• Celica01

    Snokat i pojkvännens mail...

    Hej,
    Jag har en sak som jag har gått och tänkt på hela dagen, känner mig fullkomligt apatisk och vet inte om jag egentligen överreagerar...?

    Jag är 27 år, min pojkvän 28 år. Vi har varit tillsammans i nio månader nu och har ganska nyligen blivit sambo då han har flyttat in i min nyinköpta bostadsrätt. Jag är upp över öronen förälskad och han likadan. Livet har fått sig en helt annan mening sedan vi träffade varandra och jag tror att han är MANNEN i mitt liv. Han uttrycker stora känslor för mig så det är inget jag tvekar om.

    Vi träffades från början via en dejtingsajt, men vi övergav chatten och övergick snabbt till att prata på telefon nästan dagligen - timmar! Vi upptäckte hur mycket vi har gemensamt, moral, värderingar, intressen och båda var på jakt efter en livspartner. Efter 3 veckor bestämde vi träff - och då sa det bara klick! Vi hade en heldag och lite skamset så hamnade vi faktiskt i säng på första dejten. Riskabelt tänkte jag efteråt,men det kändes ju så rätt och är inget jag ångrade. Det blev flera dejter, och snart blev vi tillsammans...

    Min pojkvän är underbar på alla vis, han har stor passion för mig. Han är väl mer sexfixerad än mig (är inte alla män det, haha) och det är ju mysigt! Själv känner jag inte riktigt samma sexbehov som honom, och särskilt inte nu då jag precis är nyexad akademiker och går utan jobb.. Det tär lite på psyket och jag väl heller inte den bästa och gladaste flickvännen just nu här hemma.
     
    Nu till saken. Jag gjorde en dum grej imorse. Min pojkvän hade råkat glömma logga ur sin mail och jag gick in och snokade. Jag vet inte varför. Jag har haft en del trassliga kärleksrelationer som har tagit hårt på mig vilket har gjort att har svårt att lita på killar. Min pojkvän är för bra för att vara sann därför känns det  som att jag gör allt för att luska fram något dåligt... för att bevisa att han är lika dålig som de andra. Helt psyko beteende jag vet, men jag är nyfiken och vill veta var jag har honom...
     
    Jag hittade på gamla mail som var skrivna 1-2 år innan vi träffades, dvs då han var singel. Han har tydligen hängt på en kinky sex sajt och skrivit till ett tiotal tjejer som har lagt ut annonser på sajten om vad de har för sexdrömmar, om någon vill förverkliga dem osv..
    Han hade till och med skrivit när han satt på jobbet någon gång och sa att han riskerar förlora jobbet om någon kom på honom. Han skrev att han ville ställa upp och hjälpa en del tjejer förverkliga drömmarna, hade äckligt sexsnack, skickade nakenbilder på sig själva osv...
     
    Alltså, jag mår så illa när jag har sett det här!!! Jag trodde min pojkvän var "ren", då han inte kollar porr, är en riktig mjukiskille och svärmorsdröm. Det här passar inte honom :( Jag blir så äcklad, och samtidigt känner jag mig på något sätt "äcklad" när jag själv hamnade i säng med honom så tidigt. Känner mig lurad på något vis (konstigt uttryckt av mig kanske....)
    Missförstå mig rätt, vi är ju i ett förhållande som känns stabilt och bra och det här var ju länge sedan det hände. Men på något sätt är det som att han är stämplad nu.. som en sån snusk-killle. 
     
    Jag har inte ens kunnat se honom i ögonen idag, och han undrar varför. Jag kan ju inte erkänna vad jag har gjort! Han har ju egentligen inte gjort något fel, inte mot MIG, men jag har sårat honom och varit opålitlig som läst hans mail.. Alla har vi ett förflutet men det känns som att jag har en annan bild av honom nu. Förmodligen överreagerar jag.. Men  finns det någon som kan tänka sig in i min situation - vad hade ni gjort? Jag är så nedstämd idag. ( Min kille är inte den jag trodde känns det.... Jag önskar SÅ att jag aldrig hade vetat om det här!

