• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Sonja68

    Blomman: Bra rutet

    Ibland säger min make att jag skämmer bort barnen genom att ligga med dem och mysa i vår säng ibland på kvällarna, när ingen av oss har nåt speciellt på agendan. Då vi bara kramas o pussas och ger varann massage, kollar TV och småpratar om ditt o datt. VA?!?! Är det att skämma bort?!?! 
    Jag vet nog vem i vårt hus som VERKLIGEN är BORTSKÄMD!!!
    Namnet börjar på A och slutar på lexander... den store... bortskämde bebisen

    Sådärja, nu blev även jag uppeldad bara av tanken på alla dumma kommentarer man får från kreti o pleti ang barn och barnuppfostran.

  • Sonja68

    I helgen blir det städa... blä! Och inhandla allt till Skruttans kalas.
    Hon fyller 5 på onsdag och då kommer tjocka släkten. Sen på nästa söndag ska hon få ha sitt första barnkalas där hon får bjuda hem några av dagispolarna. Man önskar man kunde bjuda ALLA, men tyvärr går det inte. Inte detta år i alla fall. Så hon har fått lov att bjuda hem de 5 som hon själv känner att hon leker allra mest med och allra helst vill ska vara med på hennes kalas. Usch, det känns så hemskt att inte alla kan va med Men hon får ta glass med på sin födelsedag och bjuda på dagis, så får alla vara med då. De brukar uppvakta med gratualtionskort och sång, så det passar bra.

    Någon gång har jag tänkt att jag ska låta barnen få bjuda alla i klassen på t ex Bowling eller nåt, när de fyller år. Men bara EN gång. Tror jag... *bäst att inte lova nåt alls*
    Vore så skönt att slippa ha nåt hemma för en gångs skull.

  • Sonja68

    Lillskruttan har fortfarande inte bestämt sig för vad hon vill ha i present! Vet inte vad jag ska hitta på. Först önskade hon sig en sån där kickbräda eller sparkcykel eller vad det n u heter, men nu vill hon inte ha det.
    Förra året var det en Tummelisadocka och inget annat. Och då ringde ju Kevin Borg och gratttade... Hur ska vi toppa det i år?? Be Kalle Moreaus ringa upp henne kanske ?

  • Ninnnis

    *mätt och belåten efter lunch med favvokollegan*

    Vi funderar på att åka till Gotland i juni, är det någon av er som har tips om vart man ska bo, vad man ska göra etc? Jag har aldrig varit där, maken har bara varit där en gång när han var liten och hans mamma släpade med barnen på kvinnoläger. Hans starkaste minne är att de åt kruskakli och inte fick titta på hulken

  • Ninnnis

    Sonja, ja det är ju lite svårt att toppa... Undrar om inte Kalle Moreaus kunde anses vara ett steg nedåt?

  • Fjällbruttan

     


    Ninnnis skrev 2010-05-21 13:22:24 följande:
    *mätt och belåten efter lunch med favvokollegan*Vi funderar på att åka till Gotland i juni, är det någon av er som har tips om vart man ska bo, vad man ska göra etc? Jag har aldrig varit där, maken har bara varit där en gång när han var liten och hans mamma släpade med barnen på kvinnoläger. Hans starkaste minne är att de åt kruskakli och inte fick titta på hulken

    Jag måste bara visa detta för äldsta dottern som morrat lite åt husvagnssemester på Gotland med familjen
    Misstänker att de enda på vår resa som äter kruskakli är hästarna på hennes läger Vrider mig av skratt!!!
    Kolla destination Gotland på nätet, det gjorde vi

    Daa, när kommer du, du är min idol!
    Blomman, jag är lika kul som vanligt, jag skriver bara WORD!!!

    Faktiskt skänt att höra att ni normala reagerar på hans jävla martyrskap, ibland tror jag att jag snöat in bara för att jag retar mig, men i h-vete heller... man gör bara inte så!
    Dessutom går han och gnäller (ja, jag tycker att han gnäller) på byn AFFÄR!!! att lilla Vild inte tycker om farfar längre... så då står kärringarna och tycker såååååå synd om honom, varpå jag dräpande förklarar att gubben hör inte lilla Vild för han skiter i hörapparaten, går rätt på henne när han kommer in hit (vem f-n vill bli anfallen i sitt eget hem?) och dundrar ut när inga klangochjubelrop ekar på en gång! Men herregud, ge ungen en chans att hinna registrera att han är här... Blä, nu blir det en roman igen!

    Helgen... vet inte vad jag ska göra... sova kanske?

    Kram till er alla och hoppas ni får en skön och härlig fredgskväll
    Det är tur att ni finns!!

  • Ninnnis

    Destination Gotland har jag kikat lite på, det verkar vara en bra sida.

