• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Telis

    Grattis, EA, till dom många äggen!! Nu håller vi tummarna för en god befruktning!

  • Telis

    Angående Televinkens storlek. Han ligger ligger visserligen över på alla kurvor men mest på huvudomfånget så anledningen till att det ibland behövs storlek 74 är helt enkelt att han inte får igenom huvudet på mindre storlekar. Omlottbodysar är till exempel inga problem i mindre storlekar, men tröjor med bara öppning för huvudet behöver vara lite större. Bodyförlängarna är toppen, vi använder till och med en del omlottbodysar i storlek 56 fortfarande tack vare dom, fast då är det ju nästan som kortärmade bodysar.


    Nej, jag måste nog pumpa ur idag också, det känns som om brösten ska sprängas annars. Jag som hade hoppats att jag var klar med det där.

  • Ore

    Telis: Vill du ha ett tvärt slut kanske du ska försöka fixa tabletter som tar bort det? Annars har jag hört att det kan vara litet lurigt med mjölkproduktionen. Min svägerska fick aldrig igång amningen ordentligt med sitt första barn, och hade varken ammat eller pumpat på 3-4 veckor, då hon var på en social aktivitet med sina kollegor. Då blev brösten sprängfulla, och hon fick åka hem till pumpen och fick ut flera deciliter mjölk! 


    Annars tycker jag, dock utan egen erfarenhet, att det låter som en bra plan att pumpa ur så litet som möjligt när man måste, för att inte få mjölkstockning. Då borde det kunna bli mer och mer sällan, och mjölkproduktionen avtar ganska snabbt?

  • Ore

    Telis: Ja, de där små knapparna på sidan räcker inte alltid så långt Lillkillen har en body med knappar vid båda axlarna, det var praktiskt


     

  • fru AM

    Telis: du kan lägga dig i ett varmt bad (eller ställa dig i varm dusch) och trycka ut mjölk (liksom stryka med handflatan). Pumpar du så bildas det ju mer igen ... Jag har nog bara slutat tvärt av när jag slutat amma (men det är klart det har läckt och spänt lite). Jag ska sortera kläder närmsta veckan är målet så jag hör av mig ang. vad jag hittar till Televinken. Har några kortärmade sommarskjortor vet jag redan nu.


    BS: tack för att du frågar. Det är fortfarande skitmycket men känns bättre när man har pratat om det - med er, och maken och några till, istället för att bara låtsas att allt är bra. Bonusfarfar i Göteborg får nöja sig med regelbundna telefonsamtal fram till sommaren då vi hälsar på hela familjen. Han verkar glad för att jag ringer.


    Jaha - nu ska jag ut och handla. Tredje gången någon av oss går till affären idag. Pga att vi har hål i huvet båda två Blöjor och välling saknades visst också.


     


    Hej så länge! Trevlig helg. 


    Oj vad gnälliga barnen är idag! De kanske också har hål i huvet


    Pusspuss

  • Hattis

    Grattis till så  många ägg EA! Pyssla om dig ordentligt nu. Vilka mjölkdilemman, inget jag har funderat på så mycket. Men det är ju faktiskt det som boobisarna är till för, tänk att de används så lite här i västvärlden. Knepigt att behöva fortsätta pumpa när man vill sluta, låter tålamodskrävande Telis.

    Imorogon ska jag träna så att svetten lackar, jag tycker att det är superskönt att vara ute och springa och inte frysa utan verkligen känna mig uppvärmd. Nu finns inga ursäkter! Förutom att det är för varmt förstås   Trevlig helg alla!

  • muggles

    Sept: hörde från Vänner vad som hade hänt men när jag läste ditt inlägg fick jag gåshud och var tvungen att läsa flera gånger. Känns ofattbart att du ska behöva gå igenom detta en gång till. Bra att ni får undersökt om det är kromosomfel, det kanske kan ge lite sinnesro. Känner du dig lika lugn som du låter - är du inte förbannad och urdeppig? (Du trycker väl inte undan känslorna...?) Att jag säger så beror på att jag själv gjorde det i höstas och sedan kom allt ikapp mig i våras istället.

    Hattis: hur går det för dig då? Har du börjat fundera på att göra en utredning själv?

    PB: jaha och vart har din tant tagit vägen då?!

    EA: dig har jag ju redan grattat till skörden

    Själv ska jag spruta för första gången ikväll; läskigt, mer spänning än vad jag behöver i mitt liv och jag önskar att jag slapp göra det här Alltså själva sprutandet är inte läskigt utan allt vad det medför; får jag tillräckligt med ägg och blir de befruktade och stannar de i magen osv. Usch fy fan.