  • Svar på tråden Snokat i pojkvännens mail...
  • Fini

    Hade det hänt mig hade jag nog också känt som du ett tag. Eftersom jag inte varit i den situationen kan jag såklart inte med säkerhet säga vad jag hade känt och gjort, jag kan bara gissa.


    Och min gissning är att jag efter ett tag skulle kommit över det litegrand. Och kanske tänkt att om han inte sagt något så är det antingen nått han vill lägga bakom sig, skäms för eller inte vill avslöja av en eller annan anledning.


    Dom flesta har sina fantasier och vissa vill kanske inte avslöja dom och jag känner att man måste ha rätt till sina fantasier. Om du inte delar hans fantasier och så länge han inte "utövar dom" så att säga är ingen skada skedd.


    Men om du inte kommer över det så är det klart att du borde prata med honom.


    Vad gäller att snoka.... Det är aldrig rätt om man inte fått tillåtelse till det. Och du vet ju faktiskt inte hur han kommer reagera. Kanske tar han det bra.


    Han verkar enligt dig redan ha märkt att nått är fel och då är det svårt att hålla det hemligt. Och känner han att du döljer nått så kanske han har lite svårare att lita på dig. Om du "lindar in det" snyggt och erkänner vad du gjort, att det var fel och att du ångrar dig så hoppas jag att han förstår. 


    Hoppas att det går bra!

  • eigollet

    Om det stör dig så pass som det verkar göra så måste du prata om det med honom. Oron och tankarna kommer långsamt äta upp er relation annars befarar jag...

    Det är bara att erkänna att du snokade och hittade något som du blev förvånad och orolig av. Anklaga inte, han har rätt till ett förflutet, precis som andra redan påpekat.

    När han sedan fått förklara så är det upp till dig om du kan leva med hans lilla "hemlighet" eller inte. Har han inte gjort något olagligt så har han inte gjort ngt fel.

    Jag har gjort vissa saker i mitt liv jag inte är speciellt stolt över och jag vet att m2b också har det. Men de skelletten ligger djupt begravda och har ingen som helst påverkan på vår relation. Därför snokar jag inte och inte han heller.

    Vi är de vi är idag och vi älskar varann, det är det viktigaste. Lycka till!

  • Mörk Ängel

    Som det ser ut nu så är du upprörd, jag skulle nog vänta tills imorgon med att ta upp det om jag ens hade behov att ta upp det sen.


    Dessutom hade jag varit ännu fulare och faktiskt raderat alla de mailen du hittade. Varför har han kvar sådana?


     

  • moonlightgirl

    Hej hej
    Jag håller med många andra här på tråden att jag tycker att det är du som gjort fel. Jag skulle ha blivit jätte besviken om jag fick veta att min sambo gått igenom min mail utan att jag sagt att det är ok. Samtidigt lockas man lite av det "förbjudna" i att kolla någon annans mail eller mobil eller dyl.

    Vad som är kinky sex osv är ju lite olika vad man tycker. En del tycker att det är kinky att binda varandra medans för andra är det lite extra krydda i livet. Kan bara gå tillbaka till när min mamma fick höra talas om oralsex och att många tillfredställer varandra så sa hon bara fyyyy vad äckligt. =)   Som sagt vad man tycker är kinky är ju så olika. Nu har jag ju ingen aning om vad som stod i mailen men jag håller med andra som sagt att fantasier är fantasier och många vill kanske inte ens göra verklighet av dem. Jag vet själv att jag har fantasier men är inte så säker på om jag vill göra verklighet av dem.

    Jag tycker att du ska prata med honom om vad som har hänt och vad du har läst och att du tycker att det är lite jobbigt. Som sagt han förtjänar att veta varför du behandlar honom annorlunda. Sen får jag även hålla med om att vad han gjorde eller inte gjorde när han var singel (så länge han inte skadade någon annan) så har du inte med saken att göra. Alla har ett förflutet.
    Jag kan samtidigt förstå att du tycker att det är jobbigt så jag tror att du mår bättre om du pratar med honom.

