• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Sonja68

    Daa o Ninnis (eftersom ni verkar vara här just nu); vad har ni för planer inför helgen?

  • Ninnnis

     


    Sonja68 skrev 2010-05-21 12:17:46 följande:
    Sådärja! Nu har man ätit. Maken hade gjort så god sallad igår. Kokt ris, krabbkött, majs, gurka, ägg och så creme fraiche. Slurp sa det så hade jag slukat hela matlådan. 

    Hur gott lät inte det då!? Mmmm, krabba...

  • Daa

     


    Ninnnis skrev 2010-05-21 12:18:30 följande:
      Nej då, det skulle jag aaaaaldrig göra... *visslar oskyldigt* Så kaxiga som mina kollegor var efter fotbollsmatchen i oktober så är det inte mer än rätt

     

    Jag kom ihåg det. Det var väl när jag var i Göteborg och bl a träffade lanovia? Så tacksam över att de danska kollegerna redan hade hunnit ta sig därifrån när matchen spelades.

  • Ninnnis

     


    Daa skrev 2010-05-21 11:54:47 följande:
    Ninnis, när jag tänker efter känner jag nog bara till den senaste delen av er historia. När jag blev intjatad i den här tråden (av Blommis ) så var det en del prat om Svinto.  

    Ja, det var hos svinto-läkaren vår utredningsresa började för drygt ett år sedan. Med förvirring, frustration, Pergotime-bryt och lite annat gott och blandat Tänk om vi visste då vad vi vet nu...

  • Daa

    Det händer en hel massa i kyrkan i helgen och vi är inblandade bland annat som serveringspersonal. 
    Och om några timmar har jag tid för klippning hos frissan. En toppning och så blir mitt hår trevligt igen.


    Sonja68 skrev 2010-05-21 12:18:44 följande:
    Daa o Ninnis (eftersom ni verkar vara här just nu); vad har ni för planer inför helgen?

    Själv då?

  • Daa

    Ja, tänk. *kramar om*


    Ninnnis skrev 2010-05-21 12:22:22 följande:
      Ja, det var hos svinto-läkaren vår utredningsresa började för drygt ett år sedan. Med förvirring, frustration, Pergotime-bryt och lite annat gott och blandat Tänk om vi visste då vad vi vet nu...

     

  • Daa

    Nu måste jag göra något vettigt innan arbetskamraterna börjar titta snett på mig...

    på er.

  • Daa

    Inte för att det här inte är vettigt, men det vet ju inte mina arbetskamrater...

  • passionsblomman

     


    Daa skrev 2010-05-21 11:51:11 följande:
    Bruttan: mäh. Vad är det för något att säga till ett barn? *skallar Bruttans svärfar*



    *sätter mig på farfar så han nästan kvävs, gör ett hederligt gammalt sjömansbröst tills han lovar och svär att snäppa upp sig några hack*

  • passionsblomman

    Jag har egentligen inte tid att skriva nu, för vi ska iväg till tandläkaren, sonen och jag, men jag MÅSTE bara säga:

    Visst tusan är ni normala brudar! Herregud! man kan bli helt skogstokig på både självsvåldigheter och dumheter som omkringvarande hittar på.

    Säger ni inte till dem?
    Jag är nog en riktig jäkla räpa, för jag säger er bara att ingen INGEN tar mitt barn ur min famn förrän JAG tycker det är OK. Det räcker att jag vill ha det i min famn. Jag behöver inte ha någon anledning.
    Jag säger precis hur jag vill ha det och det tycks antagligen en hel del om den saken, men ingen jävel är dum nog att säga emot eller köra över mig.

    Självklart vill jag att mitt barn ska få bygga relationer med sin övriga familj-och det har han gjort också. Det är inte samma sak som att han ska användas som något jävla gosedjur eller skickas runt som en trofé från famn till famn.

    Och vad gäller farfar Bruttan..."En enda gång till att jag hör dig lägga skuld och ge dåligt samvete på det sättet så har du gjort så du i samnning kommer att få veta vad ensamhet är" ÅÅÅÅÅÅÅÅH!

    Nej, nu har jag eldat upp mig...lugn och fin lugn och fin... Så, ut och hämta sonen!

    Kram på er, ses senare!

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...