• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • nennesjuttioåtta

    lapinette – nä det tror jag inte, det är ju så kort tid kvar också. Och jag har ju bestämt mig för att åka till stöschölm (och tog ej ombokningsbara biljetter)

  • nennesjuttioåtta

    Tinga – stackars Piff och er! Fasen att det inte vänder på riktigt någon gång!!

  • BrudSommar2006

    Vad innebär egentligen hjärnskakning? Hur konstaterar man det och hur behandlar man det?


    Snigeln, har du testat blodsockret än? Trist om du åkt på graviditetsdiabetes men det får väl gå det med, slut på lördagsgodiset bara antar jag... och frukt och vad det nu är man ska undvika. Du råkar inte veta vad du har i vanliga fall. Fast nej, vem vet det egentligen, dum fråga!

  • BrudSommar2006

    Koko, är namngivningen imorgon eller söndag? Om den är söndag och ingen annan blivit sjuk imorgon borde det väl fortfarande fungera? För då borde de väl ha fått komma hem också? Vilken otur att han råkade stå just framför en spegel.

  • Oupsie

    Tinga, stackars Piff. Och jobbigt för er . Hoppas att det vänder snart.

  • BrudSommar2006

    Tinga, vad trist att det vände tillbaka igen när det gick så bra. Snart är han väl så stor att det går att prata om det lite mer med honom, kanske blir det lättare då? Fast måtte det ni klara er utan sonden snarast i alla fall.


    Vad det gäller att vara tvåbarnsmamma så tror jag att jag hellre tar två Astrid än en Iris, fast när hon är på rätt humör så är hon fantastiskt mysig. Synd bara att det fungerar så dåligt med maken. Han är så trött på att bara få skit från henne att han blir sur för ingenting känns det som nu också men det är väl lätt för mig att säga. Han funderar på att sluta vara hemma på fredagarna för det blir bara bråk och otrevligt i alla fall dem emellan. Tyvärr lär det ju inte hjälpa om han börjar tillbringa ännu mindre tid med henne men jag vill inte bråka, han får göra som han vill.

  • nennesjuttioåtta

    BS – vad trist att de inte kommer överens, vad säger de på BVC om det? Hur vanligt är det att pappa får så mycket skit från barnet under så lång tid (en period är väl något man kan stå ut med men det känns som det varit så väldigt länge?!?

  • Oupsie

    Jag vill också komma på trådträffen, men jag har inte pratat med maken om det än, om vi ska åka upp båda två. Hmm, han har en kompis på besök, och de håller på med sitt hela tiden. Känns inte som att jag har pratat med min man på evigheter, trots att vi befinner oss i samma bostad. Jag saknar honom .

  • Lapinette

    BS - det låter inte bra! Tror du inte det blir värre om han träffar henne mindre? Men vad skönt att Astrid är lugnare än Iris.

    nenne - vi är sååå glada över att du kommer till oss istället för bröllopet men jag tycker din kompis reagerat lite "konstigt". Nå väl ... nu blir det superduperstor trådträff istället .

  • Oupsie

    BS, det låter jättejobbigt med bråk mellan Iris och hennes pappa .

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen