• AnnC81

    Boråsbrudar 2011

    Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :) 


    21 maj är det dags för oss. När är det dags för er? 


    21 maj 2011
  • Svar på tråden Boråsbrudar 2011
  • RockTroll

    Hej igen :) hos oss har det hänt massor av saker för vi har helt skrotat idén om ett stort bröllop. Det blir fotografering, vigsel  rådhuset, middag på restaurang med närmaste släkten och sen tar vi in på bröllopssvit på grand. Datum har vi ändrat med till 28/5 istället för i juli. Känns kanon för vi insåg att vi inte direkt är dom som gärna står i rampljuset så detta upplägget ser vi båda fram emot. Fotograf, datum och bröllopssvit är bokat och klänning ska jag beställa i januari. Någon som kan tipsa om en bra restaurang till middagen?

  • Sarkastisk ljubicica

    Hej.
    Jag hänger på tråden.
    Vi planerar bröllop i Kinna (inte Borås, men nära:)) den 14 maj.
    Vi har hunnit boka lokal (Hembygdsgården i Mariebergsparken), fotograf, kameraman, band, transport och vigselförättare.
    Min klänning snubblade jag på när jag var inne på Brides&Beuties och kollade runt, så nu är den också köpt!!!! Min ringen är  också Avklarad (hittade den på Albrekts outlet i Dalsjöfors och fick den för 1500 kr billigare!!!!). Vi väntar med att beställa hans tills vi har råd (vi är fattiga syudenter :))
    De känns så skönt att flera av de "stora" sakerna är fixade, men jag är så orolig över injudningskorten, som vi ska göra själva. Är helt hopplös med allt som är praktiskt!
    Nu längtar jag tills inbjudningskorten är skickade,så jag sklipper det orosmomenten, man vill ju att de ska se fina ut...
    Jag är också lite fundersam över vårt färgtema. Vi tänkte ha vitt, silver och fuschia. Är osäker om det är en fin färgkompination och om den passar för ett vårbröllop. Vad tycker ni??

    Kram, Amela

  • Charlie77

    Hej Boråsare!
    Här är ännu en blivande brud. Har bokat Yxhammargården 3/9-2011. Vi kommer förhoppningsvis ha vigseln i deras hall. Där kan de äldre gästerna sitta på stolar om de vill och övriga står upp i hallen och i en trappa som leder upp till andra våningen. Middagen kommer avnjutas tillsammans med vår familj och närmsta vänner. Det finns fortfarande mycket kvar på att göra listan... har bara bokat lokalen. Måste bestämma mig för klänning först (kan bli en med färg ej vit) för att sedan ta övriga beslut. Känns väldigt spännande!

  • Piilan

     


    chriss82 skrev 2010-10-03 11:58:34 följande:
    Åh va kul :) Vi ska också ha vår fest där. Hur många är ni? Ska ni ha 3rätters eller buffe? Vi lutar åt buffe, men med en förrätt som står på bordet när gästerna kommer.   Vårt planerande har stått ganska stilla. Har ju bokat kyrka o festlokal, och vet ungefär vilken klänning jag ska ha. Så de stora bitarna är ju färdiga. Fotograf är nästa sak att kolla upp.

    Ledsen att jag inte svarat innan nu på ditt inlägg!
    Det är 81 inbjudna men hur många det blir som kommer får vi se... Vi ska ha italiensk inspirerad buffe och en förrätt som står framme. Det är nog bäst tror jag. dessert hoppar vi över det känns överflödigt då det kommer tårta lite senare! Ja vi grejar med Save the date kort nu! Annars händer det inte så mycket klänning har jag inte ens kollat på det hinns med nästa år! Ringar är klara ja vi är nog i fas! Justnu iallafall :)

  • Aasa81

    Hej på er! Nu ansluter även jag till gruppen:)
    Jag och min blivande man planerar bröllop i Borås i juli. Brämhults k:a är bokad, samt Sundholmen i Äspered där festen kommer att hållas. *LÄNGTAR!*
    Hur långt har ni andra kommit i era planeringar??!

    KRAMAR!

  • Aasa81

    Någon som har några bra dekorationstips? Vi ska ha ett lila tema...

