• dr cosmos

    Jag söker nya vänner i Gbg!

    Hej allesammans!


    Som rubriken lyder- jag söker nya vänner i Göteborgs-trakten. 


    Jag är en 25-årig kvinna, som bott utomlands de senaste 6 åren. Jag har tyvärr tappat kontakten med alla mina tidigare vänner, men ser samtidigt fram emot att träffa nya spännande bekantskaper. 


    Lite om mig:


    Jag bor tillsammans med min sambo, och våra två små hundar. Har precis läst klart till läkare. 


    Jag har många fritidsintressen, som ex. plocka svamp, gå på bio, dansa, fika, måla, gå på promenader, rida etc. 


    Jag röker/dricker inte, men tycker ändå om att gå ut och dansa. 


     (Det är lite knepigt att skriva en "kontakt-annons" på det här sättet... )


    Om det finns fler därute som skulle vara intresserade av att träffas över en fika- hör gärna av er! Kanske kan vi styra upp ett möte där vi är flera som träffas?


    MVH


    "dr cosmos"

  • Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!
  • Amor in aeternum
    operfekt skrev 2010-09-23 14:05:48 följande:
    Runi: Åh, då blir det grattis, istället för i grattis i förskott då ;Damor: Finns det fortf svamp kvar? Borde kanske ta en tur i skogen, bor ju trots allt mitt i skogen känns det som, haha!
    Ja, det tror jag nog att det ska finnas, det har ju inte varit någon frost här ännu, så jag tror att vi kommer att hitta lite ia. :)
  • Runi
    operfekt skrev 2010-09-23 14:05:48 följande:
    Runi: Åh, då blir det grattis, istället för i grattis i förskott då ;Damor: Finns det fortf svamp kvar? Borde kanske ta en tur i skogen, bor ju trots allt mitt i skogen känns det som, haha!

    Haha, tack ;)

  • wiii
    operfekt skrev 2010-09-23 14:05:48 följande:
    Runi: Åh, då blir det grattis, istället för i grattis i förskott då ;Damor: Finns det fortf svamp kvar? Borde kanske ta en tur i skogen, bor ju trots allt mitt i skogen känns det som, haha!
    Vart bor du då om du bor nästan mitt i skogen? jag bor mitt i skogen mellan Kungälv och Stenungsund jag :)
  • operfekt

     


    wiii skrev 2010-09-23 15:25:55 följande:
    Vart bor du då om du bor nästan mitt i skogen? jag bor mitt i skogen mellan Kungälv och Stenungsund jag :)

    Jag bor mellan Landvetter & Hällingsjö =)

  • wiii

    Då kanske vi bor på varsin ände av Röd express-turerna då :)

  • Amor in aeternum
    wiii skrev 2010-09-23 15:25:55 följande:
    Vart bor du då om du bor nästan mitt i skogen? jag bor mitt i skogen mellan Kungälv och Stenungsund jag :)
    Bor du i Jörlanda? :)
  • wiii

     


    Amor in aeternum skrev 2010-09-23 16:43:17 följande:
    Bor du i Jörlanda? :)

    Nära Jörlanda iaf, hur kunde du gissa? :)


     

  • Amor in aeternum

    Jag växte upp där innan jag flyttade inte till stan 2002. :) Min mamma bor där fortfarande. :) Det är mysigt där.. vi ska antagligen in i svartedalen och kolla om det finns någon svamp kvar. Vi planerar förövrigt att gifta oss i Jörlanda kyrka. :)

  • wiii
    Amor in aeternum skrev 2010-09-23 17:27:02 följande:
    Jag växte upp där innan jag flyttade inte till stan 2002. :) Min mamma bor där fortfarande. :) Det är mysigt där.. vi ska antagligen in i svartedalen och kolla om det finns någon svamp kvar. Vi planerar förövrigt att gifta oss i Jörlanda kyrka. :)
    Där ser man :) 

    Ska ni ha festen någonstans i närheten av kyrkan också eller på helt annan plats?

  • Amor in aeternum
    wiii skrev 2010-09-23 17:30:53 följande:
    Där ser man :)  Ska ni ha festen någonstans i närheten av kyrkan också eller på helt annan plats?
    Ja jag blev så full i skratt bara när jag såga att du skrev "mellan Kungälv och Stenungsund" för det är precis så som man måste säga för att folk ska ha ett aning om var du menar någonstans.. annars börjar dom "menar du Björlanda?".. neeeej! :)

    Fast jag brukade skriva eller säga ca 3 mil norr om Göteborg, det blev lättast så. :) Vi funderar på om vi ska hyra Jörlandagården eller om vi ska hyra Spekeröds bygdegård. Den senare är väldigt mycket fräschare, men då kommer vi att kopiera min kusins bröllop mitt i prick för vi kommer även att satsa på samma förrätt och efterrätt.. Kanske även samma månad som dom också.. hmm* nu när jag skrev ner det så känns det som om vi försöker kopiera rakt av..haha.. kanske inte är en såå bra idé. :) 

Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!