39:45 följande:
    Har en fundering. Vi har 75 inbjudna gäster till vår fest på Stadshotellet. Det är verkligen svårt att göra avgränsningen vilka man ska bjuda och inte.
    Har en fundering på att bjuda in några av kollegorna enbart till kyrikan. Kan man göra så?
    Har någon annan av er tänkt ha öppen kyrka?
    Ja, så kan man göra, men man kanske inte behöver vara så formell att man skickar ett inbjudningskort. Jag skulle ha sagt till att "ni är förstås alla välkomna till kyrkan, det skulle jag verkligen uppskatta". Annars befarar jag att man känner sig mer tvungen att komma trots att man sedan inte är välkommen på festen.

    Kyrkan är ju alltid öppna för alla. När jag gifte mig kyrklig förra gången var det många grannar där ock tittade t.ex. Men om arbetskamrater ska känna sig välkomna behövs det nog att man säger till i alla fall.
  • Sassabrassa
    ClaraH skrev 2011-02-18 17:03:15 följande:
    Ja, så kan man göra, men man kanske inte behöver vara så formell att man skickar ett inbjudningskort. Jag skulle ha sagt till att "ni är förstås alla välkomna till kyrkan, det skulle jag verkligen uppskatta". Annars befarar jag att man känner sig mer tvungen att komma trots att man sedan inte är välkommen på festen.

    Kyrkan är ju alltid öppna för alla. När jag gifte mig kyrklig förra gången var det många grannar där ock tittade t.ex. Men om arbetskamrater ska känna sig välkomna behövs det nog att man säger till i alla fall.
    Tack för ditt svar. Jag gör så. Jag säger till arbetskamraterna. :)
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2