Juni 2011 del 2
Vår tråd stängdes visst av igår så jag tänkte att jag startar en ny. Så alla junibrudar - häng på här!
Vår tråd stängdes visst av igår så jag tänkte att jag startar en ny. Så alla junibrudar - häng på här!
Vi verkar vara många som har valt just 18/6 :)
Min förlovningsring är en slät titanring, så den är väldigt enkel, troligtvis blir vigselringen i samma stil.
Även jag gifter mig 18/6-2011 =)
Hihi jag får väl även jag ställa mig i raden till alla som gifter sig 18/6! =)
och jag med :o) alttså den 18/6 Längtar längtar!!
Vad kul att det verkar vara ett populärt datum! ^^ Vi ska gifta oss i Gävle. Var finns ni andra? :)
18/6-2011 här me vi kommer gifta oss i Botkyrka kyrka/Stockholm. Min förlovningsring ser för tillfället ut så som den är på bilden men den ska in på omarbetning i Januari. Då ska det bli en betydligt smalare ring med en lite högre fattning med stenen.
Vi bor i Märsta men vigseln blir vid rosersbergs slott och festen i Upplands-Väsby. Min förlovningsring ska också göras om hade jag tänkt.
18/6 verkar vara ett populärt datum=) Själv giftar jag mig veckan innan, den 11/6, har alltid velat haft ett pingstbröllop=) Vigsel och fest sker i Julita, båda kommer från Arboga där vi också bor och har egentligen ingen koppling till Julita men vi tycker att det är så vackert där.
Hur långt har ni andra kommit i planeringen?
Vi har bokat:
Kyrka (Julita kyrka)
Festlokal (Julita gård)
Fotograf
Catring
Har köpt:
Klänning (Lilly)
Slöja
Underkläder
Smycken
2 klänningar till vår dotter
För tillfället håller jag på att bestämma inbjudningar och försöker få ihop festprogrammets innehåll. Är ute i väldigt god tid men tycker att det är så kul att hålla på att pyssla. Dessutom är jag inne på sista året på min utbildning så det gäller att fixa inför bröllopet de små stunder som blir över.
Vi har inte gjort mycket!
*Kyrkan
*Lokal med middag och fest
*Bestämt färgtema
*Brud tärnor
*Marskalkar
Fotograf ska min blivande ta itu med men det går liiite segt med det just nu =)
Klänning ska jag iväg och titta på i Oktober
Att prova klänningar var verkligen en speciell upplevelse! Jag hade sett "min" klänning på bild och när jag såg den i verkligheten blev jag verkligen kär. Tyvärr fanns den inte i min storlek första gången jag var i Sthlm och skulle prova den men som tur var skulle jag upp några veckor senare och när den väl satt på så kände jag att det var helt rätt. Det var skönt att slippa prova massor av klänningar för då skulle det bli för mycket tillslut. Men det är svårt att välja, finns ju sååå många olika modeller som är vackra.
Har ni hittat någon klänning/märke som ni gillar lite extra?