    Lycka till och hoppas att ni löser det.
    kram

  • BlackWIngedAngel
    Mörk Ängel skrev 2010-09-16 15:30:19 följande:
    Som det ser ut nu så är du upprörd, jag skulle nog vänta tills imorgon med att ta upp det om jag ens hade behov att ta upp det sen. Dessutom hade jag varit ännu fulare och faktiskt raderat alla de mailen du hittade. Varför har han kvar sådana?  
    Nej fy f*n! Så får man bara inte göra! Självklart kan man ställa frågan kring varför han hade sparat dem, men att radera någon annans mail är bara inte diskuterbart ens. Det är upp till honom om han vill göra sig av med sina saker!
  • Amor in aeternum
    BlackWIngedAngel skrev 2010-09-16 15:37:52 följande:
    Nej fy f*n! Så får man bara inte göra! Självklart kan man ställa frågan kring varför han hade sparat dem, men att radera någon annans mail är bara inte diskuterbart ens. Det är upp till honom om han vill göra sig av med sina saker!
    Jag håller med. Då hade jag blivit riktigt förbannad om någon hade raderat mina mail menar jag. Det skulle inte någon ha rätt att göra oavsett vad det hade varit för mail. Som BlackWIngedAngek skrev så är 100% upp till honom om han vill spara sina mail eller inte. TS var inte ihop med hennes sambo då.

    Jag har själv kollat igenom min mail nu på grund av den här tråden :).. och jag har lite gamla mail från mitt ex sen 5 år tillbaka i tiden. Jag visste inte ens eller rättare sagt jag har inte ens tänkt på att jag har dem kvar. Det kanske inte TS sambo heller har tänkt på.. hans mail alltså.

  • Mörk Ängel

    Nej, det beror väl på vad man har för överenskommelse. Här hemma har vi inget sådant kvar.

  • Kattpoet

    I detta hem  finns det förflutna kvar.  Lite svårt att låtsat att en man med en 19 årig dotter  är ren och aldrig har gjort något.


    Jag har även sett några nakenbilder på hans  ex och det stör mig inte och han har sett mitt ex naken.


    Hade mitt karl däremot raderat min mejl hade han åkt ut, jag vägrar ha en kontrollerande make till.


     


     

  • Celica01

    Tack snälla för alla era kommentarer, trodde aldrig så många skulle svara! 
     
    Jag kan hålla med nästan var och en av er, mer eller mindre. Själv håller jag med det som MattiasFästmö uttryckte. Jag är själv ganska pryd av mig och det gör ju att sådana här grejer upplevs som "värre" ur mina ögon. Det handlar i grund och botten om ens synvinkel på sex, och viktigast av allt är ju att båda trivs med varandra och inte ställer upp på saker man inte vill. Jag har inte fått någon direkt kinky förfrågan av honom ännu och heller aldrig ställt upp på något som jag inte trivs med.
     
    Det är väl svårt att generalisera vad som är kinky och inte kinky, vad som är normalt och onormalt. Egentligen finns det väl kanske inget sådant om två parter vill uppfylla varandras drömmar - why not? Man kan bara utgå från sig själv, sina värderingar och moral.
     
    Problemet här är ju inte att min pojkvän har gjort något fel alls. Alla har vi ett förflutet, skelett i garderoben, och jag vill inte heller agera någon moraltant här för jag är inte perfekt. Jag känner mig bara obekväm när jag fick reda på det här, för det känns som att min syn på honom är annorlunda. Att vi inte delar samma moral eller hur man ska uttrycka det. Att jag såg honom som mer ren och nu - löjligt nog, känner jag lite äckelkänslor för att jag har sett en sida som jag trodde var långt ifrån hans.


    För mig är det helt absurt att man kan vara så desperat, att man går in på en sexsajt där folk lägger upp annonser om vad de söker för typ av sex, vad deras drömmar är. Och så starta någon slags konversation kring det med syfte att uppfylla dem i verkligheten. Han skulle skicka nakenbilder på sig själv och gav t o m ut sitt telefonnummer till dem.

    MEN, jag har faktiskt pratat med honom om detta. Igår kväll brast det totalt för mig och när han frågade vad det är för fel så sa jag som det var. Han reagerade väldigt bra i alla fall. Precis som många säger här, är det ju jag som har begått ett stort misstag, att snoka i hans privata. Gör man det en gång, så kan det hända fler gånger. Jag förstår att hans tillit för mig kanske har förändrats. För det är ju JAG som har begått ett fel, inte han. Jag vill aldrig att det här ska bli en vana av mig!


