• mmaddee

    De verkar som många är storbystade här så jag frågar, vad har ni för bh kupa?

    Ja vad har ni för storlek på bh. jag tycker det verkar som att många är storbystade här

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden De verkar som många är storbystade här så jag frågar, vad har ni för bh kupa?
  • Aleta

    Jag handlade mina dyra BH:ar på just Change efter massor med rekommendationer. Som sagt, alla är helt värdelösa i storlek, de satt bra precis när vi provade, men efter att ha åkt hem tvärs över landet och haft på mig dem en dag så satt halva brösten i mitten utanför liksom.


    På tal om bröst efter amning:
    Min dotter 5 år frågade varför mina bröst liksom hängde lite. Då sträckte jag stolt på mig och sa: "Jo ser du, då kan man se att jag har gett mat åt två fina flickor. Det är något att vara stolt över!"

  • Emblas Mamma
    Aleta skrev 2010-10-20 19:27:31 följande:
    Jag handlade mina dyra BH:ar på just Change efter massor med rekommendationer. Som sagt, alla är helt värdelösa i storlek, de satt bra precis när vi provade, men efter att ha åkt hem tvärs över landet och haft på mig dem en dag så satt halva brösten i mitten utanför liksom. På tal om bröst efter amning:Min dotter 5 år frågade varför mina bröst liksom hängde lite. Då sträckte jag stolt på mig och sa: "Jo ser du, då kan man se att jag har gett mat åt två fina flickor. Det är något att vara stolt över!"
    haha ja visst är det:)

    Men jag tycker ändå att det är helt okej att operera brösten om man har jättehäng och mår dåligt över det:) jag är t.ex den enda av mina vänner som fått barn och jag gissar att ingen av dom kommer få det på länge..


    man känner sig som den enda i världen med hängbröst då:) haha.. inte för att jag bry mig så mycket nu, men sen kanske jag kommer göra det.. Är rätt fixerad vid kroppen, men det får absolut inte se tillgjort ut!


    Utan bara normalt fasta och fina i formen :) Inga jättepattar till min lilla kropp inte :)

  • Aleta
    Emblas Mamma skrev 2010-10-20 19:44:57 följande:
    haha ja visst är det:) Men jag tycker ändå att det är helt okej att operera brösten om man har jättehäng och mår dåligt över det:) jag är t.ex den enda av mina vänner som fått barn och jag gissar att ingen av dom kommer få det på länge.. man känner sig som den enda i världen med hängbröst då:) haha.. inte för att jag bry mig så mycket nu, men sen kanske jag kommer göra det.. Är rätt fixerad vid kroppen, men det får absolut inte se tillgjort ut! Utan bara normalt fasta och fina i formen :) Inga jättepattar till min lilla kropp inte :)
    Precis, mår man dåligt så gör man. Jag hoppas att jag kan lägga grunden för mina döttrar att vara nöjda med sina kroppar. 

    T ex så förklarar jag att brösten ändras genom hela livet och att de speglar ens liv. Antagligen så kommer de att vara jättenöjda med sina bröst och hata sina näsor eller något annat som jag har glömt bort att förklara.

  • Emblas Mamma
    Aleta skrev 2010-10-20 19:52:44 följande:
    Precis, mår man dåligt så gör man. Jag hoppas att jag kan lägga grunden för mina döttrar att vara nöjda med sina kroppar.  T ex så förklarar jag att brösten ändras genom hela livet och att de speglar ens liv. Antagligen så kommer de att vara jättenöjda med sina bröst och hata sina näsor eller något annat som jag har glömt bort att förklara.
    haha javisst är det bra att vara nöjd med sig själv!

    Men ju yngre man är desto svårare är det :) haha..


    förresten är det så dyrt med operationer och annat skit så det är minsann bäst att låta bli!


    Tycker det är helt sjukt att världen ska vara så kroppsfixerad så det är ju inte ens eget fel om man mår dåligt.. kan mycket väl förstå detta!


     


    Det enda jag jort är att bleka tänderna, men detta hos tandläkaren. Och det blev jäterbra! inte kritvitt utan naturligt som jag ville ha det. Hade pissgula tänder innan av för mycket rödvin och rökning i mina yngre dar. Det gör jag inte om nu och har slutat med allt sånt:) hehe.. så nu hoppas jag få behålla mina vita tänder.. Lite OT, men vill bara mena att vissa saker måste man göra för att få tillbaka självkänslan, men tänder är inte så stort ingrepp.


    Tycker det är bra att förklara för barnen att man ska vara nöjd med sig själv och att det minsann inte finns så många perfekta människor som man tror:) Faktistk så är ingen perfekt :)

  • Dejli

    Jag har 70D/E lite beroende på modell och tid på månaden... Är 165 cm lång och väger 53-55 kg, men tycker att dom är väldigt proportionerliga på mig då jag har ganska mycket former med smal midja och breda höfter och mycket rumpa. De flesta tror inte att jag har så stora storlekar i BH... så det handlar ju mycket mer om proportionerna än om storleken i sig.


    Change-personalen i min stad är inte några jag rekommenderar att besöka... dessutom passar inte BH:arna alls på mig, helt fel modeller alla jag provat... Förutom att jag tycker att många av deras modeller ser "billiga" och dåligt sydda ut, men det kan ju varit en tillfällighet.


    Senast köpte jag ett jättefint, romantiskt BH/tros-set på Twilfit som satt som gjutet, och för under 500 kr tillsammans. Det är jag inte bortskämd med i den prisklassen, både fint med spets och som satt bra i min storlek. Tycker de har blivit duktiga på att ta in fina underkläder i lite "mellanstorlekar". Annars tycker jag att t ex Lindex vanliga storlekar slutar på 80C (inga D-kupor alls) och sedan börjar "big size"-storlekarna på 80D... alltså inga D-kupor i 65-75.


    Annars är mitt tips "tantbutiker". Kanske inte alltid de allra läckraste modellerna, men många ser mkt bättre ut på kroppen än på galgen.


    Och jag vet flera kompisar jag provat BH:ar med som envisas med att ha alldeles för stort runt om och då sitter inget bra... B-kupa verkar ju vara ansett som "standard" och om då 70B är förlitet så tar man 75B istället för att ta en 70C som då ger ett helt annat stöd under istället för att hänga allt på axlarna.

  • mattiasFästmö

     


    Dejli skrev 2010-10-20 21:09:26 följande:
    Jag har 70D/E lite beroende på modell och tid på månaden... Är 165 cm lång och väger 53-55 kg, men tycker att dom är väldigt proportionerliga på mig då jag har ganska mycket former med smal midja och breda höfter och mycket rumpa. De flesta tror inte att jag har så stora storlekar i BH... så det handlar ju mycket mer om proportionerna än om storleken i sig. Change-personalen i min stad är inte några jag rekommenderar att besöka... dessutom passar inte BH:arna alls på mig, helt fel modeller alla jag provat... Förutom att jag tycker att många av deras modeller ser "billiga" och dåligt sydda ut, men det kan ju varit en tillfällighet. Senast köpte jag ett jättefint, romantiskt BH/tros-set på Twilfit som satt som gjutet, och för under 500 kr tillsammans. Det är jag inte bortskämd med i den prisklassen, både fint med spets och som satt bra i min storlek. Tycker de har blivit duktiga på att ta in fina underkläder i lite "mellanstorlekar". Annars tycker jag att t ex Lindex vanliga storlekar slutar på 80C (inga D-kupor alls) och sedan börjar "big size"-storlekarna på 80D... alltså inga D-kupor i 65-75. Annars är mitt tips "tantbutiker". Kanske inte alltid de allra läckraste modellerna, men många ser mkt bättre ut på kroppen än på galgen. Och jag vet flera kompisar jag provat BH:ar med som envisas med att ha alldeles för stort runt om och då sitter inget bra... B-kupa verkar ju vara ansett som "standard" och om då 70B är förlitet så tar man 75B istället för att ta en 70C som då ger ett helt annat stöd under istället för att hänga allt på axlarna.

    Jo jag tror det är lite samma sak för mig, 70D-E kan faktiskt vara proportioneligt, jag är 1.67 på 49kg med D-E beroende på affär. Men det ser faktiskt bra ut, det beror ju helt på hur man framhäver dom och hur man klär sig


  • SaJo1981

    Triumph hänger jag på när det är dags att handla BH:ar...dom hjälpte mig också till rätt storlek efter jag fått mina knattar hösten 09.....

  • Sebastiána

    Fattar fortfarande inte hur så många kvinnor kan köpa fel storlek. Jag provade en BH häromdagen på Twilfit... tog med mig några olika storlekar i provrummet och köpte den som satt bäst (75B). Hur kan jag ha köpt fel storlek då? Går en massa kvinnor omkring med fel storlek på jeans också? Man köper väl de som passar?!

