• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Oms

    ang färgval och barns inblandning så pratade jag och förskolepersonalen om det häromdan. de tycker att det påverkar så otroligt mkt vilka barnen leker med. Mathilda tex som leker bara med killar ( alla 07:or på hennes avd är just killar) vill gärna ha blå o gröna o gråa kläder för det har hon ju sett att killarna har medan en kille på en annan avd där det bara är tjejer i samma ålder, hellre vill ha blommigt, rosa och glitter.

    Mathilda får dock inte så mkt "kill-färger" av praktiska skäl - det är så mkt enklare för personalen att lokalisera hennes färgglada kläder bland killarnas blå/grå/gröna skala sen då hon är korthårig (förvisso tofsar men afro hår gör ju att de inte blir långa tofsar) så tror väldigt många att hon är en kille när hon har jeans, adidasskor och ngn sportig blus/skjorta till det. så vi gör vad vi kan för att man ska se att det är en tjej

  • BrudSommar2006

    Lapinette, ja då blir det jäkligt knepigt med ostdoften!

  • viktualia

    12 juni - det visar sig om jag kan då... nån gång borde Trollet barnvälsignas också... startsträckan till att ta tag i det projektet är gryyyyymt lång. Varför.. hm.. ingen vettig anledning...


    Spiral vs minipiller är en lurig fråga... vad är det som är ruttet med de där pillren?


    Ego - har just hällt i mig kaffe.. gäsp.. det gjorde inte nån större nytta...

  • sweetstreet

    TACK alla sötisar för era uppmuntringar.


    jag mår bra men det går lite upp och ner med humöret ibland när tankar på framtiden ramlar över en...


    Nenne, ett green card kostar (med advokat) här i NYC knappa 10.000. Så det är helt klart en ansenligt summa. Särskilt för oss som u inte direkt har några topplöner....Men vi ahr kommit framt ill att det ändå är värt att köra racet och ansöka för det tar bort mycket av vår nuvarande stress. Det jobbiga är väl att man ju inte är säker på att man FÅR grönt kort bara för att man ansöker. Och då har man ju verkligen slängt 10.000 i sjön!!!


    10.000 är alltså US dollar då... Inte kronor...


     


     


     

  • sweetstreet

    Haha Nenne förreten. Kanske ska jag skcika några RIKTIGT ROSA TJEJkläder till e härifrån?!?!? För HÄR finns det verkligen prinsesskläder som heter duga....


  • fru AM

    Vickan: jag har knaprat minipiller i princip sedan Storsonen föddes (med vissa avbrott för graviditet förstås) - fabrikatet Mini-Pe har för mig varit helt utan biverkningar. En kort period hade jag p-ring (men det är ju intet alternativ när man ammar)

  • sweetstreet

    Tinga,


    GRATTIS förresten till middagsframstegen! UNDERBART!!!


    Blir så himla glad för er skull när jag läser om det!


    Hoppas nu det håller i sig!


     

  • sweetstreet

    Varför får man dubbelt radavstånd när man klickar "enter"..... Knasigt! Bara för att man vill börja ny rad är det ju inte säkert att man vill börja nytt stycke ju!!!!!

  • fru AM

    Sweet: hej! Djäklar i taket - 10000 dollar per person för ett FÖRSÖK på green card ... Mucho dinero! Kanske billigare om ni försöker ragga upp varsin amerikan och arrangerar varsitt nytt äktenskap

  • sweetstreet

    Vi skaffade en liten stroller till Lillsktuttan i helgen och hon abra ÄLSKAR den! Så himla kul att se! Hon springer runt med den hela tiden. Tyvärr vill hon ha med den till dagis på mrognarna så det blir varje morgon ett himla liv när vi säger att hon måste lämna den hemma....


    Men det är skitkul när ngt man köpt blir så omtyckt tycker jag!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen