• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • lanovia 08

     


    Daa skrev 2010-05-22 09:23:08 följande:
    Hej Lanovia! Här ska också bekämpas ogräs.

    Oh jag hann visst logga ut precis innan du skrev. Men hej så där en dag i efterhand.

  • lanovia 08

     


    Sonja68 skrev 2010-05-22 18:25:39 följande:
    3 mil?!?! Vilket önsketänkande 3 km var det FÖRSTÅS!!! Det var väl ingen som gick på det

    Själv började jag denna morgon med att jobba 2,5 mil. Så kallade sonja-mil.

  • lanovia 08

    Jäklar nu vaknade E igen! Hon kommer inte till ro vaknar och skriker hela tiden. Hon är så trött och behöver vila inför babysim.

  • Fru E

    Hej hopp!


    Vad tyst det varit i helgen har alla haft projekt i det fina vädret kanske........


    Efter en slapp lördagsfördmiddag och bak av rabarbercupcakes drog vi norrut till makens bröder och grillade i lördags kväll. Rätt skönt att komma iväg och slippa fundera allt för mycket, både på ruvningen och husförsäljningen. Sov över hos en av bröderna och idag var det kalasfika och nu är vi hemma igen. Har nog fått svägerskorna fundersamma eftersom jag bad att få vanlig cider eller vatten till maten när vi grillade men vi berättade inget, funderade på det men på något sätt vill vi nog veta resultetet innan.


    RD7 idag och magen börjar bli normal vilket så klart sätter griller i huvudet på en, de andra sakerna kan jag ignorera eftersom progget ställer till det. Denna omgången är det tuffare mot psyket känns det som mot förra, just nu närmar sig spårdagarna med rasande fart ev tisdag/onsdag skulle jag gissa på enligt förra GAAHHHH!
    Lyckades så klart fundera tillsammans med maken att OM OM OM OM OM OM OM vi skulle få två streck i kors blir det lagom BF till våra födelsedagar samt att vi får resultatet till mors dag. Makens mamma lär bli själaglad då vi ska upp där och fika men vågar inte hoppas alls eftersom jag inte känner så mycket vilket jag inbillar mig att man ska ja eller något iaf!


    Vad alla är flitiga i trädgårdarna


    Lanovia-gick det bra att springa samt babysimmet?


    Hvidis-tycker det där äl-kletet är svårtytt eftersom mitt kan vara en hel vecka innan äl.....men är ni sugna på en till nu om det skulle vara så


    Sonja-3 mil var inte dåligt
    När vi väl vet resultatet så ska jag komma igång med träningen, känner mig som en degklump just nu URK!!


    Daa-gick det bra med köttfärssåsen

  • Hvidbrud

    Åh, hållet alla tummar och tår för er denna gången. Drar upp ea och dansar en liten dans så att tiden ska gå fortare.

  • Hvidbrud

    Om det nu skulle vara att nin cykel har hoppat över några dagar och simmarna är starka och ägget fastnar osv osv och bm (som barnmorska) säger att det är ok med tanke på kejsarsnittet, så är det ju bara att tacka och buga. Märker att tanken gör mig glad, så det är ju bra

  • Hvidbrud

    Och pilsk som en liggsjuk höna... Pback pback pbabbaaaah! Och maken är såååå läcker... Och lätt euroforisk... Brukar vara äl tecken. Får vänta och se om 13-14dagar... Med e blev jag ju gravid på dag 11 och det är det idag... Åh, dessa tankar... Trode jag skulle slippa dem ett tag till....

  • lanovia 08
    Jobba?? Jogga skulle det så klart vara. Vilket Fru E verkar ha lyckats räkna ut ialla fall.
    Jotack det gick bra, var riktigt skönt.
    lanovia 08 skrev 2010-05-23 16:56:31 följande:
      Själv började jag denna morgon med att jobba 2,5 mil. Så kallade sonja-mil.
    Babysimmet gick någorlunda. Hälla vatten över huvudet var tydligen bara roligt för hon skrattade. Men annars var hon mest kinkig och trött.

    Fattar inte vad det är med henne idag. Varm och kinkig antar jag. Men hon vägrar sova. Jag har varit själv med henne stora delar av dagen och känner mig just nu helt slut. Idag har verkligen varit en sådan dag då man tänkt pjuh nu sover hon också har jag gått in och vämt maten sedan typ lagom till att den är varm så skriker hon och är otröstlig hur länge som helst. Vi (mest mannen) fick kämpa över en timme för att få henne att somna ikväll hon bara gallskrek, övertrött?? Yes sir!

     


Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...