• Celica01

    Snokat i pojkvännens mail...

    Hej,
    Jag har en sak som jag har gått och tänkt på hela dagen, känner mig fullkomligt apatisk och vet inte om jag egentligen överreagerar...?

    Jag är 27 år, min pojkvän 28 år. Vi har varit tillsammans i nio månader nu och har ganska nyligen blivit sambo då han har flyttat in i min nyinköpta bostadsrätt. Jag är upp över öronen förälskad och han likadan. Livet har fått sig en helt annan mening sedan vi träffade varandra och jag tror att han är MANNEN i mitt liv. Han uttrycker stora känslor för mig så det är inget jag tvekar om.

    Vi träffades från början via en dejtingsajt, men vi övergav chatten och övergick snabbt till att prata på telefon nästan dagligen - timmar! Vi upptäckte hur mycket vi har gemensamt, moral, värderingar, intressen och båda var på jakt efter en livspartner. Efter 3 veckor bestämde vi träff - och då sa det bara klick! Vi hade en heldag och lite skamset så hamnade vi faktiskt i säng på första dejten. Riskabelt tänkte jag efteråt,men det kändes ju så rätt och är inget jag ångrade. Det blev flera dejter, och snart blev vi tillsammans...

    Min pojkvän är underbar på alla vis, han har stor passion för mig. Han är väl mer sexfixerad än mig (är inte alla män det, haha) och det är ju mysigt! Själv känner jag inte riktigt samma sexbehov som honom, och särskilt inte nu då jag precis är nyexad akademiker och går utan jobb.. Det tär lite på psyket och jag väl heller inte den bästa och gladaste flickvännen just nu här hemma.
     
    Nu till saken. Jag gjorde en dum grej imorse. Min pojkvän hade råkat glömma logga ur sin mail och jag gick in och snokade. Jag vet inte varför. Jag har haft en del trassliga kärleksrelationer som har tagit hårt på mig vilket har gjort att har svårt att lita på killar. Min pojkvän är för bra för att vara sann därför känns det  som att jag gör allt för att luska fram något dåligt... för att bevisa att han är lika dålig som de andra. Helt psyko beteende jag vet, men jag är nyfiken och vill veta var jag har honom...
     
    Jag hittade på gamla mail som var skrivna 1-2 år innan vi träffades, dvs då han var singel. Han har tydligen hängt på en kinky sex sajt och skrivit till ett tiotal tjejer som har lagt ut annonser på sajten om vad de har för sexdrömmar, om någon vill förverkliga dem osv..
    Han hade till och med skrivit när han satt på jobbet någon gång och sa att han riskerar förlora jobbet om någon kom på honom. Han skrev att han ville ställa upp och hjälpa en del tjejer förverkliga drömmarna, hade äckligt sexsnack, skickade nakenbilder på sig själva osv...
     
    Alltså, jag mår så illa när jag har sett det här!!! Jag trodde min pojkvän var "ren", då han inte kollar porr, är en riktig mjukiskille och svärmorsdröm. Det här passar inte honom :( Jag blir så äcklad, och samtidigt känner jag mig på något sätt "äcklad" när jag själv hamnade i säng med honom så tidigt. Känner mig lurad på något vis (konstigt uttryckt av mig kanske....)
    Missförstå mig rätt, vi är ju i ett förhållande som känns stabilt och bra och det här var ju länge sedan det hände. Men på något sätt är det som att han är stämplad nu.. som en sån snusk-killle. 
     
    Jag har inte ens kunnat se honom i ögonen idag, och han undrar varför. Jag kan ju inte erkänna vad jag har gjort! Han har ju egentligen inte gjort något fel, inte mot MIG, men jag har sårat honom och varit opålitlig som läst hans mail.. Alla har vi ett förflutet men det känns som att jag har en annan bild av honom nu. Förmodligen överreagerar jag.. Men  finns det någon som kan tänka sig in i min situation - vad hade ni gjort? Jag är så nedstämd idag. ( Min kille är inte den jag trodde känns det.... Jag önskar SÅ att jag aldrig hade vetat om det här!