  • AnnC81

    Oj här har det skrivits sen jag var inloggad sist ;) 


    Kul med ännu fler nya, välkomna :) 


    Rocktroll, vilken vändning! :) Kul att det känns bra för er med detta upplägget istället! Vad för typ av restaurang är ni ute efter? Jag har varit på Köket en gång, god mat och mysigt. La copita kanske? Annars ska det väl vara väldigt bra på Grand med? Nära till bröllopssviten sen ;) 


    Sarkastisk ljubicica, jag tycker det låter fint med vitt, silver och fuschia, jag tycker inte det ska spela nån roll vilken årstid det är, jag tycker man tar det man tycker är fint och det som passar er.. men om det ska vara så så är ju fuschia en ganska stark färg och det kan väl inte vara fel på våren? :) Angående inbjudningskort så behöver det ju inte vara så avancerat för att det ska bli fint. Själva har vi köpt dubbelvikta A6 kort i pärlvitt (eller vad färgen heter, det glänser lite) och ska skriva ut de på vår färgskrivare hemma. Ett monogram på första sidan och texten i kortet. Sen klistrar jag på ett par pärlor bara på framsidan också så det livar upp lite.


    Aasa81, jag var på ett bröllop med lila tema, tror jag skrivit det i denna tråden innan att toastmasterns hår var lila, så det är ju ett hett tips ;) Haha, nä annars vad jag kommer ihåg från det bröllop var att de hade lila "spindelväv" på borden, vita små favours boxar med godis i med lila tyll över som dekoration, lila "diamanter" utspridda i ett mönster på gästboksbordet. Det går ju att hitta på hur mycket som helst med lite fantasi :) 


    På våran front har det också hänt en del, jag skrev tidigare att jag inte tänkte ändra mig angående lokal igen, men nu har vi gjort det haha! Ska vara på Restaurang Balder vid högskolan istället, finns en sal där inne som är lite finare med en mysig innegård. Blir lite smidigare för våra långväga gäster eftersom Scandic ligger några meter ifrån bara. Så det känns bra! Sen har vi äntligen gjort om våra ringar, så nu är det också klart! Lägger upp en bild i galleriet snart. Har även bokat bröllopssvit på Grand. Nu väntar jag mest till januari då vi får reda på vilken tid vi kan vigas så att vi kan göra klart inbjudningskorten och skicka ut dom. :)


     


  • Sarkastisk ljubicica

    AnnC81 skrev 2010-11-06 08:20:49 följande:


    Själva har vi köpt dubbelvikta A6 kort i pärlvitt (eller vad färgen heter, det glänser lite) och ska skriva ut de på vår färgskrivare hemma.
    Har själv funderat på att göra samma sak. Vi har också köpt dubbelvikt kort, men jag har inte vågat skiva ut på dem. Har varit rädd för att de ska bli "skrynkliga", men det kankse de inte blir?
  • AnnC81

    Det här pappret som vi har testat på är lite glansigt, eller "glattigt". De blev inte alls skrynkligt, blev jättefint. Var flera månader sedan vi testade och de är fortfarande fina :) Våga prova! ;)


  • Aasa81

    Vi köpte två olika sorters vita kort med tillhörande kuvert på cchobby.se. De kostade 147kr/50-pack. Sedan har vi...eller rättar sagt jag:) Lekt lite med olika nyanser av lila (som är vårt färgtema) I botten har jag klistrat ett deorationspapper, sedan ett enfärgat lila papper och därefter har jag skrivit ut på ett tunnt mullbärspapper som jag sedan har klistrat dit överst. Sedan blev det ju lite stickers och satinband också...

    Vikkort, 10 set off-whiteKort med band, 10 set off-white
    Har inte haft något att göra idag...så då blev det lite pyssel med placeringskorten också. Lite tidigt att göra detta redan nu....men det är rätt skönt att ha gjort dom iallafall, det tar ju lite tid när man sitter med det:)

    Tog lite papper som jag hade över sedan inbj. korten & Save the date. Klippte ut hjärtan i strl. 8x9 ungefär. Klippte ett jack högst upp för att kunna hänga upp hjärtana på kanten av vinglasen. Sedag skrev jag ut namnen med färgskrivare och klipte ut med mönstersax och därefter limmade jag på dessa på hjärtana. Blev jättesnyggt tycker jag:) Tur att man har tålamod och tycker att det är kul för det är ju endel klippande och klistrande innan det är klart:)

Svar på tråden Boråsbrudar 2011