    *en klunk vin*

    gosnosen: du glömde uppdatera oss om dig själv!

    AM: alltid bra att ventilera med andra! Vet ni, jag tycker det är SKÖNT att höra att ni andra inte lever perfekta liv utan har riktiga liv med allt vad det innebär.

  • Oms

    är så arg och ledsen på min stora dotter just nu! min man fyller år idag, vi har barnvakt (mormor) åt den minsta och min stora skulle åka till sin pappa i em. hon skulle bara förbi grönan i några timmar m en kompis, men inte länge då kompisen hade träning på kvällen vid 6 tiden. kl 17.20 på väg hem ifrån min mamma ringer jag den stora - då är hon f på grönan och säger att hon minsann inte ska till sin pappa utan sova hos en kompis. jag säger åt henne att den ändringen kan enbart göras om hon pratar med sin pappa då det är hans helg - inte genom mig utan direkt med honom. hon sa att hon skulle prata m honom... tror ni hon gjorde det? kl 18.10 ringer jag igen och då har hon inte ringt, helt plötsligt hade hon inga pengar i mobilen osv... jag började då bli arg och sa att hon inte hade ngt val, att detta är hennes ansvar osv, hon slängde på luren och det var då det började... i över 2,5 timme har jag nu försökt få henne att lämna grönan och åka till sin pappa men helt plötsligt säger hon att hon hatar honom och att jag bara tjatar och ingen ska bestämma över henne för hon e minsann 14 år osv osv...

    JAg bröt ihop totalt och grät när jag pratade med henne, grät över besvikelse, utmattning och rädsla för vart hon är på väg. hon reagerade tack o väl på det och sa att självklart ska hon aldrig göra ngt farligt eller förbjudet hon är inte sån som person - vet jag inte det? varför var jag ledsen, jag kunde väl gå ut o äta middag med min man precis som planerat, hon hittade nog ngnstans att sova...

    Maken satte sig i bilen (det var ju den anledning jag gav till varför vi skulle ha en bil) och hämtade upp henne på gröna lund, nu är de påväg till min mamma och de kommer att under färden ringa till hennes pappa ( som bor låååångt bort) och låta henne prata m honom om hur hon känner. får se hur mkt det blir och vad som kommer ut ur det men hon måste förstå att hon inte kan ändra beslut och "förstöra" för så många utan det minsta ågren över det. 14-åringar tänker absolut inte längre än vad näsan räcker!

    middagen på restaurang har vi såklart fått skita i och nu när jag lugnat ned mig lite ska jag ta mig ett glas vin och ta en dusch - om allt går bra och hon är säker hemma hos min mamma kan jag slappna av och kanske iaf en liten stund ha trevligt med min make på hans födelsedag....

    imorgon ska vi alla till hennes pappa och tjej då deras son - dvs min stora tjejs lillebror - fyller 3 år. hela familjen ska dit o fira och hon vet det men varför då vara så kortsiktigt och utagera såhär idag?

    varför?

    och sen 31 maj har vi elevhälsokonferens på skolan dvs rektor, syokonsulent, mentorer, skolsköterksa, skolpsykolog, skolkurator, fritidsledare, berörda lärare samt jag, dottern och dotterns pappa ska träffas på ett stormöte och prata skola, framtid, förväntningar och begränsningar....

    f-n vad kul det är att vara tonårsmamma!

    sorry för egoinlägg men jag behövde bara skriva av mig lite och det här är enda forumet jag skrivet på...

    hoppas ni alla får en trevlig helg!

    kram på er!

  • snaily

    Har läst via mobilen sen i onsdags men inte kunnat skriva. Skulle enligt uppgift kunna surfa gratis på vandrarhemmet där vi är nu via Telia surfzon, men efter att ha pratat med fyra olika personer på Telias kundtjänst och bara mötts av förvirrade svar och till slut blivit bortkopplad , så gav jag upp och betalar nu för en timmes surf!


    Skickar mina allra största kramar till September med familj! Det är så sorgligt och orättvist att det inte finns ord!


    Omsan
    Det låter rent ut sagt skitjobbigt att vara tonårsförälder, din stackare! Hoppas verkligen resten av helgen blir bättre för er!


    Fru E
    Grattis till en enorm äggskörd!
    Ni får sälja alla era många eskimåer på svarta marknaden sen


    Muggles
    Hoppas det gick bra med första sprutan, och alla jobbiga tankar den medför!
    Tack för tipset om Mañana förresten, väldigt mätt just nu! *rap*

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen