• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

    snigel!!! hej hej!! Så kul att du kom förbi!!!!!!!!!!!!!!  

  • kikki kikki

     


    porchez skrev 2010-08-01 18:38:59 följande:
    Glöm inte favorit chokladen också Men vilken historia! Vet inte vad jag ska säga, förstår att du kolapsade! Men härligt att du rest dig med hjälp av en flyttgubbe De måste ju bara stabila Grattis till det väntade bröllopet och barnet, när är det dags? Vi har föresten bott i samma stad. Vart i Öret bodde du?

    jag älskar marabou mjölkchoklad.....men nu när jag är gravid så är jag allergisk mot alla mjölkprudukter (mjölk protein) så jag kan inte äta någe alls nästan för det finns mjölk i nästan allt.

    I mina tonår bodde vi i sörby sen flyttade jag hemifrån när jag var 16 och flyttade då till norr vid regementet...ler.....sen har jag bott i vivalla,varberga, oxhagen och brickebacken innan jag flyttade till nora några år för att sen flytta till gbg. mina stora barn bor i lindesberg och nora.

  • nennesjuttioåtta

    sen kanske jag blir så ivrig att jag skickar ett sms om att vi åker in till hela telefonboken och sen får jag skicka ett "falsk alarm, jag var bara förstoppad å vi åker hem igen"

  • Parnassia

    Det är ju inte utan att man vill vara med i din telefonbok Nenne... Så spännande detta!

  • Piggelin1

    Hej allihopa,


    tillbaka efter ett par dagar uppe i Bohuslän med några kompisar & deras pojk som är jämngammal med A. Inget höjdarväder, men mestadels uppehåll & vi slapp monsunregnen som härjade här i Gbg häromdagen. Klart5 mysigt att komma iväg en sväng & b&b't vi bodde på var riktigt bra med!


    Nenne - gott att du är inne & rapporterar - sorry för mitt teflonminne, men vilken dag är det nu som det är BF? Mitten av månaden, eller är jag helt fel ute?


    Lappis - åhhh, vad kul att ni får så goda omdömen Vi andra visste det ju som sagt sen länge länge, men nu att soc förstått det fullt ut också, är grymt!!! När är det mötet med beslutet ska äga rum? Slutet aug?


    Porchez, välkommen tillbaka - hur gick det på semestern med vännerna? Funkade det OK?


    PB - åh, vad underbart med en "sitta-uppe-&-babbla-hela-natten"-dejt med väninnan! Sånt kan man leva på länge!! Energikickar av det slaget är grymma!


    Fick förresten tackkort häromdagen från kompisen som miste sin man i en olycka nyligen. Känns fortfarande otroligt overkligt att han inte finns längre & det var så sorgligt att se bara kompisens & hennes dotters namn på kortet Måste ringa henne snart - skickade brev efter att det hänt, &  förstod via en gemensam kompis att hon gärna vill ligga lågt & vara ensam i början, men nu börjar det bli dags att ringa, speciellt nu när vardagen börjar knacka på dörren, för hennes del.


     

  • porchez

    Kickki - då har du klarat av större delar av staden


    snaily - Tack som frågar, resan har varit bra, inte toppen rolig men absolut härlig. Alltså vi är ju fortfarande vänner och kommer så att vara, men vi är inte på samma ställe i livet just nu, vilket märks! MEN det är bara för att acceptera att de är var de är, och jag är där jag är. Jag ska göra mitt bästa för att inte bli stressad av dom. Jag kommer alltid ha dessa vänner som mina närmsta och bästa vänner, samtidigt som jag kanske får titta mig runt efter vänner att umgås mer med. Såna som fortfarande vill resa och festa och vara spontan med mig Det gör ont och jag saknar det jag hade med mina vänner tidigare. Men för några år sedan var det ju tvärtom, jag vara sambo och fösökte få barn, inte de. 


     

  • nennesjuttioåtta

    piggis – 10 augusti enligt RUL, 15:e om man räknar från FET. Usch, vad tråkigt med din vän – vilken mardröm!  


     


     


     

  • Piggelin1

    Nenne, jag vill OCKSÅ se magbild!! (PB, om Nenne är svårflirtad, kan inte du VB:a MMS'et till mig  )


    Min egen mage känns STOR redan nu & det är ju flera månader kvar Hoppas att den inte fortsätter växa i detta tempo hela vägen, då vete tusan hur det ska gå. Förra gången var jag nog "medel", vare sig speciellt liten eller extremt stor, men nu känner jag mig redan skitstor Uttöjd sen innan typ... Jaja, det ordnar sig. Oj, nu hör jag från övervåningen på musiken från TVn att det är Bröderna Lejonhjärta, måste nog gå upp & kolla. Skorpans motto "om man inte vågar så är man bara en liten lort" har hängt med/peppat mig i många år

  • porchez

    en sak som vi har diskuterat på resan och som jag tänkte kolla här är - om att gå över tiden?


    Min känsla är att nästa alla gör det. Eller är det bara för att man är så nervös och ivrig att vi så som nu (Nenne), börjar vänta två veckor innan BF, som gör att man får känslan att alla går över tiden?? Kommer inte ihåg vad ni har gjort? Enligt min gravida vänninas BM så är det 50/50.

Svar på tråden Livets toppar och dalar