• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Summer loving

    Åh vad fina kort ni sänder ut. Jag håller just nu på att hämta inspiration överallt ifrån till våra inbjudningskort som jag tänkte påbörja i slutet på februari. Var bl.a. på Panduro Hobby i förra veckan. Vet inte hur mycket jag ska göra själv än. Viljan finns...men med en dotter på 3 år och en son på 10 mån är pysseltid något av en bristvara....hihihi...men det är klart att det går! Tänkte att inbjudningarna skulle gå ut någon gång i mars då vi inte skickat ut några Save-the-date-kort, men i princip alla som vi tänkt bjuda vet redan vilket datum vi gifter oss. Men en fråga angående inbjudningskorten. Vilket datum gifter ni er i augusti och vilket datum har ni satt/tänker ni sätta OSA till?

    Ilse skrev 2011-02-08 21:29:08 följande:
    Jag har börjat tänka helt om gällande vårt färgtema, vi hade tänkt oss champagne, vanlij och vinrött men efter att ha varit i bröllopslokalen en andra gång funderar jag om vi borde tänka om.

    Anpassar ni bröllopsfärgerna mycket efter lokalen eller kör ni på de färger ni tycker bäst om?
     
    Nä, vi tar inte hänsyn till lokalens färger i första hand. Men de är ganska neutrala så det kommer inte störa vårt färgtema. Jag tycker att ni ska ta de färger ni tycker om. {#emotions_dlg.flower}SnartFRuSir: Vilken vacker ring, helt i min smak...skulle dock gääääärna vilja komma billigare undan än så. Min blivande make skall också ha en ring, men en likadan som sin förlovningsring. Får väl börja kolla runt så smått snart!

    Idag fick vi äntligen bokat fotograf. Har besökt massor av hemsidor och kollat upp olika tips de senaste dagarna. Nu har vi hittat en kvinnlig fotograf, eller snarare 2 kvinnor (de fotograferar olika delar) som ska föreviga vår dag. Det blir mycket "Lifestyle-reportage" och "In the moment bilder"...precis vad jag eftersökt. De verkar urtrevliga!!!!! Bilder är ju något som består så det har känts viktigt för mig att hitta rätt, och att det blev ett bra pris gjorde mig bara än gladare.

    I övermorgon hämtar jag hem MIN brudklänning tillsammans med slöja & skor....can hardly wait! Hjärta


    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
  • Wedding2012

    Jag satt och tittade på en sida igår med en planeringslista och upptäckte att vi är nog lite efter med endel =), nu bör jag beställa blommorna och jag har inte ens bestämt hur dom ska se ut =p

  • 20110820

    Nu återupptas snart vår bröllopsplanering! Jag genomförde en gastric bypass för en vecka sedan och innan dess har fokus (självklart) legat på den och inte bröllopet. Men nu mår jag bättre för varje dag som går och jag ska i nästa vecka börja göra våra inbjudningskort


  • turbovampyria
    Wedding2012 skrev 2011-02-09 07:21:30 följande:
    Jag satt och tittade på en sida igår med en planeringslista och upptäckte att vi är nog lite efter med endel =), nu bör jag beställa blommorna och jag har inte ens bestämt hur dom ska se ut =p
    Alltså blommorna behöver du inte beställa än. Visst kan du spåna på hur de ska se ut och så men mer behövs inte. Jag har varit och pratat med florister och de vill inte ha en beställning förrän tidigast 3 månader innan.
  • turbovampyria

    Nej men du har tid på dig. Det finns ju också en massa snygga bilder på internet. Jag har bestämt mig att jag vill ha denna.


  • Wedding2012

    Fin :). Jag tänkte ha efter vårat färgtema, iaf två av våra tre färger

  • SnartFruSir
    Fru2011kanske tack så mycket:) Men jag kan inte ta åt mig någon ära, för vi köper korten från Spira..

    Summer loving mm, visst är den fin. Men jag tror absolut du kan hitta en likadan/liknande med ett helt annat pris. Nu var den jag tittade på handgjord med bästa diamanten in da stada ungefär. Så jag och m2b ska nog kika runt lite till innan vi slår till, men nu vet vi i alla fall att det finns ringar som passar. Förlovningsringen är lite svårmatchad nämligen...

    Jag gillar dessa buketter a lot. Funderar på den stora men med den lillas blommor...
  • TheD
    turbovampyria skrev 2011-02-09 09:42:42 följande:
    Nej men du har tid på dig. Det finns ju också en massa snygga bilder på internet. Jag har bestämt mig att jag vill ha denna.


    Den kommer jag också ha :D
  • Sassabrassa

    Härligt att se era blombilder.
    Själv ska jag ha den här. :)

    Eller den här:


    Eller en kombination av båda... gillar de gröna bladen på den nedre och stenarna på den övre, men inte brudslöjan.


Svar på tråden Augusti 2011 - del 2