• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • andbeyond

    *vinkar adjö till lugna dagar och fredsavtalet med indianerna*

  • Daa

    Hur det känns...
    Det känns fantastiskt att det som mötte oss under VUL:et inte var något dött, utan att det faktiskt pickade på rätt bra där inne (en av dem headbangade ). Det blev jag mer förvånad över än antalet. Konstigt nog.
    Men jag hade faktiskt tänkt på att det kunde vara tvillingar. Jag nämnde ju att jag misstänkte att jag hade ÄL mer än en gång under senaste cykeln, så jag blev inte så väldigt överraskad över läkarens "och här är en till". Fast när det hade börjat gå in och vi ställts inför faktum att det är tvillingar kändes det bara för stort för att greppa. Tvillingar, för tusan! Vad betyder det?

    Jag har nojat på i vanlig ordning under eftermiddagen, förmodligen av gammal ohejdad vana. Det kanske går över...

    Jag har vetat ett bra tag att makens farfar var tvilling. Däremot fick jag veta något nytt (eller nytt och nytt, hon har säkert nämnt det någon gång i något sammanhang) när jag genast ringde och berättade för mamma: min mormor hade två systrar som var tvillingar. Men sedan dess har det inte varit några tvillingar, så det var väl på tiden.

  • passionsblomman

    Shit vad mycket spännande om ligger framför oss nu den här sommaren och hösten! Fru Syy och hennes cykel, Ninnis och makens resa, Andbeyond nypåstigen på tåget, Daa, med TVILLLINGAAAAAAAAR i magen, Hvidis med kropp som vill ha ÄL hela tiden.... jag och så EA och jag ned våra projekt då...
    Ingen av er andra som ska chocka med en tvåa?

  • Daa


    andbeyond skrev 2010-06-17 18:28:47 följande:
    *vinkar adjö till lugna dagar och fredsavtalet med indianerna*

    Kör hårt.

  • passionsblomman

    Haha! Tvillingar betyder att ni först får det lite körigare än andra med två som ska matas och bytas på, men sedan att ni redan har två så när andra har ett halvstort blöjbarn och en spädis och knappt kan amma för att den halvstora vill ha uppmärksamhet, så kan  ni ta det piano med teran som kan komma lagom när blöjor och sådant är över för små-krumelurerna.

  • Daa

    Ja, något sådant har vi väl tänkt, men det känns väldigt abstrakt. Som om det gäller någon annan. Eller varför inte att det är en dröm som jag snart vaknar ur.


    passionsblomman skrev 2010-06-17 18:38:00 följande:
    Haha! Tvillingar betyder att ni först får det lite körigare än andra med två som ska matas och bytas på, men sedan att ni redan har två så när andra har ett halvstort blöjbarn och en spädis och knappt kan amma för att den halvstora vill ha uppmärksamhet, så kan  ni ta det piano med teran som kan komma lagom när blöjor och sådant är över för små-krumelurerna.

     

  • passionsblomman

    För att ara lite allvarlig mitt i glädjechoken, så innebär väl detta att ni kommer att vara väldigt nogsamt övervakade nu? För det blev iallafall min svägerska. man tar INGA risker när det bor två därinne. Vad sa läkaren?

  • Daa

    Hon sade att det blir fler kontroller när man väntar tvillingar. Men än tror jag inte att det är dags för det, för i de flesta fall upptäcks ju inte tvillinggraviditet förrän vid RUL och det blir i augusti för vår del. 
    Jag funderar på att ringa barnmorskan och erkänna att vi tjuvkikat. Det kan ju vara intressant att höra vad de här extra kontrollerna består av.

  • Daa

    Bra spammat, Lanovia. Du verkar ha haft en klassisk "Sån där dag". Men du verkar på gott humör i alla fall.

    Fru Sy: spännande med Pergotime. Det är på gång!


    Bra kämpat, Fru E. Jag hejjar på dig.


    Fru E skrev 2010-06-17 10:38:32 följande:
    Ninnis-denna veckan har jag varit bra på att ignorera och imorgon åker vi ju iväg en vecka till

    Hvidis: åh, så surt att du blivit sådär sjuk. *krya-på-dig-kram*

  • Villemoa

    Käraste Daa, så UNDERBART med två krumelurer, grattis!!! *torkar glädjetårar* Ja, det är verkligen en spännande sommar och höst vi går till mötes!

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...