• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Villemoa

    Fru Bygg: om man blir gravid igen innan ettan är ett år och nio månader så behåller man samma föräldrapenning med tvåan som för ettan. Men, om man får tvåan senare än så kan man också behålla samma f-penning om man skyddar sin SGI ända tills tvåan föds.

  • kikki kikki

     


    Aleta skrev 2010-08-11 15:14:51 följande:
    Hej allihop.Ursäkta att jag inte orkar kommentera allt ni skriver, jag tänkte bara berätta vad som har hänt. Idag var jag inne för fvp. Först kontrollerades urinblåsan igen och den hade blivit ännu större. Vi genomförde fvp i alla fall trots att det förmodligen inte alls är någon kromosomförändring, blåsan är för stor för det.  Läkaren tyckte att det var bra att jag var så påläst. Vi pratade om lite vad det kunde vara, hon gissade på Prune Belly Syndrome (ovanligt, drabbar 1 på 40 000) men det är svårt att säga så tidigt. Det hon kunde se redan nu var förändringar i njurbäckenet och precis som jag hade läst mig till så finns det ingenting att göra så här tidigt i graviditeten utom att vänta på slutet. Vi har därför valt att avsluta graviditeten och jag fick ett piller redan idag och en tid på förlossningen på fredag.

    Ger dig en stor kram

  • Fru sy

    Vi är hemma från vår minisemster och har haft det kanonmysigt och träffat kompisar, strosat på stan, ätit på fina restauranger och sprungit på massa apotek.

    Jag ringde ju till min mottagning i måndags och fick lovat att läkaren skulle skriva ut pergotime till mig. Sedan har vi sprungit i massa apotek i Stockholm, men de var ju slut överrallt. Ringde och pratade med telefontjänst på apoteket och de sa att de är slut över hela Sverige.  Och datumet de skulle komma in skulle göra att vi fick hoppa över 2 månader, blev riktigt ledsen och irriterad såklart. Ringde då tillbaka till mottagningen och frågade om det fanns ngn annan medicin man kunde få men det fanns det ju inte...

  • Heloise

    Orden räcker inte till Aleta, jag skickar de varmaste kramar  till er båda!

  • Fru sy

    Eftersom jag varit lite extra trött, haft ont i brösten och lite molvärk köpte ett grav.test bara för att kolla... och då får vi ett plus, svagt men ändå ett plus. Detta var igår eftermiddag och jag har nu hunnit göra 5 test av olika märken och varianter, det är svaga utslag men det har gett utslag på alla. testade även med clearblue digitalt med veckoindikator och då står det GRAVID 1-2 veckor. Idag är jag på BIM-2, spänningarna i brösten, molvärken och tröttheten är kvar (jag som trodde det var innan mens känningar) 

    Jag är GRAVID kan inte fatta det!! Så nu får vi hoppas att det vill stanna kvar oxå...

  • ingenjörsbruden

     


    Aleta skrev 2010-08-11 15:14:51 följande:
    Hej allihop.Ursäkta att jag inte orkar kommentera allt ni skriver, jag tänkte bara berätta vad som har hänt. Idag var jag inne för fvp. Först kontrollerades urinblåsan igen och den hade blivit ännu större. Vi genomförde fvp i alla fall trots att det förmodligen inte alls är någon kromosomförändring, blåsan är för stor för det.  Läkaren tyckte att det var bra att jag var så påläst. Vi pratade om lite vad det kunde vara, hon gissade på Prune Belly Syndrome (ovanligt, drabbar 1 på 40 000) men det är svårt att säga så tidigt. Det hon kunde se redan nu var förändringar i njurbäckenet och precis som jag hade läst mig till så finns det ingenting att göra så här tidigt i graviditeten utom att vänta på slutet. Vi har därför valt att avsluta graviditeten och jag fick ett piller redan idag och en tid på förlossningen på fredag.

    Finner inga ord........kan bara krama..... *KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAM*

    O det känns ändå futtigt.......

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...