• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Piggelin1

    Vickan m fl - för mig är det precis tvärtom, det är nu jag har tid att hänga här mellan alla besök/småutflykter/hälsa på kompisar osv. Två veckor till, sen lär nog tyvärr mina inlägg bli mer sällsynta för att förhoppningsvis bli fler när jag går hem i mitten av okt.


    Tyvärr är det skitsvårt att hänga med när jag jobbar, hinner möjligen läsa lite då & då, men inte skriva & sen på kvällarna är det så lite tid över, så då blir det nerprioriterat, tyvärr. Men jag tänker på er!


    Nu dags att åka till svärmor över dagen - tjing på er!


     

  • kikki kikki

    Jäklar....nu har jag aktiverat paypal igen och det innebär att jag kan handla på ebay igen.....skrattar.....jag hade lovat mig själv att inte ens kolla där men nu när vi bestämt datum igen så suger det liiite i köptarmen.....ja ja.....ska försöka behärska mig.

  • kängu

    Piggis, det känns nog fortfarande lite långt borta med syskon på ett sätt- men vi resonerar som så att vi slutar skydda oss nu och så får vi se hur lång tid det tar (påminn mig om att jag skrev detta när jag om ett halvår är hysterisk för att det inte tar sig ). Det känns ju som en helt ny resa för oss, i och med att förra graviditeten inte var planerad. 


    Min första dag som föräldraledig har börjat bra med ett besök i lekparken Jösses vad mycket mer man kan göra nu när han är lite större än när jag var hemma förra vändan!


    Snigeln, vi är väl hemma liiiite samtidigt? Jag tänkte börja jobba tidigast i januari, och om jag inte hittar något kul jobb, eller vi inte får någon bra dagisplats till Ru så kommer jag eller maken att vara hemma ett halvår till.


    Parnassia, min son är 13 månader.


    Nenne, är du på väg till BB????


    Koko, skönt att det gick så smidigt att sluta amma Hur gammal är lillebror nu? (minne som en guldfisk, sorry)


    Lappis, jag tycker inte heller att du ska skriva om. Som Piggis säger så kanske hon vet hur man ska skriva för att de i nämnden ska bli nöjda...


     

  • nennesjuttioåtta

    kängu Nä, du verkar ha lurat mig! håller på att tvätta, packa väskan (!!!!!!) och rensa bland gravvokläderna (de som jag fått låna). Sen ska jag baka matbröd och sen blir det en lång tupplur as usual.


     

  • nennesjuttioåtta

    och inatt ov jag nästan hela natten, förutom någon gång då Nancy kom och pussades och kröp in under täcket. 


    Piggis – jag fick ju foglossning redan v 7 (började i svanskotan och har sen fint jobbat sig framåt) men alla sa att om det börjar tidigt så kan det gå över och se på fan, sen den blev knappt ruckbar/fixerat sig så är jag som en smidig gummiboll. Eller iaf kan jag gå och stå som vem som helst. Har t o m varit ute på långpromenad med P, sist det gick var det snö! Och det blev inte sängliggande efter det heller, halleluja! Värre att ta sig upp ur sängen och vända sig men bara jag håller ihop knäna någorlunda så går det bra och att P hjälper om jag fastnat i vinkelvolten. Hoppas det blir likadant för dig! jag tyckte det var som värst v 20-34 kanske? Åhh vilken paj!!! Låter hur gott som helst! 


    kicki – när ska ni gifta er?

  • nennesjuttioåtta

    nähäpp, dags att kravla mig upp från golvet och rensa vidare i garderoben. 

  • kikki kikki

    Vi ska gifta oss den 7 maj 2011......jag har redan köpt allt sen innan (vi skulle ha gift oss 10 juli i år) men vi blev med barn...ler

  • Telis

    Lappis, förstår att det kliar i fingrarna att ändra hennes text. Jag är också allergisk mot text som saknar radbrytningar och är dåliga på andra sätt. Men det kanske är smartast ändå att bara ändra sakfel och stavfel (huvva).


    nenne, lämna inte tillbaka kläderna för snabbt bara. Man blir inte sylfidsmal bara för att barnet är ute. Om man inte heter Cicci, that is.


    Var är Tinga förresten, är det inte jättelänge sen hon var inne? Jag trodde att dom bara skulle vara på semester ett par veckor?


    PB/Parnassia/nenne, vi har en slingerväxt i trädgården som nu har gröna grejer som påminner om physalisfrukter som jag tror i höst blir stora håriga bollar (om jag minns rätt från visningen förra hösten). Har ni någon aning om vad det kan vara för något?


    Vi hade tänkt åka till Utö idag men fy sjutton vad det regnar. Det får bli någon annan aktivitet istället.

  • Parnassia

    Telis- gissar hejvilt utan att ha tänkt jättemycket


    Japansk lykta?


    Klematis?


    Åkervinda/snårvinda?


    Humle?

  • Lapinette

    Tinga är tillbaka från semestern men har haft fullt upp (socialt) så hon har inte hunnit in. Smsade med henne igår gällande Snorkis.

    Telis - ta Utö på onsdag eller torsdag istället (ser ut som det ska vara fint väder då).

    Och jag ska försöka låta bli att ändra hela jäkla dokumentet även om jag såååå gärna vill utan bara göra det som är absolut nödvändigt ... men det är svårt när det kliar i fingrarna.

Svar på tråden Livets toppar och dalar