• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Sonja68

    Fick just veta att flickan som omkom i bilolyckan igår är Tanjas kompis från kören och dansen. Jättesöt och glad tjej som alltid pratade med allt och alla. Brukar ringa hit ibland och vilja att Tanja skulle komma till henne och hälsa på.


    Hennes pappa och jag sjunger i samma kör sedan många, många år tillbaka. Vilken sorg för familjen


    Vet inte hur jag ska säga det till Tanja...


     

  • passionsblomman

    Åh Sonja!

    Jag läste nyheten på text-TV inatt och blev helt ifrån mig av oro att det skulle vara du. Så nu blev jag först skitglad att se dig här-men sen tog det glada slut...

  • Aleta

    Sonja, så fruktansvärt! Jag orkar inte riktigt tänka på det nu känner jag. Men kramar till er och Tanja. 

  • Sonja68

    ja, fy så tragiskt! Jag har också gått som på nålar här, sovit dåligt. Vi bor i en liten ort och en mamma i 35-årsåldern med ett barn i 8-10årsålder känner man ju massor här... Och eftersom det var bara de i bilen, så kunde man misstänka att det inte var turister på genomresa utan bofasta. Så jag var nästan säker på att det var någon jag kände. Men oavsett... det är lika tragiskt ändå.


    *går och gråter en skvätt över livets orättvisor och ber en bön för det nya änglabarnet*

  • Villemoa

    Åh Sonja, så hemskt!! Läste oxå på text-tv inatt och fick kalla kårar. Fy vad livet är orättvist emellanåt. Kram

  • Heloise

    Vad fruktansvärt Sonja Stackars familj och nej livet är orättvist alldeles för ofta!

  • Heloise

    Tack för kramarna och ja tack bruttan du kian väl komma med traktorn
    Det löser sig, och det är alltid värst innan man gör nått man egentligen inte vill göra. Men jag orkar inte längre vara vaken på nätterna och måla upp olika scenario, alla slutar ändå på samma sätt, jag blir blåst.
    Nog om det.

    Aleta hjärtat, hur är det? Dum fråga kanske? Men det är så otroligt värdelöst, vill också ha ett spö som jag kan svinga. Fast jag ger inte upp förrens ni fått alla svar svart på vitt, och hoppas att allt ska vara bra trots allt!

  • Aleta

    Tack Heloise, det är klart att vi har ett litet, minimalt hopp om att det ändå ska gå bra, men det är verkligen litet. Urinblåsan var gigantisk och det verkar otroligt att den bara skulle försvinna utan några spår. Allt jag har hittat på internet om detta har varit dåliga prognoser. Hade det "bara" varit riskerna för kromosomfel så hade vi nog inte varit så upprivna, jätteledsna säkert, men nu har vi redan ställt in oss på att det slutar illa.
    Suck, vad det tar på krafterna att vara ledsen.

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...