• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • Aleta
    passionsblomman skrev 2010-06-10 13:09:37 följande:
    Ja hörni, man får vara tacksam så lnge de inte tycker att det ser ut som om man faktiskt HAR rumpan i ansiktet...
  • Soldemor

     


    Aleta skrev 2010-06-10 13:07:46 följande:
    Soldemor förresten, hoppas att hon blir frisk av all medicinen och det var en fin kattpappa du hittat. Ha det så mysigt på picknicken Heloise!

    Ja, hoppas verkligen det, annars måste hon bli inlagd för utredning, inget roligt alls!

    Han är visst grann, den eldfängde! Skall bara utföra den lätta uppgiften att få maken att bi kattungesugen också, he, he!

  • passionsblomman

    Dagens fetaste tantvarning: Det här har jag sedan jag gick på de hårda betonggolven i mina spiktrampskor med noll svikt; http://www.netdoktor.se/smarta/?_PageId=374
    Det gör as-ont och nu när vi vedat har jag använt spitrampskorna med stålhätta för att skydda fötterna från ved-krossning. Då kom den där hälsporregrejen raskt tillbaka och nu sitter jag här på min stol för det gör alldeles för ont för att gå ut och stapla veden jag klöv igår. Min fot vill inte bli stådd på så att säga. Det passar dåligt. Det är svårt både att städa, stapla ved, laga mat och plantera rabatt sittandes.

  • Soldemor

     


    passionsblomman skrev 2010-06-10 13:19:08 följande:
    Dagens fetaste tantvarning: Det här har jag sedan jag gick på de hårda betonggolven i mina spiktrampskor med noll svikt; www.netdoktor.se/smarta/ gör as-ont och nu när vi vedat har jag använt spitrampskorna med stålhätta för att skydda fötterna från ved-krossning. Då kom den där hälsporregrejen raskt tillbaka och nu sitter jag här på min stol för det gör alldeles för ont för att gå ut och stapla veden jag klöv igår. Min fot vill inte bli stådd på så att säga. Det passar dåligt. Det är svårt både att städa, stapla ved, laga mat och plantera rabatt sittandes.

    Men jag och flera andra har ju sagt till dig att ligga på soffan och mysa! Det får man garanterat inte hälsporrar av iaf! Du skall vila, tänka på dig själv och ge eskimån tid att acklimatisera sig! Gå genast och lägg dig på soffan med en stor påse choklad och en bra bok! Marsch pannkaka! *försöker se sträng ut*

  • passionsblomman

    Haha! Fast doktorn sa "lev som vanligt, embryot kan inte ramla ut" (tydligen en vanlig känsla hos de som går igenom den här processen) Och han tyckte vedande var en utmärkt sysselsättning.

  • Soldemor


    passionsblomman skrev 2010-06-10 14:12:41 följande:
    Haha! Fast doktorn sa "lev som vanligt, embryot kan inte ramla ut" (tydligen en vanlig känsla hos de som går igenom den här processen) Och han tyckte vedande var en utmärkt sysselsättning.

    Ja, ja, men han är ju man! Du kan inte kräva sådana insikter om vad som gäller ditt bästa av en sådan!

  • Soldemor

    Börjar kännas som dags att åka hem, tror hjärnan körde för en stund sedan...

    I morgon är det skolavslutning, yes! Det är så roligt! Nu skall jag pyssla om min kollriga lilltjej och ge Fröken Svart hennes kvällsmedicin.

  • Kjell Präst

     


    Soldemor skrev 2010-06-10 16:17:17 följande:
    Börjar kännas som dags att åka hem, tror hjärnan körde för en stund sedan...I morgon är det skolavslutning, yes! Det är så roligt! Nu skall jag pyssla om min kollriga lilltjej och ge Fröken Svart hennes kvällsmedicin.

    Jag har fyra skolavslutningar i nästa vecka. Har skrivit en kort berättelse om en melodi som änglarna spelade när jorden skapades, och som nu spelas varje år när det blir sommar...

  • Aleta
    passionsblomman skrev 2010-06-10 14:12:41 följande:
    Haha! Fast doktorn sa "lev som vanligt, embryot kan inte ramla ut" (tydligen en vanlig känsla hos de som går igenom den här processen) Och han tyckte vedande var en utmärkt sysselsättning.
    Fast man blir ju ordinerad ryggläge om det är någon vajsing senare i graviditeten, så det kan väl inte skada att slöa och äta choklad? 
    Jag skulle då verkligen ta tillfället i akt att göra något sådant av medicinska skäl!
    (Ja, ja, vi är inga läkare, men vi ger väl bra ordinationer? )
  • passionsblomman

    Tantordinationer är icke att förakta! Jag har halv-följt dem också, genom att sova jättelänge på förmiddagen både igår och idag. Och så har jag käkat godis mitt i veckan.
    Men det bästa idag är min fiskgryta som faktiskt blev väldigt väldigt god och värmde fint inombords denna ruskiga dag. Det hällregnar här. Men nu ska jag gå ut och snigla lite. jag VET att de är därute nu när det är så blött...

Svar på tråden Tantvarning del 8