  • Svar på tråden Snokat i pojkvännens mail...
  • Kattpoet

     Jo men vi ska också komma ihåg att  TS , satte sig själv i denna situation genom att bryta förtroendet och snoka i sin  pojkväns mail.


    Låt oss vända på det hela.


    Om min  partner kom och berättade för mig att hon rotade i min mail, så skulle jag dra öronen åt mig.  Partner har brutit mitt förtroende och det är värre för mig. Jag skulle alltid undra om  partnern gör det igen, kommer ta lång tid att få tillbaka mitt förtroende för personen.


    Sedan när det kommer till att uppfylla folks perveriterade sexuella drömmar så är det inte bara bangla på, man måste faktiskt prata en hel del, sätta upp regler, stopp ord och träffas för en fika innan.  Ingen vettig  Kinkster eller BDSM människa knallar rakt in hos någon, det kan sluta illa och det vet alla om.


    Och han gjorde det som singel,  måste man vara i celibat för att man är singel?


    I detta problem finns  mer sidor än han och henne.  Hon har gjort fel, han har inte gjort fel, han har rättigheten till ett förflutet  och det har hon med.  Och nu  har hon vaknat upp ur drömmen om den perfekta rena kärleken, killen som aldrig gjort något innan och vad hon har nu är en människa, med alla fel och brister precis som hon. Han har blivit kött och blod och nu får hon ta ansvar för vad hon har gjort.


    Om de sedan väljer att bryta upp , så är deras val.


    Så nu har lekt djävulens advokat tillräckligt.

  • Amor in aeternum

    Jag vet inte om hur andra har det i sina förhållanden men jag och min m2b är inne på varandras mailadresser hela tiden.. jag visste inte om att det var tabu :)


    En av anledningarna är att vi har ett "gemensamt" konto på tradera, men också att jag håller koll på om det finns några viktiga dokument som min m2b borde veta om. Han är ju borta större delarna av vardagarna så för honom är det helt ok, och vice versa. :)


    Han vet om alla mina lösenord och jag vet alla hans.


    Men som andra har skrivit innan mig, om det hade varit i början av ett förhållande så hade jag sprungit "and never lookeed back", men jag tycker att det bästa du kan göra nu i din situation är att vara rak och helt ärlig, bita i det sura äpplet. Och jag tycker högst personligen inte att du kan döma honom för något han gjorde när han var singel och dessutom så var det väldigt längesedan. Ge honom en chans. Fantasier finns alltid, men det är inte säkert att han har levt ut dem. Jag tror bara att det var upphetsande och spännande för honom.. ursäkta ordvalet men jag kommer inte på något bättre.

  • Kattpoet

    Amor, det är inte tabu att vara på varandras emails OM ni har gett varandra tillåtelse till det.


    Detta gjordes utan tillåtelse, det är då fel.


    Min man får kolla på  min email, jag bryr mig inte, MEN han har  fått tilllåtelse att göra så.

  • Amor in aeternum

    Jo det är klart att det är fel om man inte har fått tillåtelse.. men jag tycker inte att man ska göra sån stor grej av det faktiskt. Det är bara att säga "Du, du hade inte loggat ut och jag kollade av ren nyfikenhet.. jag vet att det var fel av mig men jag kunde bara inte låta bli men nu när jag ändå har kollat så hittade jag lite grejer som jag inte tyckte om, kan vi snacka om det?" :)


    Jag hade inte tagit illa vid mig helt ärligt om min m2b hade gjort så, det är ju bara min mail. Min bror brukar förövrigt kolla igenom min mobil med jämna mellanrum, inte för att han vill snoka utan för att han tycker det är kul. :)

  • Semlorna

    Jag förstår inte riktigt problemet sålänge din sambo inte gjort något olagligt eller väldigt fel. Alla har väl rätt till ett förflutet, det betyder inte att man är samma person nu. Har ni ett bra sexliv där han respekterar dig och dina gränser osv så ser jag inte hur hans tidigare singelliv är relevant igentligen. Och om du ger dig in i hans gamla mejl så får du skylla dig själv om du hittar saker du inte gillar känner jag.

