• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Ore

    Ska nog börja göra mig i ordning, både för kvällens evenemang och för helgens övriga bravader.


    Drar iväg på tävling imorgon, tjohooo!


    Ha en riktigt trevlig helg allihop!!!

  • BrudSommar2006

    Pust. Tillbaka från ponnyridning på ridskolans dag. Iris fick rida på en skäck och var inte alls nöjd för hon ville rida på en brun häst som såg likadan ut som den hon red förra veckan på 4H-gården. "Jag vill rida på Bellman!!!" skrek hon. Som tur var fick hon rida ett ponnyvarv till, pust. Nu sover alla här och sedan ska vi över till grannen och fika.

  • viktualia

    BS - fniss fniss anar att sådana incidenter är skojigare när man är publik....


    Själv gäspar jag efter väl utfört dåd - städat hela huset...

  • MSW

    Bs: Det är verkligen en bestämd dam ni har! Fast vi har en ganska bestämd herre att göra med här också!


    Här är vi fortfarande inte riktigt människor igen efter gårdagen! Vi är inte vana vid att ha gäster till ca01.30, en del alkohol på det också så blir det riktigt segt dagen efter! Ändå har jag sovit en dryg timme i eftermiddag! Jaja, vi hade riktigt  trevligt igår, och det är juh det viktigaste!


  • Liten med Mindre

    koko - jättetack för den mysiga fikastunden. Synd att vi behövde åka, Mindre sov tyvärr inte (eller åt) hos mormor o morfar heller.
    Så roligt att få se alla små och större trådbarn, ingen ser nånsin ut som man tänkt sig. (inte ert hus heller koko, hade tänkt mig det helt annorlunda Tyckte jättemycket om Connys rum - superfint!)

    BS - jättetack för alla kläder. Nu klarar vi oss med strl 62 i alla fall. Inventerade vårt eget lager med strl 68 idag, och 70% var alltför tjejigt för att sätta på lilleman, så tillskottet var välkommet.

    Telis - jag fick nytta av tröjorna på en gång. Blev nedkräkt hemma hos föräldrarna. Så ovanligt att jag faktiskt blir överaskad när det händer.

    Övernattning borta med barnen gick väl så där. Mindre hade mardrömmar eller vad det nu var, och skrek som besatt i 90 min runt midnatt. Lugnade sig i 5 min och skrek igen under hela tiden. Tillslut hjälpte bara ta upp, byta blöja, prata, titta på mörkret, läsa bok...

    Valborg - lugn middag hemma med maken. Sen följt av hittills bästa natten med bara en matning. Fast det händer nog inte igen för nu har lilleman sovit hela em. Vägrar vakna för mer än mat. Suck!

    Nåja, badning, matning, godis till mamma sen blir det väl kväll här med. 

    Trevlig kväll! 

  • BrudSommar2006

    Liten, jag hoppas att ni får användning för i alla fall en del, jag hade inte tittat på allt så noga. Jag är mer för en lite tjejigare stil till Astrid, annars tror alla bara att det är en kille! Det är väl bara att slänga det ni inte vill ha. Jag funderar på om vi skulle ses någon förmiddag som vi gjorde hos Koko. Är det måndag till onsdag som Mindre är på dagis? Vi pratade ju om en fredag men maken har så mycket för sig och inplanerat med Iris på dagarna och då har jag ingen bil så vi skulle se fortare om vi inte väntar på det. Om inte du kommer över förstås men vi pratade ju om att jag skulle komma över åt ditt håll. Jaja, vilket som.

  • Tinga

    Vilken effektiv dag det har varit i Casa Tinga idag. Förmiddagen ägnades åt att sätta in en massa grejer i den ena klädkammaren däruppe, som nu inretts som förråd med massor av hyllor. Jag älskar verkligen att få röja upp och få ordning. Ett rejält vinställ fick också plats, så nu ska bara förrådet fyllas på lite.

    Under Piff & Puffs middagslur storstädade maken och jag huset, inklusive kalkfläcksborttagning i badrummet, rejäl rengöring av tvättstugan, osv.

    På eftermiddagen drog vi iväg på en liten shoppingtur och köpte bl a jeans och gummistövlar till Piff & Puff. Tack och lov att POP har en jeansmodell som heter Slim, så att Piff & Puff slipper ha brallor som fladdrar alltför mycket kring benen.

    Ikväll har vi satt en klocka på vägen, hängt ett par tavlor och fixat lite annat småplock, så nu är vi redo att bli invaderade för födelsedagsfirande imorgon. Det är en sån underbar känsla att sitta här i lugn och ro nu, och veta att allt är perfekt i ordning för morgondagen. Matinköpen gjordes igår kväll, så det var hur lugnt och skönt som helst i affären. Det enda som ska inhandlas imorgon är nybakat bröd från stenugnsbageriet här i stan.

  • Tinga

    BS - haha, jag skrattade gått åt historien om Iris som ville rida på den bruna hästen. Kan tro att det var frustrerande för dig som förälder, men för mig var det bara kul.

  • Ore

    Så Iris fattade tycke för hästen hon red på förra gången När man läser om det låter det litet småcharmigt, men det kändes säkert inte så för dig där och då!


    Tinga: Det låter ruskigt effektivt - härligt!


    Jag skulle behöva städa litet här hemma... Föräldragruppen kommer och fikar på torsdag. Hade börjat få bra ordning, men kom av mig litet i fixandet när jag behövde hjälp av maken. Han har varit hemma en hel del, så jag ska inte skylla på det, men när han tagit hand om lillkillen så har jag prioriterat annat. Träning, t.ex


    Var och tävlade i helgen, det var ruskigt kul och det gick hyfsat för mig. Hade varit roligare att plocka placeringar än att tappa, men antalet tappade var ensiffrigt, så det får anses vara ok. När jag kom i mål var vi dessutom i högsta grad på väg att nå målsättningen (Det var vi tyvärr inte längre efter nästa person i laget, men sånt händer...) Kul var det iaf!

  • viktualia

    Här var det tyst... gissar att ni njuter av det vackra vädret...  själv toppade jag dagens promenade med att testa Magnum Gold =god.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen