• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • Cantaton

    Jag behöver göra om min hemsida, den har liksom vuxit ur sin kostym... och nu har jag suttit i flera timmar för att försöka komma på hur den ska se ut, men kommer ingenvart... Inspiration någon? Tips på hemsidor som lockar er?

  • Soldemor

     


    Cantaton skrev 2010-05-14 16:16:06 följande:
    Jag behöver göra om min hemsida, den har liksom vuxit ur sin kostym... och nu har jag suttit i flera timmar för att försöka komma på hur den ska se ut, men kommer ingenvart... Inspiration någon? Tips på hemsidor som lockar er?

    Höll på att säga, tänk tvärtom! Vad är det som gör en hemsida tråkig och jobbig? Allt sådant vill man undvika på sin egen! Kanske lättare att komma på det som är dåligt än mycket som är bra. Bara en tanke! Tycker ibland att SVK:S hemsida är rörig och svår att hitta i.

  • Cantaton


    Soldemor skrev 2010-05-14 16:30:42 följande:
      Höll på att säga, tänk tvärtom! Vad är det som gör en hemsida tråkig och jobbig? Allt sådant vill man undvika på sin egen! Kanske lättare att komma på det som är dåligt än mycket som är bra. Bara en tanke! Tycker ibland att SVK:S hemsida är rörig och svår att hitta i.
  • Heloise

    Oj du verkar ha det jobbigt just nu Solde, jag hoppas högste chefen lyssnar och lättar din arbetsbörda en smula!


     


    Cantaton jag har ingen jättebra koll på hemsidor som är bra, men uppsala universitet har en kanonbra hemsida, iaf om man ska se till upplägg och hur lätt det är att orientera sig där.


     


    I dag har jag mått illa, måste vara för att jag skulle jobba fm och så kunde jag inte sova ordentligt inatt, men nu har jag nappat en timme och ska gå och göra pizza till middag, skulle gärna ta ett glas rödvin, men jag antar att det får vänta ett tag...


     


    Hoppas ni får det härligt hos din pappa Sonja!

  • Aleta

    Kramar till Solde.


    Ja det blir allt till att vänta med vinet några månader.


    Cantaton, jag håller med Solde, fundera på vad som är irriterande och undvik det. Jag tycker t ex att det är jättejobbigt om det är automatisk musik som inte går att stänga av. 

  • Cantaton

    Jag är väl medveten om vad jag själv inte tycker om och skulle aldrig komma på tanken att lägga in sådant på en hemsida Automatisk musik, jobbiga flashgrejer o.s.v.

  • Cantaton

    Åh, jag har kommit en bit på en layout! Tror att jag är nöjd Har kodat det mesta av den (genom att "återanvända" en på nätet befintlig hemsida och fixa och trixa lite). Nu ser den snart ut som jag vill, ska bara förbättra koderna lite så att de passar mig, och ändra lite dokumentsnamn och så. Faktiskt var jag nöjd med layouten även idag. Man vet ju aldrig hur man ska känna dagen efter

  • Soldemor

    Bra jobbat, Canttant! Du är så kreativ!

    Tack alla varma och goa tanter för kramar och tankar, känns skönt när det är jobbigt! Idag har jag faktiskt hunnit träna på morgonen innan dagens möda. Fast det är inte så mödosamt egentligen, det är två vigslar, varav den ena (här skall Kjell sluta läsa!) är jag medbjuden efteråt, till en bygdegård som ligger här i byn. I morgon skall jag ta med några av mina fd konfirmander på rockmässa, jympa och efterföljande hamburgare. Hå hå ja ja, vad prästen skall slita denna helg...{#lang_emotions_innocent}

  • dfk

    kram Solde! Mysigt med lite fest efter vigseln!!


    Tack Sonja, hoppas att det ert besök blev roligt för er och inte dumt med lite barnfritt en natt heller.


    Heloise, ingefära kan hjälpa mot illamående.


    Ikväll ska det grillas!!!


    Kram till er alla!

Svar på tråden Tantvarning del 8