• Svar på tråden Tantvarning numero 9
  • Aleta

    Jag är lite uttråkad, är det ingen som behöver hjälp med att googla något obskyrt och svårhittat? Det brukar vara kul.

  • sun moon

    Aleta: Jag letar efter bra sånglåtar till festhäftet och hittar inget kul.. har du tips? Eller vill googla? :P 

  • Heloise

    Håller tummarna för er Solde!


     


    Härligt med nytt jobb Tinker


    Nu är det dags att sussa sängen, öppnar imorgon, men på söndag är vi lediga och på måndag åker Panzer bort på teambuilding/internutbildning med nya jobbet, jättekul fast jag kan inte sova när han är borta

  • Sonja68

    Hej alla tanter o tantfans!


    Tinker, Grattis till jobbet


    Vi är hemma en vecka tidigare än det var tänkt. KOm hem i fredagskväll.


    Vi skulle ha åkt 1/8 fr Moskva med bil, färja Åbo-Sthlm, några dagar i Sthlm o Uppsala och sen hem.


    MEN så blev det inte... Fjärde dagen vi var i Moskva var min make och spelade fotboll med polarna. NÄr 2 min av matchen återstår säger det PANG. Hälsenan gick av.


    Så han har legat på sjukhus 3 dar, blivit opererad, åkt fram o tillbak mellan datjan och Moskva på återbesök, omlindning mm. Är gipsad upp till ljumsken (eller en bra bit ovanför knät i alla fall) och hoppar på kryckor. Vi var tvugna att begära hjälp av försäkringsbolaget förstås och de har ställt upp med en massa, bla med att ta oss hem. De beslöt tillslut att flyga hem oss via Riga igår. Så här sitter vi nu hemma.


    LIte snopet!


    Bilen tvingades vi lämna i MOskva, maken måste därmed hämta den så fort han blir frisk. Under tiden puttrar vi på med min rostiga gamla Golf.


    På Onsdag ska vi till ortopeden på länssjukhuset och höra vad de säger.


    Kul semester!


    Ursäkta egoinlägg i megaformat. Ska försöka läsa ikapp om jag hinner.


    Kram!

  • TinkerBelle

    Hej hej alla tanter,


    Här börjar det äntligen bli lite ordning och reda efter dagar av väggbyggande. J


    Äntligen har lill-skrutt fått sitt egna rum och jag behöver inte se hennes saker över hela vardagsrummet.


    Idag har vi haft sol, blåsigt men ändå sol så vi åkte en sväng till stranden med svärfar. Inte så många männsikor där men en ankfamilj. De små ankungarna var helt orädda. En klätrade upp på svärfars ben där han låg och solade, en anna tog mitt diadem och sprang. Helt ofattbart, men gulligt.


    Sonja – vilken sat*ns otur! Tur att ert försäkringsbolag inte bestämde sig för att aktersegla er dock.
    *kramar*

  • Sonja68

    Sådär, då har man varit och joggat 3,5 km på morgonskvisten

  • dfk

    Sonja, Vilken otur ni har haft!


    Duktig du är som har varit ute och sprungit, det är skönt på morgonen!


    Tinker, vad roligt med ankorna! så länge de inte försöker bitas bara.


    Här håller vi på och röjer hemma. Maken är på rensarhumör så nu åker halva skivsamlingen..


    Nu ska jag gå ner och baka med äldsta dottern.


    Ha en fin dag!

  • TinkerBelle

    Hej tanter,
    Idag har vi i ösregnet gått guidad tur med svärfar i Stockholms Stadshus.
    Tur han är engelsman och van vid väta. :-d
    Vi gick också upp i Stadshusets klock torn (har inte gjort det förrut) häftig utsikt! Rekomenderas varmt för den som inte gjort det förrut.

    Nu ska här slappas i soffan!

    *kram*

Svar på tråden Tantvarning numero 9