• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • BrudSommar2006

    Snorkis, jag vet inte hur länge man orkar men jag har haft det så i flera år. Iris har äntligen börjat sova bättre nu och Astrid sover lite bätttre än vad Iris gjorde men man orkar märkligt nog.


    Telis, men var är du? Kom hit! Fast just imorgon är vi på Astrid Lindgrens Värld hela dagen. Vi är i Segerstad på södra Öland.

  • BrudSommar2006

    Koko, Iris har inte blöja på dagen längre nu men tyvärr händer det någon olycka varje dag fortfarande och man är rätt trött på att torka kiss vid det här laget och tvätta filtar och mattor och skrubba dynor till fåtöljer och allt. Hon säger nämligen inte till alls och frågar man om hon vill gå på pottan så är svaret nästan alltid nej. Typ en gång i timmen tar vi henne med till pottan i alla fall och då kissar hon i princip alltid. Ibland tvärvägrar hon och följer inte med och då får man lita på att hon faktiskt inte är kissnödig. Funkar tyvärr inte alltid... Man undrar om hon faktiskt VILL kissa på sig, suck.

  • BrudSommar2006

    Koko, jag har förresten väldigt dåligt samvete för att du inte fått tillbaka vantarna.

  • Oupsie

    Telis, så kämpigt med sömnen. Kan inte ens föreställa mig hur det är att inte ha sovit ordentligt på så länge. Vet att du skrev innan att du inte ville ha tabletter men här finns det tabletter som min man och flera av våra kompisar har tagit här för att slippa jetlagen. Åh, nu kanske du inte vill läsa mer för det kanske blir som ett råd... fortsätt läs om du vill, annars hoppa över det! Det är ett naturligt hormon som inte ger biverkningar och är inte beroendeframkallande. Vet att det låter jättemysko, men de som har tagit dem (jag har inte testat för man får inte äta dem som gravid) är nöjda. De säger att det hjälper en att somna och som jag förstod det så är det det som är jobbigt för dig? Om du vill veta mer kan jag inboxa.

  • MSW

    Åh, snorkis, jag tänkte på dig innan idag och önskade att bebben skulle sätta fart! Skickar en kram iaf! Ska snart gå och sova, är trött, men det verkar bli ganska svalt i natt så då kan man kanske sova lite bättre än vanligt! Kramar till alla andra!

  • _koko_

    BS - Ja, hon har ju en vilja av stål er stora tjej, det är ju utom allt tvivel. Och jag förstår att det är jobbigt att tvätta och skrubba hela tiden, ser inte fram emot det (det är bara utomhus som conny är utan blöja än så länge)!

    oupsie - Jag vill veta mer!

  • Oupsie

    Koko, låter trevligt med en resa tillsammans med sin mamma. Det skulle jag också vilja göra någongång. Och till NY dessutom! Nice .


    Angående vår resa, vi struntar i att boka om resan, men nu är det inte så många dagar kvar så det känns helt ok nu. När vi väl hade kommit fram till det så släpte en del av hemlängtan. Vi har varit förkylda också, så vi har verkligen tagit det lugnt.


    Nu måste jag gå, för vi ska iväg. Men jag kikar in här senare ikväll och läser ikapp.

  • Oupsie

    Koko, menar du om tabletterna? Jag kan inboxa dig sen, för de andra väntar på mig.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen