• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • viktualia

    Men Passionsblomman!!!! Gumman!!! Inte 17 får du känna så där oemotsagd!  För det första så är det bara du som har koll på att du tidigare kunde ha stl 36. Bilderna i galleriet vittnar ju om något annat än vad din självbild säger... Dessutom SKITER vi i om du är lång, kort, tjock eller smal - för vi andra representerar samtliga av dessa variantioner själva och utseende har ju hemskt lite med personligheten att göra.


    Näee.. surt att du bor så avigt i förhållande till mig, annars hade jag tagit bilen och kommit och kidnappat dig till trådträffen! För det hade varit superskoj att ses!!


    *jättekramen*

  • Ore

    PB: Bra jobbat med rabatten! Surt att ge upp sparade kläder, men när du väl efter nästa mammaledighet har promenerat bort överskottskilon och fått ett jättebra jobb, så kommer du kunna köpa nya kläder (Säger man det tillräcklig många gånger så händer det, väl?)


    Tycker också det skulle vara jätteskoj att träffa dig, så jag hoppas att du har lust att göra ett besök i hufvudstaden för trådträff {#lang_emotions_sunny}


    Tinga: Trodde inte heller att jag skulle få vara med och tävla, när det i högsta grad finns prestationskrav! Men det fick jag!!! (De bedömde att bara jag var taggad för det så hade jag rutin och vilja för att göra ett helt ok lopp, om än inte fantastiskt. Övriga tänkbara deltagare var mer osäkert hur de skulle kunna prestera...)


    Kul att kalaset gick bra Hoppas att röntgen inte visar några konstigheter...


    Vickan: Skoj med en till på trådträff! Angående dopdatum så bestämde vi sådant utifrån några kriterier: Inte för långt fram i tiden, eftersom han var stor för sin ålder och släktens dopklänning inte var sååå jättestor. Och så skulle faddrarna kunna vara med, helst. Så det begränsade också litet, eftersom ena faddern själv skulle få barn, så fick det inte bli för tätt inpå det datumet. Och utöver det så valde jag en helg då min syster ändå skulle besöka hemorten, så behövde inte hon åka en extra gång. Övriga fick anpassa sig Men det är nog lättare på vinterhalvåret, folk är mindre upptagna då.


     

  • Liten med Mindre

    O, vad flitiga alla är med städning i finvädret! Mindre o jag planterade blommor i lördags, men eftersom vi hade städat balkongen innan fick det bli lite försiktig plantering...

    Gick lekparkssafari i går förmiddag och sen bort på fika o middag. Kände mig lite schitzofren hos koko med två barn att hålla ordning på. Inte något mot vad man kände sig med fika på en brygga utan räcken, och en två-åring, en bebis  och så maken och det andra sällskapet med barn. Hugaligen! Ville haft både löplina och flytväst på Mindre, för maken hade förmågan att koppla av med samtal lite för lätt och släppa greppet om overallen på tjejen. Hjälp!

    Dop - vet inte när vi ska slå till. Juni är för tidigt känns det, juli för somrigt och augusti semestrar och bröllop i alla kyrkor. Och var ska man vara? I lokala kyrkan har de bara dop av fler barn samtidigt, och massvis med bröllop. Kyrkan vi var i sist är jättepoppis bland brudpar och nog full den med. Fast söndagar gifter sig väl ingen förstås?

    Idag - hade tänkt åka till jobbet på besök, men blev hemma med två förkylda barn. Maken fick gå till jobbet med sitt halsonda. Jobbigt när lilleman har slem i halsen, för jag vet inte riktigt hur jag ska hjälpa honom. Renässansdroppar och upprätt läge har fått ner lite mat i runda magen i alla fall. Tur att han har att ta av. Själv sitter jag o äter av kakorna jag skulle bjudit kollegorna på. Tror inte de håller sig tills jag åker dit. en form av paj-rutor med citronkrämfyllning. Oj vad synd om mig o min mage.

