• Thulan85

    Juni 2011 del 2

    Vår tråd stängdes visst av igår så jag tänkte att jag startar en ny. Så alla junibrudar - häng på här!

  • Svar på tråden Juni 2011 del 2
  • wiii

    Porslin ingår för oss. Linnedukar tänkte vi kolla om man kan hyra billigt någonstans. Har hört att man brukar kunna hyra på kemtvättar och liknande :)

  • Getivia82

    Det är rätt så lungt här med. Ska och titta på vår lokal nu på onsdag så det blir roligt. :) Förhoppningsvis är den precis som vi tänkt oss och då kan jag börja planera på riktigt.

    Någon som har något tips vad jag ska tänka när jag kollar lokalen?! Vi får nog bara se den en gång och nästa gång blir strax innan bröllopet så det gäller att kolla ALLT och sen inte glömma. Hmm hur ska detta gå...

    Men annars pular jag mest med lite pyssel nu, måste skicka iväg våra Save-the-date kort snart.

  • Junibrud11

    Porslin och sånt ingår i hyran där vi ska vara, de hyr även ut dukar och servetter till bra pris. Annars har oftast kemtvättar dukar till uthyrning.

    Getivia82: Ta bilder när ni tittar på lokalen! Massor =)

    Vår planering har stannat av lite efter kyrk- och lokalbokning. Vi har bestämt vilka vi ska ta catering från. Men det är ju så lång tid kvar så vi tar det lungt.

  • Lillaplopp

    Vi har börjat tvekan ang vårt val att ha festen hemma i trädgården men jag finner inga bra alt just nu. Måste nog ta och kolla igenom detta ordentligt mycket snart. Vi vill ha en lite festlokal gärna med personal men samtidigt vill vi inte ha en stel fest med bordsplacering utan ha buffé.  Bör inte kosta en förmögenhet heller.

    Ångest , panik osv.

  • wiii

    Lillaplopp: Bygdegårdar brukar ju vara billigt att hyra annars, och bordsplaceringens vara eller icke vara, och menyn bestämmer man ju helt själv på såna ställen :)

  • Trissemaja

    Jag och min sambo har länge pratat på att gifta oss,men det har bara skjutits fram hela tiden. Men så hittade vi ett jättemysigt hotell, www.stranflickorna.se i Lysekil som vi fastnade för direkt. så vi bokade det för bröllopsnatten och därmed så hade vi oxå bokat ett datum för vårat bröllop, nämligen 11/6 2011 =) Lite annorlunda kanske men men....

    Vi har sedan tidigare redan bestämt att det ska vara ett litet bröllop med bara dem närmaste, ca: 20 st. och vi vill var utomhus (helst) med en ganska enkel tillställning. Har hittat en jättefin plats,en kyrkruin i Lyse (ligger strax utanför Lysekil).

    Nu ska vi bara hitta en fin och mysig restaurang i närheten,men vet inte riktigt vilken ännu. Så om det e någon här som har förslag på nått bra får ni gärna dela med er =)

    Blev medlem här på bröllopstorget idag,och det e väldigt kul att läsa vad andra skriver och få förslag och på vad man ska tänka på osv...

  • wiii

    Välkommen hit Trisemaja!


    Är ni från Lysekil eller ni ska bara ha bröllopet där?

  • Lillaplopp

    Tiara och halsband är bestält och betalt, kommer om någon dag.

    Mailade om offert på ett gästgiveri i går men har inte sått något svar än. Ska ringa dem på lördag om de fortfarande inte har svarat då. Vi är jätte intresserade av att ha vår middag där. Jag har tidigare ätit där och det är super mysigt. Lokalen ligger bara ca 2,5 mil från kyrkan så det är perfekt enligt mig.

Svar på tråden Juni 2011 del 2