• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • ClaraH
    sigbritt skrev 2011-02-14 06:00:44 följande:
    Hej!

    Vi gifter oss 27 augusti ) på Havsvidden Hotell på Åland. Skulle vilja ha tips på klänning, letar efter en kort, draperad och "tajt" klänning, har letat på nätet och kollat tidigare tips men de flesta klänningarna har "för mycket vidd" i kjolen, kan inte ha en s.k tubtopp då jag har stor byst ( E-cupa). Funderar på om jag behöver sy upp en... Tips någon?
    Jag ska sy själv, men ska också ha kort klänning och har fastnat för denna http://www.siriinc.com/br-9455.html. Det finns andra exempel på snävare kjol på samma hemsida. Kanske kan tjäna som inspiration om du ska sy upp. Kolla även min blogg under etiketten Brudklänning. Jag har också stor byst och har blivit rekomenderad drapering och uringad ringning (75G).
  • Summer loving
    MrsÅkerlund skrev 2011-02-14 05:15:40 följande:
    Hej!
    Jag tänkte att jag hoppar in här! Vi ska gifta oss den 6 augusti och har inte alls mycket klart. Men är i akut behov av hjälp med inbjudningar! Har alla ni skickat dem än? Vart har ni beställt era? Hur ser era ut?
    Välkommen till augusti-tråden!!! Vi gifter oss också den 6 augusti, roligt att fler har samma datum!!! Vi har inte ens börjat på inbjudningarna. Jag låter mig fortfarande inspireras från alla håll och kanter. Har en del tankar om färger, material och utformning men inget bestämt. Tror jag kommer göra dem själv från skratch, eller möjligtsvis halvfärdiga. Tänkte påbörja dem i slutet av månaden och sända iväg dem någon gång i marsmånad. Beställer jag blir det kanske från Calligraphen?! Lycka till med inbjudningskorten
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
  • SnartFruSir

     


    Här är våra inbjudningar!


    Jag är ledsen för den dåliga kvalitén på fotot, men klockan var rätt sent..

    Jag har tillbringat helgen med att sy tygservetter med mamma. Det blev hur bra som helst. Gick även förbi en pysselbutik som hade total utförsäljning och hann då köpa både sidenband och papper till utsidan på festprogrammen. Sjukt nöjd...

  • Augustilyckan

    Hej alla!

    Gifter oss den 27 aug och idag fick alla vår inbjudningar, vi har varit sååå hemliga så endast tärnor, bestmen och toastmaster har vetat något innan!! Har redan fått massor av respons på inbjudningarna och mer lär det bli ikväll när alla kommer hem från jobbet och tömmer sina brevlådor, åhhhh vad kul!!!

    Floristen vi träffade på bröllopsmässan har vi kontaktat och henne ska vi träffa i mars!

  • Jeliqa
    MrsÅkerlund skrev 2011-02-14 05:15:40 följande:
    Hej!
    Jag tänkte att jag hoppar in här! Vi ska gifta oss den 6 augusti och har inte alls mycket klart. Men är i akut behov av hjälp med inbjudningar! Har alla ni skickat dem än? Vart har ni beställt era? Hur ser era ut?
    Åh vi gifter oss samma datum :) 
    Vi skickade ut våra inbjudningskort förra veckan. Vi beställde dem från Calligraphen och bytte sedan bara ut sidenbanden på korten till en färg som passade oss bättre. Banden är aprikos/peach även om de ser rosa ut på bilden, och korten är vanilj.



  • Ilse
    Jeliqa skrev 2011-02-14 18:23:35 följande:
    Åh vi gifter oss samma datum :) 
    Vi skickade ut våra inbjudningskort förra veckan. Vi beställde dem från Calligraphen och bytte sedan bara ut sidenbanden på korten till en färg som passade oss bättre. Banden är aprikos/peach även om de ser rosa ut på bilden, och korten är vanilj.



    Vilka fina kort. Vi hittade ett vaniljfärgat på Calligraphen "Unique" kallades det som vi tyckte om. Vi fick ni bra och snabb service därifrån? Tror det blir Calligraphen ändå, trots att jag tycker om att pyssla själv:)
  • Ilse
    SnartFruSir skrev 2011-02-14 16:30:46 följande:

     


    Här är våra inbjudningar!


    Jag är ledsen för den dåliga kvalitén på fotot, men klockan var rätt sent..

    Jag har tillbringat helgen med att sy tygservetter med mamma. Det blev hur bra som helst. Gick även förbi en pysselbutik som hade total utförsäljning och hann då köpa både sidenband och papper till utsidan på festprogrammen. Sjukt nöjd...

    Vad fina inbjudningskort ni har! Var det svårt att sy servetterna? hur gjorde ni?
  • Jeliqa
    Ilse skrev 2011-02-14 21:03:54 följande:
    Vilka fina kort. Vi hittade ett vaniljfärgat på Calligraphen "Unique" kallades det som vi tyckte om. Vi fick ni bra och snabb service därifrån? Tror det blir Calligraphen ändå, trots att jag tycker om att pyssla själv:)
    Det var faktiskt min mamma som beställde inbjudningskorten åt oss. Mon Amour heter de. Meningen var att hon skulle göra egna med Calligraphens kort som inspiration men sen överraskade hon oss och beställde de riktiga istället. Så jag kan inte säga så mycket om servicen just då.
    Men jag beställde själv servetter därifrån och fick fantastiskt bra bemötande och otroligt snabb leverans så jag kan verkligen rekommendera dem!
  • MrsÅkerlund
    Jeliqa skrev 2011-02-14 18:23:35 följande:
    Åh vi gifter oss samma datum :) 
    Vi skickade ut våra inbjudningskort förra veckan. Vi beställde dem från Calligraphen och bytte sedan bara ut sidenbanden på korten till en färg som passade oss bättre. Banden är aprikos/peach även om de ser rosa ut på bilden, och korten är vanilj.



    Åh, vad roligt! =D Shit, vad jag börjar känna mig stressad ändå. Vill att inbjudningarna ska vara iväg. Helst igår! Sitter och håller på att knåpa på texten. Och alla inbjudningskort ser så fina ut så jag blir snurrig och ger upp. Hur ska vi kunna välja något liksom? Dagen I-landsproblem. =)
  • MrsÅkerlund
    Summer loving skrev 2011-02-14 12:22:41 följande:
    Välkommen till augusti-tråden!!! Vi gifter oss också den 6 augusti, roligt att fler har samma datum!!! Vi har inte ens börjat på inbjudningarna. Jag låter mig fortfarande inspireras från alla håll och kanter. Har en del tankar om färger, material och utformning men inget bestämt. Tror jag kommer göra dem själv från skratch, eller möjligtsvis halvfärdiga. Tänkte påbörja dem i slutet av månaden och sända iväg dem någon gång i marsmånad. Beställer jag blir det kanske från Calligraphen?! Lycka till med inbjudningskorten
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
    Åh, ännu ett par med samma datum! Roligt! Var ska ni gifta er?
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2