• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Summer loving
    Enligt planeringslistan borde vi ha bokat transport och rum på hotell till bröllopsnatten om vi ska följa det föreslagna tidsschemat. Men vi har inte riktigt bestämt hur vi ska göra med de två punkterna än så det får vänta lite. Glad

    Jag var dock inne om floristen idag och bokade in henne till vårt bröllop. Vi diskuterade inte utförandet så mycket idag då vi inte bestämt färdigt allt det än (vi kunde återkomma kring det några veckor innan bröllopet...tänkte fixa med det i början på juni) men vi bokade henne/dem till den 6 augusti och det var bra för hon hade redan en vigsel inbokad till dess och ville inte ta sig an mer då hon vill ha gott om tid osv till att arrangera allt. Så om du vet vilket florist du vill ha så kan du i allafall ta kontakt med henne/honom och boka in dagen så du inte kommer dit och får till svar att det datumet är fullbokat! Många blivande brudpar är ju ute i god tid med allt sådant nu för tiden! Glad

    Fina bilder på buketter här i tråden!! Min ska ha vit (gärna "diamond white") som dominerande färg med små inslag av limé och mjuk svag rosa. {#emotions_dlg.flower}
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
  • Jeliqa

    Idag hämtade vi våra vigselringar! De är fantastiska, jag kan inte se mig mätt på min.
    Tidigare i veckan har vi även bokat bröllopssvit för bröllopsnatten, bokat provtårta hos vår konditor, bokat och pratat med DJ samt checkat av med kantorn att hon kan spela de låtar vi önskar till vigseln.  Vi skickade även ut inbjudningskorten tidigare i veckan!
    Så nu känns det som att vi ligger bra i tid och alla de större detaljerna är avklarade. Nu återstår att ordna festhäften, bordsplacering, tänka lite mer på dekorationer osv.


  • Ilse


    Kunde inte hålla mig, så visar här min klänning :) Ska ha en champagnefärgad slöja och tiara till. :)
  • ClaraH

    Idag träffade vi vår vigselförrättare och pratade om musiken vi ska ha. Han och hans ungdomar är väldigt duktiga på piano och fiol och även sång (kanske Summertime). Så det kommer att bli in- och utmarsch på två fioler, sedan solosång och ett musikinslag med fiol och flygel. Vi pratade också om att kanske dansa en tango till deras musik när vi ska dansa brudvals. och tjejen spelade idag ett stycke av Chopin som man kan ha när vi äter tårta.

    De spelade fantastiskt bra, man blev tårögd och jag fick en känsla av hur det kommer att bli på vigseln...(borgerligt)

    Dessutom ska vi ha någon som läser en text/dikt.

    Någon om ha förslag på text?


  • TheD
    ClaraH skrev 2011-02-13 20:35:31 följande:
    Idag träffade vi vår vigselförrättare och pratade om musiken vi ska ha. Han och hans ungdomar är väldigt duktiga på piano och fiol och även sång (kanske Summertime). Så det kommer att bli in- och utmarsch på två fioler, sedan solosång och ett musikinslag med fiol och flygel. Vi pratade också om att kanske dansa en tango till deras musik när vi ska dansa brudvals. och tjejen spelade idag ett stycke av Chopin som man kan ha när vi äter tårta.

    De spelade fantastiskt bra, man blev tårögd och jag fick en känsla av hur det kommer att bli på vigseln...(borgerligt)

    Dessutom ska vi ha någon som läser en text/dikt.

    Någon om ha förslag på text?
    Ni kan ju välja ut ett stycke ur en sång som någon läser upp. Behöver inte vara från en bok :)
  • MrsÅkerlund

    Hej!
    Jag tänkte att jag hoppar in här! Vi ska gifta oss den 6 augusti och har inte alls mycket klart. Men är i akut behov av hjälp med inbjudningar! Har alla ni skickat dem än? Vart har ni beställt era? Hur ser era ut?

  • sigbritt

    Hej!

    Vi gifter oss 27 augusti ) på Havsvidden Hotell på Åland. Skulle vilja ha tips på klänning, letar efter en kort, draperad och "tajt" klänning, har letat på nätet och kollat tidigare tips men de flesta klänningarna har "för mycket vidd" i kjolen, kan inte ha en s.k tubtopp då jag har stor byst ( E-cupa). Funderar på om jag behöver sy upp en... Tips någon?

  • TheD
    sigbritt skrev 2011-02-14 06:00:44 följande:
    Hej!

    Vi gifter oss 27 augusti ) på Havsvidden Hotell på Åland. Skulle vilja ha tips på klänning, letar efter en kort, draperad och "tajt" klänning, har letat på nätet och kollat tidigare tips men de flesta klänningarna har "för mycket vidd" i kjolen, kan inte ha en s.k tubtopp då jag har stor byst ( E-cupa). Funderar på om jag behöver sy upp en... Tips någon?
    Om du inte hittar exakt en sådan klänning du vill ha så leta reda på två, ena som har överdelen du gillar och den andra ska då själva kjoldelen :) Sen får du fråga personen som ska sy eller om du ska få sen uppsydd i Kina om det går bra osv.

    Det finns många klänningar som är tajta och inte vida. För att få idéer kolla genom klänningarna på:

    www.kleinfeldbridal.com/   och tryck bara på sök eller fyll i rutorna så som du önskar din klänning :)
  • 20110820
    MrsÅkerlund skrev 2011-02-14 05:15:40 följande:
    Hej!
    Jag tänkte att jag hoppar in här! Vi ska gifta oss den 6 augusti och har inte alls mycket klart. Men är i akut behov av hjälp med inbjudningar! Har alla ni skickat dem än? Vart har ni beställt era? Hur ser era ut?
    Vi har inte skickat våra, väntar ca 1 månad till med att skicka. Jag gör våra själv, bilder och beskrivning hittar du i min blogg (se sidfoten) under "trycksaker"
  • ClaraH
    TheD skrev 2011-02-14 04:27:29 följande:
    Ni kan ju välja ut ett stycke ur en sång som någon läser upp. Behöver inte vara från en bok :)
    Bra förslag, det hade jag faktiskt inte tänkt på. Hmm, får fundera lite då.
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2