• dr cosmos

    Jag söker nya vänner i Gbg!

    Hej allesammans!


    Som rubriken lyder- jag söker nya vänner i Göteborgs-trakten. 


    Jag är en 25-årig kvinna, som bott utomlands de senaste 6 åren. Jag har tyvärr tappat kontakten med alla mina tidigare vänner, men ser samtidigt fram emot att träffa nya spännande bekantskaper. 


    Lite om mig:


    Jag bor tillsammans med min sambo, och våra två små hundar. Har precis läst klart till läkare. 


    Jag har många fritidsintressen, som ex. plocka svamp, gå på bio, dansa, fika, måla, gå på promenader, rida etc. 


    Jag röker/dricker inte, men tycker ändå om att gå ut och dansa. 


     (Det är lite knepigt att skriva en "kontakt-annons" på det här sättet... )


    Om det finns fler därute som skulle vara intresserade av att träffas över en fika- hör gärna av er! Kanske kan vi styra upp ett möte där vi är flera som träffas?


    MVH


    "dr cosmos"

  • Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!
  • Snöbjörk

    Jag läser till civilingenjör på Chalmers.


    I bröllopsplaneringen har vi mest pratat om vad för typ av bröllop vi vill ha och tittat på vilka vi vill bjuda. Vi har inte bestämt eller bokat något än, utan mest letat efter lämpliga festlokal, tittat på budget, osv. Vi har inte heller bestämt datum än, men är just nu inne på bröllop nästa höst eller vinter.


     

  • Amor in aeternum

    Ja, pojken som kallades Det är en riktig hemsk biografi. Efter jag hade läst böckerna så mådde jag nästan illa av medlidande för den lille pojken (även fast han är vuxen nu :)


    Usch att det finns människor som skulle kunna göra något sånt.


    Annars så försöker jag att inte köpa för mycket, tradera är väldigt farlig i bröllopstider. Jag har nog redan lagt en tusenlapp på ett bröllop som är om två år..hehe


    Jag har lite problem med om jag ska ha en kort klänning eller om jag ska ha en lång gala. Jag har sån beslutsångest så jag blir alldeles matt ibland. Och jag hoppas verkligen att jag och m2b kan åka till trollhättan och deras bröllopsevent där. Behöver en massa inspiration. :)
    Ska någon dit?

  • Runi
    Snöbjörk skrev 2010-09-22 15:35:28 följande:
    Jag läser till civilingenjör på Chalmers. I bröllopsplaneringen har vi mest pratat om vad för typ av bröllop vi vill ha och tittat på vilka vi vill bjuda. Vi har inte bestämt eller bokat något än, utan mest letat efter lämpliga festlokal, tittat på budget, osv. Vi har inte heller bestämt datum än, men är just nu inne på bröllop nästa höst eller vinter.  
    Okej :)

    Ja som jag har uppfattat det är det ju viktigast att boka lokal tidigt. Tog ett bra tag innan vi hittade en som var ledig och passade det vi behövde.

  • Runi
    Amor in aeternum skrev 2010-09-22 19:17:45 följande:
    Ja, pojken som kallades Det är en riktig hemsk biografi. Efter jag hade läst böckerna så mådde jag nästan illa av medlidande för den lille pojken (även fast han är vuxen nu :) Usch att det finns människor som skulle kunna göra något sånt. Annars så försöker jag att inte köpa för mycket, tradera är väldigt farlig i bröllopstider. Jag har nog redan lagt en tusenlapp på ett bröllop som är om två år..hehe Jag har lite problem med om jag ska ha en kort klänning eller om jag ska ha en lång gala. Jag har sån beslutsångest så jag blir alldeles matt ibland. Och jag hoppas verkligen att jag och m2b kan åka till trollhättan och deras bröllopsevent där. Behöver en massa inspiration. :) Ska någon dit?
    Ja det är en hemsk biografi, finns tyvärr allt för mkt sånt :/

     


    Haha, ja det där tradera.. Har fastnat på ebay också! Usch vad mycket som finns! Men har iaf hittat engångskameror väldigt billigt på ebay :D Och en väldigt bra 7-våning hög tårtställning till mina cupcakes ^^


    Ja valet av klänning är inte lätt. Haha, jag kollade på 5000 stk på nätet innan jag hittade KLÄNNINGEN och hade sån tur att jag kunde prova orginalet inne i gbg :D


    Jag ska dit med framtida svärmor och en väninna. Min m2b jobbar den dagen så han kan inte följa med men jag kan ta massor med kort på allting och alla broschyrer jag hittar ;)

  • Oktoberbrud2010

    Jag kommer inte åka till Trollhättan, men ni får gärna tänka på mig för det är min och BMs bröllopsdag....

    Kommer nog inte vara så aktiv de närmaste dagarna för imorgon drar bokmässan igång. Har finslipat mitt schema så att jag inte missar något av de seminarier jag vill se. Och på lördag så ska vi hjälpa min kompis att flytta, känns bara så typiskt att de var tvungna att välja att flytta på lördagen när alla de bästa seminarierna är. 

    Men men det kommer ju fler år. Jag har ju fått en 4-dagars seminariekort 5 år i rad nu, så varför inte ett sjätte...

  • Motorbruttan

    Hej hej på er!


     


    Jag hakar gärna på här. Jag är ifrån GBG men saknar många tjejkompisar. Är 23 år och bor tillsammans med min bm. Träffas gärna över en ficka och har tjejsnack :) Finns många bra fik och fina parker i och runt GBG. 

  • wiii

    Hejhej Motorbruttan!


    Haha, vi kommer snart att behöva ett långbord på en eventuell fika ;)

  • wiii

    Operfekt: Kollade lite snabbt på din blogg, wow, vilka bra fotografier du tar! :)

  • Runi
    Oktoberbrud2010 skrev 2010-09-23 00:33:14 följande:
    Jag kommer inte åka till Trollhättan, men ni får gärna tänka på mig för det är min och BMs bröllopsdag.... Kommer nog inte vara så aktiv de närmaste dagarna för imorgon drar bokmässan igång. Har finslipat mitt schema så att jag inte missar något av de seminarier jag vill se. Och på lördag så ska vi hjälpa min kompis att flytta, känns bara så typiskt att de var tvungna att välja att flytta på lördagen när alla de bästa seminarierna är. Men men det kommer ju fler år. Jag har ju fått en 4-dagars seminariekort 5 år i rad nu, så varför inte ett sjätte...
    Åh va härligt! klart man ska tänka på dig då :D
  • Runi
    Motorbruttan skrev 2010-09-23 00:53:59 följande:
    Hej hej på er!   Jag hakar gärna på här. Jag är ifrån GBG men saknar många tjejkompisar. Är 23 år och bor tillsammans med min bm. Träffas gärna över en ficka och har tjejsnack :) Finns många bra fik och fina parker i och runt GBG. 
    Hej och välkommen! Låter himla bra med lite fika :D
Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!