• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

    Ore  – usch sånt där får man ju en jätteklump i magen av bara av att höra det. *ryser* 


    Hoppas snorkissons får bra hjälp för att orka med detta!

  • lunagarden

    tack, Nenne

    Jag drogs med högt blodtryck förra graviditeten, fick vara sängliggande sista månaden och blev till slut inducerad - då hade jag 100/155...

    Vid inskrivningen nu hade jag 130/88, så det var ingen bra början, jag brukar ligga på 120/70, så de kommer att ha noga kolla på mig den här gången, får gå på täta besök.

  • Oms

    Vickan - superbra förslag! jag sätter in pengar till dig ikväll!

    Pb - herregud ni råkar då ut för allt, otroligt kul m damen som bort där förut men hemskt med getingarna.

    Ore - men herregud stackars kvinna - i dem tillfälerna undrar man ju om de inta har en förbannelse över sig... förlora 4 barn...usch

    Mugglan/Sweet - visst är det så att man som gravid tänkt tanken själv att tänk om det inte går bra osv och självklart är det hemskt att förlora ett barn oavsett ålder.

    Jag har ju vid många tillfällen genom mitt arbete pratat med per tfn och irl med männsikor som pga trafikolyckor förlorat sina barn, vuxna etc och de som mår sämst är helt klart de som förlorat barnen. eller barnen som förlorat syskon smat föräldrar... usch ja, det är den tunga biten med mitt arbete. Nu är det ju än mer ärenden på nya jobbet pga felbehandlingar i vården och då blir det en hel del bebisar som drabbats pga feltolkade symptom under graviditet samt förlossning. en del i det hela är dock att man tack vare mitt arbete forskar på detta och förättrar vården kontinuerligt. bara en sån sak som värkstimulerande dropp har man kommit fram till kan göra mer skada än nytta och ska användas med försiktighet då det många gånger gett hjärnskador på fostret.

    usch, jag har tänkt på detta vid flera tillfällen idag och tyvärr så är det ngt som  händer då o då i sverige (350st) och man får bara hoppas på att siffrorna går ned framöver! nolltolerans nu - detta är 2010!

    Sweet igen - jo visst får du högt bt vid havandeskapsförgiftning, det finns ju alla möjliga olika symptom men feber e ju också vanligt. denna kvinna hade haft högt tryck hela grav (hon i min mammagrupp) men hade inga andra symptom. jätehemskt och vad jobbigt det var att träffas på byn under en av mina bebispromenader sen - jag kände mig så skyldig som fick ett friskt barn liksom. en andra kvinnan jag skrev om - hon vars barn nr2 dog hade inte havandeskapsförgiftning utan barnet hade fått en infektion av henne och dött av det. hur tror du den mamma mådde... usch igen!

  • Oms

    luna - skönt att RUL gick bra! så ni vet att det blir en flicka?

  • Telis

    nenne, åh vad skönt! Det är bra att du blir dubbelkollad. Gärna trippel- och fyr- och femkollad också. Inget får hända Pricken!

  • nennesjuttioåtta

    lunagarden oj trodde du skrivit fel – 100/155!  


    Oms – mm tanken har slagit mig men nu när man är så nära så borde det inte finnas risken att något sånt ska hända öht!  


    Är det någon som vet om (och varför) man föder fram barnet vaginalt eller om det blir ks?

  • viktualia

    Ore - tystnad uppstår.... och Trollet fick ännu en extra puss...


    Nenne - bra att du blir kollad hit och dit... själv fick jag ju se Trollet på UL 18 dagar före ankomst och det var skönt...


    Nu - sovdags i casa Vickan!

  • nennesjuttioåtta
    Telis skrev 2010-07-27 22:04:48 följande:
    nenne, åh vad skönt! Det är bra att du blir dubbelkollad. Gärna trippel- och fyr- och femkollad också. Inget får hända Pricken!
     

     


    nu ska jag ner och titta på när leopardsniglarna snuskar sig på vår källardörr och kastar sperma överallt. 

  • nennesjuttioåtta

    oj, vilket familjedrama jag hamnade mitt i. Det satt bara en snigel kvar i klägget (när mannen kom hem från sin cykelrunda så hängde två i en slemblobb), den andre låg i en krullig hög på backen och en tredje var på väg för att antingen fråga om den fick vara med eller klippa den ene på mitten eftersom den vänstrat. 

  • nennesjuttioåtta

    nu blir det snarktime här med. på er! 


    Skickar ännu en tanke till Snorkissons, ta hand om er

Svar på tråden Livets toppar och dalar