    AM - vi hade en superdryg o god tårta till Mindres dop. Vi är en festvan famlij som borde kunnat räkna hyfsat på åtgången, men vi fick 3,5 tårtor över av 5... Fast jag har inte receptet här förstås. Någon form av hög men kompakt botten fylld med fromage och toppad med filadefiafrosting. Toppingen gjorde att den gick fint att frysa med. Tack o lov!

  • Ore

    Behöver förresten litet tips. Lillkillen har ju börjat rulla runt litet titt som tätt (läs mer eller mindre jämt), och rullar därmed av fårskinnet där han tidigare legat så bra. Nu behöver jag något annat mjukt och bra att ha på golvet, som han kan ligga på. Har ett tomt utrymme på åtminstonde 2x4 m att breda ut det på. Men vad ska man ha?


    Filtar ligger inte stilla när han fäktar med armar och ben. Någon matta kanske? Men hur är de i mjukhet? Såna där "långhåriga" mattor kanske inte är så bra heller, med tanke på ev. kräkrisk. Då kanske det ligger massa babykräk som man inte ens märker nere i mattan?


    Det finns ju typ "pusselmattor" i något skummaterial. Det verkar lättrengjort, men är det något vidare mjukt för en bebis att ligga på?


    Ska man kanske satsa på en stor madrass av något slag?


    Hur har ni gjort?

  • BrudSommar2006

    Lapinette, den där Bellman, som hon hittills bara ridit en gång, verkar vara det som gäller. Gissar att hon kommer att prata än mer om honom nu när hästlekiset börjar.


    Liten, hade aldrig i livet haft picnic på en brygga med Iris, det känns helt ogenomförbart, så jag är imponerad att ni överlevde.


    Ore, jag har ingen själv men jag tycker att de där pusselmattorna verkar helt OK. Vi har en matta typ som ett litet täcke i roligt tyg och med vadd inuti som svärmor sytt och som går att köra i maskin. I varje hörn sitter en leksak, typ skallra, bitring, mjukisdjur, fast med ett ditsytt kardborreband så de är lätta att plocka loss. Jag tycker att den är helt fantastisk men då ska man kunna sy också vilket jag inte kan.

  • muggles

    Lappis: tack för recept, ska prova! Får väl höfta lite med mängderna. Dock har jag varken svarta oliver el ruccola hemma så vi får se om jag hinner handla el får tulla på receptet ytterligare...


    PB: usch du låter ovanligt låg. Många sympatikramar!

  • BrudSommar2006

    PB, du anar inte hur mycket jag gått upp av två graviditeter och inte gått ner något av ännu men jag har överlevt trådträffarna i alla fall. Lätt att säga, jag vet.

  • fru AM

    Tack älskade trådisar för engagemang i tårtfrågan! Jag har sparat ner recept och tips. Har även googlehittat ett annat som jag ska överväga:


    Ingredienser 8 äggvitor
    4 dl socker
    6 dl ricecrisp

    Chokladkräm:
    8 äggulor
    2,4 dl socker
    2 dl gräddmjölk
    160 g blockchoklad
    150 g smör

    Vispad grädde
    Jordgubbar , blåbär eller hallon .
    ---------------------------------------------
    Vispa ihop 4 äggvitor och 2 dl socker pösigt. 
    Rör i 3 dl ricecrisp och bred ut på bakplåtspapper och grädda i 125 grader i 70 min.

    Detta gör du två gånger så blir det två långpannebottnar.

    Rör ihop äggulor, socker, gräddmjölk och sjud tills detta tjockar. Rör hela tiden!! Rör i choklad och smör.

    Bred krämen på en av bottnarna och lägg på botten nr 2. Vispa 5 dl grädde och garnera med den och bären. Låt stå svalt en stund innan servering.
  • muggles

    Vi har förmodligen sålt vår bil nu, det gick ju rätt fort ändå och en bra slant till huset blev det också.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen