• Sarastiko

    23 juli 2011

    Äntligen är datumet klart.. Den 23 juli smäller det i Tornedalen :) inbjudningarna kan börja tillverkas :) de ska skickas ut i feb, tidigt jag vet.. Men vi har många unga studerande kompisar som vill boka flyg i tid.. Och semester ska planeras o bokas in.. Så vi kör på en tidig inbjudan helt enkelt :) Klänningen är köpt, skor, smycken, caketop, underkläder, lite te dekorationen.. Bordsplaceringshållare ska tillverkas snart, börjas iaf.. Blir ca 100 st dalahästar i trolldeg som skall göras! Puh :)

  • Svar på tråden 23 juli 2011
  • AndLisa

    Hej på er!
    Här är en till som gifter sig 23 juli, jag är också rätt organiserad av mig och vill gärna ha allt klart så långt i förväg som möjligt. Än så länge har vi bokat lokal, kyrka, fotograf, frisör och sminkös. Sambons kostym är köpt (skjorta och skor kvar) och min klänning + skor är klara.
    Vi skickade ut Save-the-date kort för någon månad sedan så alla vet om att vi ska gifta oss.

    Resan önskar vi oss i bröllopspresent och det kommer mina föräldrar att sköta alla detaljer...dvs. vi vet inte vart vi ska åka förrän på bröllopet. Vi har sagt att vi vill åka den 25 och vara borta en vecka iaf.

  • Sarastiko

    Ojdå jag citerade ju inte som man ska, kopierade bara hehe lovar o skärpa mig nästa gång ;)

  • Triton77

    Här går allt smidigt framåt och vi funderara på att skicka ut våra inbjudningar om en vecka. De ligger tryckta och klara i kuverten och bara väntar.

    Jag har börjat kolla och prova klänningar och har hittat en som jag föll för men vill ändå titta på några mer inna jag bestämmer mig helt. Min blivandes kläder är redan klara då han är officer och kommer att ha sin stora Mässdräckt på sig.

    Har kollat med en kompis om hon vill göra håruppsättningen på mig och det ville hon gärna så det är också klart. Hon har gjort mitt hår förut när jag har gått på officersbaler coh hon är jätteduktig så jag känne ringen oro där även om hon inte har någon utbildning.

    Vi kommer att bjuda ca 100 personer och hoppas att så många som möjligt kan komma men då vi gifter oss på annan ort än hemorten och alla gäster måste fixa boende så får vi se hur många det blir i slut ända.

  • SaJo1981

    Min bästa vän och tärna är florist ock kommer binda buketten! Mamma har en arbetskamrat som gör fantastiska tårtor så där kommer vi billigare undan! Funderar även på att låta en annan vän som är frisör fixa frillan o hennes syster som är make up artist att göra min make up! Problemet är bara att vi inte gifter oss på våran hrmort så det blir lngt att resa! Våran lokal kostar 800kr att hyra vilket jag tyckte var fantastiskt billigt!

  • Hon sa ja

    Hej hej Skrattande

    Jag hakar på här för vi ska också gifta oss den 23 juli 2011.

    Vi postade våra inbjudningskort nu i veckan, eftersom vi också har långväga/fattiga/semesterplanerande vänner och släktingar. Åh så fina de blev!!! Några har kommit fram, men de flesta landar nog nästa vecka. Hur pirrigt som helst. 

    När bör klänningar köpas? Provas? Funderar på enklare klänningar och då kanske det  går bra att vänta in "student-modet" 2011... Vad säger ni? Tips? Tankar? 

    Och hur gör ni med skor? Klänning först va?

    Tjing. 

  • SaJo1981

    Skor är lite av ett problem här! Jag har hittat ett par jätte fina från pernillas brudskor eller vad det heter men har en vän som beställde dr o storlekarna är tydligen jätte konstiga! Sen vill jag inte ha så hög klack eftersom min blivande man är precis lika lång som jag UTAN skor! Tyvärr så älskar jag höga klackar och tycker inte alls att skorna är lika fina med låg klack....och så var det ju det där med att de sklle passa till klänningen och stilen!

  • Sarastiko

    Jag köpte faktiskt skor först :) men jag lyckades hitta på rea , så jag slog till direkt. Jag visste att jag skulle ha vanliga låga ballerina skor, jag o min blivande är lika långa :) Klänningen köpte jag redan i.. Okt? Minns ej.. Var ute o bara testade o hittade en som jag föll för så det var bara att slå till.. Visst låter det bra att vänta tills studenttider men jag hade nog inte vågat vänta så länge. Tänk om du inte hittar någon? Kolla hemsidor på nätet, asos o sånt. De kanske har något du gillar?!? Siktar på att få ut inbjudningarna i slutet av jan :) Är dock ganska lugnt med allt annat. Sparar o sparar pengar nu... Mannens o mina kläder är klara.. Så ingen panik över det. Vad ska ni ha för färgtema?? Vad för musik i kyrkan??

  • Triton77

    Sitter och fixar med inbjudningarna........imorgon postas de!! Har dock redan delat ut några till närmaste släkten som man träffade på julafton.

  • SaJo1981

    Färgtema här blir vitt, grönt o brunt! (yllevit som klänningen) Här har nu fixats en dom ska baka tåra med! Haha lite tidigt kanske men det e lika bra att utnyttja sina kontakter, sen har mamma en gammal arbetskamrat som flyttat upp dit därmvi ska ha bröllopet dom har busskort, hon har gått med på att köa alla våra gäster till boendet på kvällen etc om vi fixar buss....känns skönt att få fixat sådant eftrsom bröllopet blir ute på landt där inga förbindelser finns!

  • Sarastiko

    Vi har fått flygtiderna nu för vår bröllopsresa så måndag 25 juli klockan 07.30 flyger vi till Skiathos =) åh vad jag längtar, en av alla saker att längta till =)

    Vi har skrivit ut alla inlagorna till inbjudningarna nu ska jag väl snart försöka ta tag i inbjudningarna. Har tappat suget lite, det tar sån TID! =) önskar ibland att vi hade beställt dem på någon sida men det är ändå kul att göra dem själv..

    Vi ska ha vitt, grönt och silver =) så nästan samma, vi ska ha salviagrönt..

    åh vad skön att ni har fixat med transporten. Det oroar jag mig lite för, vi ska gifta oss i en liten by i tornedalen och lär lösa transport från Luleå till byn, det är 20 mil mellan.. Men vi får be mannens släkt att hjälpa oss hämta folk.

    nu är det ju snart bara 6 månader kvar tills vi blir fru......

    Visst känns det lite konstigt ändå? =)

Svar på tråden 23 juli 2011