• Svar på tråden 2011 brudar del 7
  • lunagarden

    Det är mycket billigt, Liisan, för det är ju inte bara fotograferingstiden man betalar för, utan alla timmar som fotografen lägger på att bearbeta bilderna efteråt, samt förberedelser, utrustning, restid mm.

  • StårBrud2011

    Jag har systemkamera själv.. o har själv plåtat lite på bröllop.. så jag kommer ha en släkting som fototgraferar med min kamera o på mina komandon...

    gratis.. haha

  • lunagarden

    StårBrud2011 - vi hade också tänkt lösa det så från början för att spara pengar, men vi ska ju leva med bilderna sen i minst 40 år, och utslaget på dessa år så blir inte kostnaden så hög

  • StårBrud2011

     


    lunagarden skrev 2010-08-31 18:15:15 följande:
    StårBrud2011 - vi hade också tänkt lösa det så från början för att spara pengar, men vi ska ju leva med bilderna sen i minst 40 år, och utslaget på dessa år så blir inte kostnaden så hög

    nej det e sant..
    Men bilderna blir faktiskt lika bra med min kamera o mitt redigeringsprogram hemma.. haha

    Jag har ju tagit o gjort om bröllopsbilder till andra..

  • Niini
    StårBrud2011 skrev 2010-08-31 19:33:27 följande:
      nej det e sant..Men bilderna blir faktiskt lika bra med min kamera o mitt redigeringsprogram hemma.. hahaJag har ju tagit o gjort om bröllopsbilder till andra..
    Tänk bara på det att de är du som hållit i kameran då. Är ju trots allt inte kameran som gör bra bilder utan den som står bakom. En bra fotograf kan ta lika bra foton med en vanlig kompakt som med en system, så förlita dig inte för mycket på bara kameran.
  • lunagarden

     


    StårBrud2011 skrev 2010-08-31 19:33:27 följande:
      nej det e sant..Men bilderna blir faktiskt lika bra med min kamera o mitt redigeringsprogram hemma.. hahaJag har ju tagit o gjort om bröllopsbilder till andra..

    Så länge du är nöjd med kvaliteten så är det ju precis som det ska vara

  • ALLIMA

    Fick höra av pastorsexp. idag att vår vigselpräst kontaktar oss 10 dar innan! Va? Inte hinner man ju besluta om allt, kopiera upp vigselhäften osv. på 10 dar!!!??? Nä jag tar kontakt med prästen ca. 1.5 månader innan och hoppas det går bra. Nån annan som vet hur det "brukar" vara?

  • Zia 20090618

    Jag skulle gissa att vi får ungefär samma tid på oss... När vi "bokade" (gick inte att boka, bara "skriva upp våra namn på det datumet så får vi se om prästen kan jobba då") sa hon att prästen skulle kontakta oss till våren (gifter oss i augusti) och meddela om han kan jobba då osv..


  • Liiisan

    så där kände jag med.. jag har fiin systemkamera. min pappa är duktig hobyfotograf och min bror med, samt att min kusin är super duktig på fotografering. men endå känner vi att dom kan var aduktigta vid kyrkan, festen osv... men hade varit kul å fotad av ett proffs.. hehe

  • StårBrud2011

     


    Niini skrev 2010-08-31 19:36:34 följande:
    Tänk bara på det att de är du som hållit i kameran då. Är ju trots allt inte kameran som gör bra bilder utan den som står bakom. En bra fotograf kan ta lika bra foton med en vanlig kompakt som med en system, så förlita dig inte för mycket på bara kameran.

    ska såklart lära upp henne lite först om fuktionerna o så.. hehe

    men jag tror iaf det kommer bli jättebra...

Svar på tråden 2011 brudar del 7