• Bridetobe2011

    Juni 2011

    Finns det en tråd med Juni brudar??

    annars finns det en nu {#lang_emotions_tongue_out}

    vårt bröllop in finner sej på pingst nästa år alltså den 11 juni!

    vilket datum har ni?

    Kopiera och lägg in!

    Bridetobe2011 /11 juni 2011

  • Svar på tråden Juni 2011
  • Tobex87

    Hej hej!

    Vi ska gifta oss den 11 juni 2011! Vi har precis bokat lokal. :D

  • magnoliantrees

    Hej!


    Vi ska gifta oss 18 juni nästa år. :) Vi har bokat kyrka och önskat en präst och vi hoppas verkligen att vi får henne, hon är superduktig. :) Vi har bokat NÄÄS fabriker, där vi ska ha festen/middagen. Ska även tillbringa bröllopsnatten där :) Vi har fått en menyförslag idag som vi suttit och kikat igenom och ändrat lite på. Det är så himla kul med all planering. Känn dock som om man funderar kring allting samtidigt!! ;)


    Sitter just nu och googlar runt efter en fotograf, så himla svårt men ack så viktigt. :) Någon som har något bra tips??


     


     

  • Thulan85

    Nu är äntligen kyrkan bokad! Fast jag vill att vigseln skulle ske kl 13.00 med tydligen så kunde man bara välja mellan 12, 14 och 15 så jag valde kl 14 istället. 15 tycker jag blir för sent och kl 12 blir väldigt tidigt och då måste jag gå upp supertidigt för att fuxa hår, sminkning och sedan 1 timmes transport. Eller vad tycker ni, vilket är bäst? Kl 12 eller 14?

    Puttekulan: Ja pingst har ju alltid varit ganska populär tid att gifta sig och datumen 20110611 "låter" ju också ganska bra. Jag sa redan för många år sedan, långt innan jag träffade min sambo, att jag ville ha ett pingstbröllop med det måste vara en sen pingst för jag vill inte gifta mig i maj eftersom det kan vara ganska kallt då. Så jag hade kollat upp att 2011 var ett perfekt pingstdatum men inte trodde jag att jag skulle hitta någon som friade innan dess. Så när sambon väl friade 2008 så sa jag direkt att pingst 2011 får det bli=)

    Jag har också hittat mååånga klänningar på nätet, just nu är jag mest insnöad på en Lillyklänning, det var verkligen kärlek vid första ögonkastet=) Så på tisdag ska jag äntligen få prova den förhoppningvis!=) Jag vill ha en klänning utan axelband och gärna med släp, helst i tyll men i övrigt ska den vara ganska enkel, inte för mycket utsmyckningar, dock älskar jag spets med vet inte om jag vill ha det på brudklänningen.

  • magnoliantrees

    Thulan85: Jag tycker nog personligen att kl 14.00 är bättre. Vi ska gifta oss 14.30 och jag tycker det är perfekt. Vi har också restid men jag oroar mig inte så mycket för det. Jag tycker snarare att det är mysigt att fira under eftermiddagen/kvällen. Tända lite ljus och sånt.


    Jisses, har du redan hittat klänning?? Jag har bara skummat lite i tidningar och sånt men jag har ingen aning. Funderar på knälång klänning, det är skitsnyggt och skulle passa mig, men å andra sidan vill man ju verkligen ha en superfin "riktigt" bröllopsklänning med släp och grejer. Det är svårt, men det är väl bara att åka ut och börja prova, antar jag. :)

  • Puttekulan

    Thulan85: Jag har också konstaterat att Lillyklänningar är fina. Jag tycker att axelbandslösa klänningar är superfina, men tror tyvärr inte att jag passar i en sån : ( Vilken klänning är det du funderat på?


    Vad det gäller vigseltid skulle jag nog välja 14.00 (tror att det var den tiden vi valt). 12.00 blir kanske lite väl tidigt om man skall hinna med allt utan att behöva stressa ihjäl sig inbillar jag mig i alla fall.

  • Miceme

    2/6    Mrir


    4/6    Rati

    4/6   Miceme


    11/6  Jag ska stå brud


    11/6  SposaRoma


    18/6  puttekulan


    24/6  Trohet


    18/6  Denka


            Las vegas bruden


            Sebastiána


            Villabona Djuric

  • Mrir

    Jag letade på nätet en hel del efter klänningar men så ville min mamma sy istället och det skulle bli hur bra som helst så jag gav mig ut för 3 månader sedan när jag, för en gångs skull, hade en ledig lördag för jag tänkte att det är lika bra att vara ute i god tid om jag både ska hitta en modell jag gillar, välja tyg mm mm och mamma bor inte nästgårds heller så som sagt gott om tid var det som gällde. Men.. jag gick till en butik, provade en, provade två och där var MIN Klänning. Jag har hört andra säga att man känner direkt när man hittat rätt men jag tänkte att det nog var en saning med modifikation men det var sant vartenda ord jag har hört så det vara bara att slå till på en gång. Jag hade världens tur för jag tror det är en väldigt ovanlig modell och utgående sortiment så ett ex kvar i precis min storlek och på 70% rea. 


     


    (bilder finns i galleriet) 

  • Mrir

    Och att prova klänningar är verkligen jätteroligt så det är bara att ge sig ut

  • MaddeåMats

    Hej på er alla!

    Vi ska också gifta oss 20110611, lokal där mat och dryck köps i från är bokat.
    Nästa vecka ska vi ut och titta på kyrkor, letar efter en liten mysig en då vi blir ca 40-50 pers.
    Sen börjar det väl bli dags att prova klänningar, har dock hittat en jätte fin hos Milly Bridal som jag tänkte beställa, men vill inte gå miste om att få prova en massa olika för att se så att modellen verkligen klär mig, och så får man ju bara en chans i livet till att testa brudklänningar

  • Bridetobe2011

    Guuud vad jag blir avis!! Jag vill oxå gifta mej 11 juni!! Men det var ju student här då, min kusin som tar den... och vi fick flytta vårt bröllops datum. :´(
    Men men, gift blir jag iaf :)

Svar på tråden Juni 2011