  • SaJo1981
    Sebastiána skrev 2011-01-09 23:08:45 följande:
    Fattar fortfarande inte hur så många kvinnor kan köpa fel storlek. Jag provade en BH häromdagen på Twilfit... tog med mig några olika storlekar i provrummet och köpte den som satt bäst (75B). Hur kan jag ha köpt fel storlek då? Går en massa kvinnor omkring med fel storlek på jeans också? Man köper väl de som passar?!
    det handlar väl mer om att många köper för stort eller för litet runt om?! typ är 75b för litet så köper man 80b för den är ju större i kupan trots att det bara ska vara runt om....
  • Zelmah

    tycker det är skitsvårt att hitta en vettig BH. Antingen "ploppar brösten ur" eller så är den för lös runtom eller så sitter den för hårt runt om och det slutar med att jag måste knäppa upp den.Vad gör den då för nytta?  Byglarna är alltid för små runtom  och skär in i själva bröstet, köper jag större omkrets sitter den för löst och åker upp i ryggen men bygels båge passar bröstet. Har provat allt från 70-75B till 70-75C men det funkar bara inte. Hatar dessutom att ALLA BH:ar är vadderade o har inlägg... jag vill inte ha nån upp-pushad hylla, jag vill att bysten ska gå naturligt efter kroppen. Gärna se se små ut som möjligt.  Det blir alltså mest bygellöst och tunnt för min del, och brösten hoppar ur, därför går jag nästan alltid utan hemma och får ta på mig "tvångströjan" när jag går ut.

    Jag har helt enkelt för breda bröst och för smalt runtom för att bygel ska funka tror jag.

    Bästa bhn för mig är ett tajt linne som håller dem på plats så kan jag ha en oversizetröja över det hela.

  • misscat81

    Zelmah: Det låter ju helt enkelt som att du har alldeles för liten kupstorlek på dina BH:ar om brösten inte får plats? Har du testat att gå upp i kupstorlek? B och C är ju inte speciellt stort. Kom bara ihåg att om du går upp en kupstorlek så måste du gå ner en storlek i omkrets för att det ska stämma. Alltså om du har t ex 75C och det är lagom runtom men för litet i kupan så kan du prova 70D. Såklart du kan ha bygel fast du har stora bröst, det är ju då man behöver det som bäst! De större storlekarna är oftast inte vadderade heller...
    Jag rekommenderar att du går till en riktig underklädesbutik och ber dem hjälpa dig hitta rätt storlek, de brukar vara väldigt duktiga på det! De kostar kanske lite mer, men man klarar sig långt med ett par välsittande BH:ar av bra kvalitet istället för ett gäng illasittande som tappar passformen efter ett tag....

  • Aleta

    Zelmah, jag känner igen mig så väl, fast jag har provat allt upp till G!

     misscat81, jag har varit hos olika dyra butiker som alla säger är jätteduktiga (bl a Change) och har lagt tusentals kronor på BH:ar som har känts bra när vi har provat ut dem, men efter ett tag så kryper brösten ut, eller man inser att man inte kan andas, eller man får skavsår. You name it. Just nu har jag på mig en BH som jag köpte på postorder, den sitter bättre än det senaste dyrinköpet på Calvin Klein.

  • moonlightgirl
    Uttan skrev 2010-10-20 18:57:29 följande:

    Ett tips till alla där ute som verkar väldigt förvirrade. Gå till tex Change - De hjälper dig prova ut en bh som sitter som den ska. Jag handlar 90% av mina bh:ar där, delvis för att e och f kupor inte finns någon annan stans typ.


    En bra bh känns knappt att man har på sig tycker jag personligen.


    Jag har också hört bra om dem och gick in i en av deras butiker. Men till min förvåning så hade de inte min storlek och hon i butiken var inte ett dugg intreserad av att ta mina mått osv som det står på deras hemsida att de ska göra.  =(
    Så jag vet inte om jag har lust att besöka dem igen.

    Däremot så finns ju butiker som säljer triumf och primadonna. Bara att kolla upp på nätet vart de har återförsäljare. Jag hittade en jätte bra primadonna återförsäljare i Linköping. De var så otroligt trevliga och tillmötesgående där och sprang och hämtade nya bh-ar och olika storlekar.  =)
    Med en sådan bemötan så gick jag därifrån med tre nya bh-ar och många pengar fattigare.
Svar på tråden De verkar som många är storbystade här så jag frågar, vad har ni för bh kupa?