    Prata med honom

  • Kattpoet

    Amor,  jag skulle känna mig kränkt om någon som inte har tillåtelse tittade mina saker.


    Den formen av "äckligt pervo saker" som jag gör handlar om förtroende så när man bryter det så börjar man  fundera, vill personen detta, kan jag lita på personen igen och det förstör mer än det gör gott.


    Jag månar om mitt privat liv, väldigt mycket.


    Så se vi är olika,  du  har inga problem att folk kollar din mejl men ogillar kinks och jag gillar kinks och ogillar folk som rotar.

  • Amor in aeternum
    Kattpoet skrev 2010-09-16 00:48:13 följande:
    Amor,  jag skulle känna mig kränkt om någon som inte har tillåtelse tittade mina saker. Den formen av "äckligt pervo saker" som jag gör handlar om förtroende så när man bryter det så börjar man  fundera, vill personen detta, kan jag lita på personen igen och det förstör mer än det gör gott. Jag månar om mitt privat liv, väldigt mycket. Så se vi är olika,  du  har inga problem att folk kollar din mejl men ogillar kinks och jag gillar kinks och ogillar folk som rotar.
    Jag har absolut inte sagt nått om att jag skulle ogilla eller gilla kinks och jag har heller inte uttryckt något förakt för "äckliga pervo saker" som du kallar det själv, vad har du fått det ifrån? Du vet i stort sett ingenting om mig och jag inte heller om dig. Så varför är du tvungen att bli så aggressiv? 

    Var och en får ju göra som dom vill.. jag har inget intresse i bdsm eller något sånt, men inte heller fördömer jag någon som har ett intresse.


    Lugna ner dig, jag menar absolut inget illa med det jag har skrivit.

  • Kattpoet

    Jag sa att du ogillade  kinks, inget annat, däremot så beskrev jag mitt alternativa sex liv  som " äckliga pervo saker"  eftersom TS redan utrtyckt som så och ansåg att inte att vi ska byta termer mitt i. Alltså  "äckliga pervo saker" hade inget med dig att göra och jag vill inte lägga in BDSM termer.


    Och jag menade bara det är trevligt med olika människor, det skönt att vi alla inte är den samma, hur tråkigt skulle livet vara då?


    Vi är olika, inget mer med det.


    Godnatt med dig och jag hoppas du sover gott.


     

  • BlackWIngedAngel
    Uttan skrev 2010-09-15 22:37:43 följande:
    BlackWIngedAngel - Vi ger alla personliga åsikter och inte expertråd ;) Så alla känner som du gör, att det är personliga åsikter.
    Jo det klart, men jag tyckte väl ändå bara att det är viktigt att poängtera det, eftersom det är så lätt att skriva sina synpunkter över nätet och så lätt att glömma att det sitter människor någon annanstans och läser, som kanske lystrar till råd på ett helt annat sätt än jag gör.

    En del glömmer liksom av göra bedömningen själva när det får råd. Och jag menar inte att TS tillhör den gruppen, utan bara att jag inte vet om TS gör det.

  • Vinter10

    TS: du och din kille verkar ha väldigt olika syn på sex. Vad är det  hos dig som får dig att känna att han är en "snusk-kille" som du uttrycker det och varför är det så fult? Nu har jag ju ingen aning om vad dessa mail handlade om, eller vilka drömmar som skulle förverkligas, men det känns som om du har en specifik syn på vad för slags sex som är tillåtet och vad som inte är ok. Fundera på varför. Oavsett om du bestämmer dig för att bekänna det du gjort eller inte så måste du ju komma tillbaka till känslan du hade för honom tidigare. Det blir ju inte helt lätt att ha ett förhållande där den ene äcklas av den andre...


    Personligen känner jag att sex mellan två vuxna som båda vill aldrig kan vara fel. Fantasier är heller inte detsamma som att vilja göra det man fantiserar om i verkligheten.

Svar på tråden Snokat i pojkvännens mail...