    Hur som helst så reagerade han inte alls farligt över att jag hade gått in på hans mail. Han sa att han inte tyckte om det, men att han på något sätt förstår. Först förstod han inte alls vad det var jag kastade ur mig. Jag sa bara, att jag har gått o tänkt mycket på oss, vårat sexliv och att det ibland inte känns som att jag är tillräcklig. Som att vi har olika sexdrifter eller olika syn på sex. Jag sa att jag passade på att gå in och titta i hans mail när jag fick chansen... och att jag blev ledsen att jag såg gamla mail från främmande tjejer han ville ha sex med.

    Han sa att han knappt förstår vad jag pratar om och förnekade. Sen bad jag honom titta sin mail och han mindes allt helt plötsligt. Han sa att han skäms så, att han inte vill att jag ska tro att han är någon kinky/snusk-kille. Han sa att han trodde han hade slängt dessa och tyckte det var jättepinsamt. Enligt honom så gjorde han detta på fyllan (?) när han kom hem från krogen och han kände sig ensam och singel. Jag vet inte vad jag ska tro. Enligt hans mail har han ju skrivit från sitt kontor också, så jag tror knappast att det var en engångsförteelse. För är det en liten oskyldig chat är det en helt annan grej. Enligt honom har han inte träffat någon av tjejerna.

    För mig är detta rena rama prostitutionen på något vis. Hur man kan kontakta en främling, erbjuda sin kropp för att uppfylla den andres önskningar. Ni får säga vad ni vill, men i mina ögon är det oförståeligt. Och visst, det kanske inte ledde till något sex med någon av dessa enligt honom, men det HADE KUNNAT blivit så för det var ju syftet.
    Det känns som att jag är en präktig och pryd tjej, som inte delar hans moral när det gäller sådant, och det är ju det som känns så jobbigt. Han säger att han ångrar sig så, skäms oerhört mycket och vill knappt prata om det. Om vi inte delar samma syn på sex så känns det som att jag alltid förblir otillräcklig för honom. Tänk om han då skulle börja med sådana här grejer för att få mer bekräftelse och stilla sin nyfikenhet.

    Han förespråkar för hur mycket han hatar otrohet och säger att han aldrig någonsin skulle göra sådant, för att jag är fullt tillräcklig i hans ögon. Jag känner ändå att han är mer kinky än andra pojkvänner jag har haft, så jag tycker det är jobbigt.


    Det handlar alltså inte om att han har gjort något fel. Jag är bara lite besviken över själva moralen i alltihopa. Jag tappar lusten känner jag. Jag resonerar fram och tillbaka, det är ju larvigt att hänga upp sig på något som detta - men jag kan heller inte släppa det och låtsas som att inget har hänt. Jag känner inte att jag vill vara nära honom, jag känner också att jag egentligen inte vet vem han är. Har jag en fantasibild av vem jag trodde han var? Det tar tid att lära känna en ny människa.


    Enligt honom är han densamma som han alltid varit. Han säger att han älskar mig högst av allt och vill inte att jag ska få fel bild av honom. Nu är det bara väldigt tryckt stämning mellan oss, vi pratar inte alls. Jag får väl känna efter lite och ta reda på vem han är egentligen. Förhoppningsvis densamma och att det här bara var en patetisk grej...

  • AnnC81

    Jag har varit i en liknande situation och jag förstår dig!! 


    Det är bra att ni har pratat med varandra. 


    Anledningen till att han försökte förneka det först är antagligen för att han skäms. Att han skäms är antagligen för att han inte känner sig som den personen längre, det är hans förflutna och jag köper faktiskt att det kan ha varit som han säger att han kände sig ensam och singel och behövde väl bekräftelse på något sätt.


    Sen förstår jag också att du tappat lusten lite. Ni kanske ska ta ett par dagar ifrån varandra och känna efter. Du är antagligen fortfarande lite "chockad" av vad du fått reda på det behöver nog bara sjunka undan lite. 


    Jag hoppas att det löser sig för er!


     


     


Svar på tråden Snokat i pojkvännens mail...