• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

    god natt snigel!!!!


    Här ska också sovas, för i morgon levereras Pricken, det har faktiskt Kängu lovat.

  • Lapinette

    snaily - ahhhh... jag kan nog vilken dag som helst måndag - torsdag. På fredagen åker jag ned till Cannes . Jösses, längtar så ... det är fyra år nu sen vi packade ihop och drog därifrån. Ska ned på bröllop.

    Usch, har försökt att börja gå igenom texten hon skrivit men jag skulle helst vilja skriva om den på nytt. Så jäkla svårt att rätta vad någon annan har skrivit och jag är verkligen inte rätt person att göra det (brukar ha folk som rättar mig istället!). Ska jag låta allt vara och bara ge mig in på de få sakfel som hon skrivit?

    Nej, nu packar jag ihop för idag. Go'natt!

  • Piggelin1

    PB, TACK söta du för dina snälla ord När jag strax innan semestern flera ggr fick frågan (inom loppet av en vecka) om det verjkligen inte var tvillingar, så började jag ledsna... Plus att flera frågade om jag alls kommer tillbaka efter semestern - jotack, jag tänkte jobba minst två månader om allt går som det ska...


    ...och visst är det så, de flesta blir större tidigare med andra barnet, & det behöver ju som sagt inte betyda att man blir gigantisk i slutänden, men det känns lite trist med kommentarerna, det är ju lite svårt för mig att göra ngt åt liksom... Rent allmänt så är det nog dessutom så att jag inte njuter av graviditeten lika mkt denna gång - lite av att nyhetens behag är borta sen förra gången, foglossningen dök upp redan runt vecka 20 (ist för runt v35-37 - minns inte exakt), jag känner mig mer sliten (inte konstigt, hinner ju inte vila på samma sätt) & allmänt otymplig. Om jag sitter halvslarvigt i soffan eller på en stol så blir det så jädra obekvämt efter ett tag, bygeln i bh'n kommer liksom i kläm mellan magen & boobsen. Sorry för min utläggning, detta är ju i allra högsta grad övergående, så jag ska inte gnälla en massa (men lite, bara ngn enstaka gång?)...


    Koko, A säger också en massa roliga saker - häromdagen var det ngt hon ätit & hon sa med eftertryck "Det var JÄTTEgott!" Just de där superlativen låter så roligt när de kommer från en så liten!


    Apropå A - nu MÅSTE vi verkligen komma till skott & byta ut spjälsängen. Ikväll var hon arg & ville inte sova & rätt som det var så stod hon i dörren ut från sitt rum, mao klättrat ur sängen Onekligen är det rätt bekvämt med spjälsäng så länge det funkar (man vet var hon är typ...), men nu får vi nog komma till skott. Redan för mer än ett år sen så köpte vi en växa-säng begagnat av en kompis till mannen & den har stått i förrådet (ej ihopskruvad) sen dess. Bara det att den är i ful-furu, så ända från början har vi bestämt att vi ska måla om den till vit, men undertecknad är så himla seg på att komma till skott. Lyckades pallra mig iväg i mars-april & köpa färg & penslar, men sen dess har det inte hänt ngt mer... Borde mao använda lite av den återstående semestertiden till att måla den... Men det finns ju så mkt annat kul man vill göra & folka man vill träffa

  • Piggelin1

    Svårt Lappis. Om det överlag låter bra & positivt så kanske man ska låta det vara som det är (förutom sakfelen). Hon kanske skriver på ett sätt som "går hem" i nämnden?


    Koko igen, det kändes inte så svårt att höra av sig per brev till kompisen som miste sin make, men det beror säkert lite på det jag gick igenom när brorsan gick bort. Efter det så är det liksom inte så läskigt & "skrämmande" längre & man vet hur det värmer när folk hör av sig.  Fast visst, lite läskigt känns det inför att jag ska ringa henne, det ska villigt erkännas. Vi var väldigt nära vänner i rätt många år, men de senaste åren så har vi inte haft så mkt kontakt alls. Så jag känner ju verkligen med henne, & vi var på deras bröllop nere på Österlen för knappt två år sen, men ändå är vi inte längre så nära. 

  • viktualia

    pip


    ...semester = mindre BT-tid..


    Trollet kom bf+1...


    rulltårta m färska hallon är gott!


     


    Hej till nykomlingarna!

  • Lapinette

    Piggelin - maken resonerar som dig ... att inte ändra medan jag själv skulle ha skrivit på ett helt annat sätt. Gillar inte radbyten och så är det knappt några nya stycken och så börjar nästan varje mening med Lapinette ..... eller herr Kanin .... Nå väl, det är ju ingen uppsats utan huvudsaken är at den är sakligt rätt. Korta meningar gör ju bara att den blir lättare att översätta till engelska.

  • kikki kikki

    God morgon på er!

    Vaknade med en jäkla energi....jag mår INTE illa idag....skumt nästan....men jag njuter i fulla drag....jag har redan fått massa saker gjorda och klockan är bara 10....fräckt.....jag laddar hem nytt virus skydd just nu.....så kanske nya datorn funkar bättre...ler....solen skiner och ungarna badar i poolen....underbart

Svar på tråden Livets toppar och dalar