    Nu ska jag köra hem och fredagsmysa med mina hjärtepojkar {#lang_emotions_heart}


    Måndag är helgdag i DK så vi har faktiskt långhelg Ha en fin fredagkväll allihop!

  • Leksi

    Hej!


    Får se hur länge jag hinner skriva…


    Har haft ett par riktigt sköna dagar nu och det känns som det vänt. =) Igår kom min syster ner och var här i fem timmar och hjälpte till. Lilleman passade dessutom på att sova i 2h så vi hann vara ute i trädgården bara syrran och jag och beskära rosor och rensa ogräs – mysigt!! Sedan låg vi på en filt i skuggan med lilleman. Även idag sov han 2½h mitt på dagen så jag hann ta en långpromenad på 40 min, göra lite knipövningar och svara på mail. Tänk att det gör så stor skillnad de där timmarna på egen hand!


    Hoppas konferensen var bra Fru E och att mäklaren har fått många intressenter vid sin rundringning. Lyckades du avstå alkohol utan att väcka misstankar? (Tänk att det fortfarande är så, att det är någonting mysko när man inte vill ha alkohol!)


    Ankan – kan du inte ge honom en upplevelse? Typ bio, go-cart, massage, hotell-weekend (om du vill slå på stort)?


    Lanovia, vad skönt att din man supportar dig i din träning! Och att du hann hem precis lagom till matningsdags!
    Shit, vad mycket de där föräldrarna du kände hittat på! Där kan man ju faktiskt undra om de hinner njuta av nuet? Själv har jag tänkt att vi ska ta det lugnt hela sommaren, sen kanske det blir babysim och öppna förskolan till hösten. Max. Förutom promenader med föräldralediga kompisar då…


    TACK Blommis för ditt inlägg om det här med att njuta av spädbarnstiden, krav hit & dit och att känna sig stressad över att tiden går så fort och snart har man bara minnena kvar. Du lyckades verkligen skriva på pricken så som det är. Vet inte vem som skrev det men håller med om att du borde skriva krönikor i en landstäckande tidning, hatten av. Eller varför inte ge ut alla dina samlade klokheter här på BT i bokform? (www.vulkan.se)
    Och ja – visst är det vackert ute nu? Här blommar körsbärsträd och hägg, tulpanerna är fortfarande fina samtidigt som ljuvliga gullvivor tittat fram. Det är verkligen helt underbart med vår. {#lang_emotions_sunny}


    Daa, fortsätter hålla tummarna stenhårt. Kräkkänslor av tandborstning låter ju i alla fall lovande. =) Snygg i håret nu?


    Fru Sy, vad skönt att ni ändå är igång med utredningen nu. Förhoppningsvis får ni något slags besked så småningom även om jag förstår att det är jobbigt också att det inte fungerar ”av sig själv”. Håller tummarna för att ni gör en Lanovia!!
    Läskigt med sån där åska förresten, huga.


    Hvidis, mums för mjukglass! *vill också ha!* (Också ett tecken på att det går åt rätt håll, jag börjar få aptiten åter. Trots att jag i vanliga fall är både ett matvrak och godismonster har jag inte varit sugen på någonting alls sedan förlossningen och knappt brytt mig om att äta.)


    Hoppas du hade riktigt trevligt hos din kompis Fru Bygg!


    Fjällbruttan, vet inte vad jag ska säga men jag hoppas det löser sig med både maken och farfar. Är helt imponerad av dig som har en nyföding plus tre barn till!!!


    Hur gick utvecklingssamtalet Sonja? Och hur går det med systembytet? Nyfiken som jag är undrar jag vilket system ni byter till? Vad duktig du är som kommit igång med träningen så bra!


    Ninnis, Gotland är underbart! Vi var där flera gånger när jag var liten och sedan var maken & jag där en vecka för några somrar sedan. Jättemysigt! Visby är ju underbart, liksom Fårö (jättefina raukar där). Kan också rekommendera en tur till Stora och/eller lilla Karlsö. Fint! Lojsta hed var dock en besvikelse, såg inte ett enda russ! Men ni kan ju ha bättre tur förstås! =)

  • ingenjörsbruden

    "Glad så som fågeln i morgonstunden,
    hälsar jag tråden med penslen beredd"......

    alla goa tjejer!

    Hinner inte läsa allt ni skrivit!
    Målar som en "gaaaaallning"! Så härligt att få göra ngt annat än bebisbestyr o hushållsarbeten!

    Maken passar busan hela helgen o jag ska måla!!!
    Är precis utanför huset så maken inte är ställd utan uppbackning!

    Ska prova mörklägga sovrummet för busan vaknar tidigare o tidigare, somnar senare o senare osså.

    ´Massa t er alla!!!!!

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...