• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Mrs  B

    Hej hej!!!


     


    Kängu och Oupsie = Tack för tanken! Visst väcker det minnen när man hör om någon som misst sitt barn och särskilt då redan i magen. 


    Nenne = Vår son går under namnet Gosse M, vilket även min tatuering visar.


    Hattis = Beklagar än en gång ditt ma, inget roligt det heller....


     


    Porchez = Max kom 8 dagar efter BF och Malte dagen innan BF, men ville egentligen komma ut 5 veckor för tidigt men det lyckades vi stoppa på bb. 


    Koko = Malte sätter ordet "jätte" framför allt just nu.....    Typiskt och absolut är också två favoritord!!!


     


    Välkommna alla nya!!!!!


     


    Helgen blev faktiskt helt okej ändå trots suckar från min mamma. Barnen hade sovit exemplariskt, somnat tidigt och inte vaknat före 8. Mina föräldrar hade tom fått äta frukost i en timme igår innan barnen vaknade. Mamma var inte alls tjurig när de lämnade barnen igår....


    Maken och jag tog en tur till Tyskland för att bunkra upp lite alkohol och kvällen avslutades sedan hemma hos kompisparet som vi åkte med. Igår mådde jag inte lika bra om vi säger så.......


    Nu dags för kaffe och väckning av Malte.

  • Hattis

    MrsB - vad bra att det blev "osuckigt till slut! Verkar som om du har utnyttjat helgen ordentligt, kalas att du mår bra idag

    EA - mitt lilla packningskaos bleknar i jämförelse. Vad spännande, tänk hur det ser ut om en vecka

    Här börjar jag i packningstagen tycka att hela vårt system för kläder åter är på bristningsgränsen, när jag öppnar strumplådan så är det så hårt packat där att det trillar strumpor överallt. Nästa steg blir väl att skaffa riktiga packpåsar då kanske det får plats *morrar*.

    MrsB igen - kaffe - låter som en utmärkt idé!

  • Parnassia

    Hattis - hoppas att resan blir toppen.


    Är inte alls avis, nej då, inte alls...

  • Parnassia

    EA - vi får väl se bilder sen?!!?!!!


     


    Och Fru B - din helg låter skitkul ju, en sån skulle jag behöva. Skönt att din föräldrar verkade glada.

  • Parnassia

    Inte ett nick stämde visst i det sista inlägget, men ni förstår nog ändå va?!

  • viktualia

    Dagens pip från Vickan:


    När Trollet fick hörselkåpor så kunde han sova och maken och jag shoppa... jag har nog blivit småstadsmänniska för HUUUUUUU vad med folk det var överallt i Gbg centrum... *helt matt* Och vi fick bara nästan tag i allt vi skulle... och NK är allt annat än barnvagnsvänligt...


    *pustar ut hos sväronen ute i skogen* och VINKAR givetvis till er alla!

  • Ore

    Ingen Prick på gång än, förstår jag. Ni som finns i Nennes telefonlista LOVAR väl att dyka in här fort som attan och rapportera?


    Koko: Lovely med mer sömn


    Fru E: Skönt att det går framåt, och ett kaos-ställe är nog klart bättre än två


    Apropå husfix så har jag också ägnat mig åt sådant idag (med en icke-suckande mormor, som dock blivit tillsagd av mig att hon var skyldig att vara barnvakt efter att maken ägnade två heldagar åt att fixa med hennes bil - som hon då ändå kvaddade en vecka efteråt, men ändå...). Det var fönsterrengöring (få bort färg- och spackelstänk) som gällde. Och sedan är det bara att inse att det var en mindre lyckad idé att insynsskydda två fönster i ett varmt och ganska fuktigt rum med isolering. Fula svarta märken på fönsterkarmarna (ytligt mögel?). Måste slipa och lacka om, suck... Nackdelen med ett bygge som går ganska långsamt framåt.


    Mrs B: Låter som ni haft en trevlig helg!


    Hattis: Hoppas det blir en härlig resa!

  • _koko_

    Asså det är ju praktiskt att lägga båda barnen samtidigt om de faktiskt somnar, men nu har sambon varit därinne i 45 minuter och det tjoas fortfarande...

    Hej EA! Jag saknar också dig!! Skönt att det går framåt med huset, är väldigt nyfiken!

    piggis/ mrs b - Vi har ju väldigt jämnåriga barn, coolt att de utvecklas så lika (inom just det här iaf ).

    Nu måste jag nog gå in till conny som plötsligt blev jätteledsen, återkommer.

  • porchez

    Vickan är dina pip inspirerade av PiP? Var du där nånting? min kusin var där och vad jag kan tyda på FB så är hennes fjortonåriga dotter lyrisk eller för att citera "helt awesome, fett taggad!" och "PIP ägde ssssssssssssönder" 


    Ore - tråkigt med husfix på huset innan det ens är färdigt... Skönt med tjänster och gentjänser så du kan be om barnvakt iaf.


    Mrs B - härligt med en lyckad helg när även barnvakten blev nöjd tillslut 


    Ego - har blivit bjuden på ytterligare en fest men några från gymmet, kan tyvärr inte gå men hoppas på flera inbjudningar Sen har jag tagit kontakt med en bekant via facebook som jag ska träffa på fredagkväll. Kommer träffa henne med mina vanliga kompisar, men jag skapar kontakter


    Kan också skvallra om att jag hade en liten dejt i löradgs, helt spontant kom en gammal vän över med en flaska vin och vi satt och prata halva natten han var nyskiljd och behövde prata sa han, även om han inte berättade så mycket om sig själv eller vad som hänt. Det kommer inte leda nånstans, han är precis allt jag söker och vill ha, men finns inget gnista eller det där extra, men kanske kan återa kontakten som nära vänner


    öppnar man ögonen så finns det vänner lite överallt, måste bara tänka lite utanför boxen

  • porchez

    Hjälp! Jag skriver som en kratta, hoppas ni förstår vad jag menar


    tack för alla era kloka ord, de har hjälpt mig massor att våga ta kontakten med alla bekanta som jag har. Sen har jag ju haft turen att tre av fyra har kontaktat mig


    Vart är Nenne idag? Ska kängu? eller var det snaily? få rätt?

Svar på tråden Livets toppar och dalar