• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • dfk

    Heloise, juicehistorien lyste upp min dag lite!! Det var ju {#lang_emotions_laughing}


    riktigt kul, förlåt!!


    Vill bara berätta att jag fick en ordentlig ursäkt i fredags av den där stökiga killen.


    Jag trodde nästan att han skulle dra sig ur och inte komma. Men det finns hopp om mänskligheten ibland! Jag sa till honom att jag uppskattade hans förlåt och att han är välkommen in igen om han skärper till sig. Jag är jätteglad att han kom, det kändes som vi fick ett bättre avslut den här gången. Sen om han menar det från hjärtat eller inte kan jag ju inte avgöra, men det räckte för mig.


     


    Jag har haft fullt upp i helgen och nu börjar arbetsvecka igen. Jag har skurat huset med såpa och äntligen har vi ett färdigrenoverat badrum som blev klart förra veckan.


    Maken och jag ska inviga det med jordgubbar och cider i badkaret.Mys!{#lang_emotions_heart}


    Kram på er!!

  • Im yours

    Hej å hå! Då var det sönd igen, var ute en stund på förmiddan, skönt m blåsigt. Jag hoppas på en soligare vecka från imorgon. Annars händer det inte allt för mycket hos mig. Ja, förutom mina vuxen förberedelser nu då alla mina ungar inte bor hemma längre.


    Har beslutat att ge bort det mesta i mövelväg, etc till välgörenhet. Usch, vill inte släpa m mig prylar som jag inte behöver ........... Nej, nu ska tant Liz förnya sitt boställe{#lang_emotions_tongue_out}. Det blir t.ex ett runt bord m fyra härliga karmstolar i köket. Ny säng 160x200cm, vet nån var man får tag på en snirklig huvud- järnsängsgavel någonstans? Ett dubbelskrivbord att rita, mönster och sy vid, och så en tokskön arbetsstol.


    Till mitt nya vardagsrum har jag inga ideér ännu. Och så ska jag odla tomater på balkongen, o ha tokfina blåa och rosa växter. Återkommer till dig senare blomman, om råd och tips{#lang_emotions_kiss} Jag har medelgoda gröna fingrar.


     


    Önskar alla tanter en härlig start på nästa vecka och delar ut kramar åt alla håll och kanter,


     

  • Aleta

    Nu har jag precis vaknat, somnade till när jag nattade ungarna. Det har varit en hård dag, barnkalaaaaas med {#lang_emotions_ghost}-tema.


    9 ungar av förväntade 11 dök upp. En kom aldrig, inte hade de brytt sig om att ringa och svara heller. Hon hade sagt till dottern att hon skulle komma, men det känns ju lite osäkert och det var det tydligen. Trist när de inte orkar svara. En förälder sokm vi träffade dagarna innan frågade vi och hon sa: "Nä, han kommer inte, men jag tänkte att man inte behövde svara då." 
    Suck, vi försökte formulera oss så tydligt som möjligt. Veckan innan hade en kompis barnkalas och då skulle man svara bara om man inte kom. Det där med att svara på inbjudningar har helt försvunnit ur vanligt folkvett känns det som.
    En av ungarna kom igår istället för de hade tagit fel på dag. Stackars barn, långt att resa hade de också, så vi körde hela kalaset för henne och dottern i lördags också.


    Duktiga I'm Yours som röjer och förnyar!


    Dfk, bra att han kom!

  • Sonja68

    Hej Tanter!
    Hoppas ni mår bra ♥
    I lördags var vi på fest hos kompisar. Utan barnen. De sov över hos min bästa väninna, vars yngsta dotter är min dotters bästis. De hade hur lattjo lajban som helst där. Hade inte saknat mamma o pappa en sekund och ville inte komma hem igen !

    Vi hade jättekul på festen. _Våra närmaste vänner hade 25-årig bröllopsdag (silverbröllop va'?) och vi var 15 glada gratulanter som åt go'middag, drack, dansade och spelade biljard hela natten. Igår var det m a o en ganska tung dag...

    Jag har i alla fall totat ihop ett brev till Barn o Grundskolenämnden om att vi som har ryska barn i förskolan protesterar mot de nerdragningar som gjorts på modersmålsstödet i ryska (har fått indikationer att de vill dra ner ännu mer alt. dra in det helt för de ryska barnen, trots att de uppfyller kravet på minst 5 barn i kommunen). Jagar rätt på föräldrarna nu för underskrifter.
    Tyvärr så är det mycket turbulent inom skolan i vår kommun och BoG har precis fått sparken. Allihop!
    Men jag fick tipset att adressera brevet till kommunen (överst), och gå in med det personligen till receptionen, se till att få det ankomststämplat och ett diarienummer. Då måste de lämna det till ansvarig i frågan och så kan man själv följa ärendets gång på nätet.
    Inte för att jag tror det hjälper, men då har jag som förälder i alla fall gjort vad jag kunnat, för att mitt barn ska få det hon har rätt till.

    Cantaton; härligt med mys på landet med älsklingssambon!
    Aleta: BArnkalas med {#lang_emotions_death}-tema, låter kul Min lilla K fyller 5 den 26/5 och hon har sagt att hon vill ha ett "läskigt" kalas... Vad innebär det?! Typ Halloweentema i maj eller? Någon som har tips och ideér? Jag menar, hon har inte själv en någon "läskig" kostym. Åh, vad jag tycker sånt här med kalas är jobbigt

  • Sonja68

    Kanske ska försöka styra in det på spökkalas. Då kan man ju ta ett gammalt lakan och förvandla till kostym på ett relativt enkelt sätt.

  • Sonja68

    Heloise *stryker gravidmagen* mys på du och sy bebislapptäcken. Bra att ingefärste hjälper!
    Vad är en shn kille? *fattar ingenting*

    Dfk; Så BRA att killen kom in och bad om ursäkt. Menade eller inte menade det, han gjorde det i alla fall!

    Liz, jag blir så inspirerad och upprymd när jag läser om dig och dina lägenhetsförändringar! Jag vill också byta möblemang!!! Men tyvärr... inte just nu.

    Kram till alla!

  • Aleta
    Sonja68 skrev 2010-04-26 08:53:48 följande:
    Kanske ska försöka styra in det på spökkalas. Då kan man ju ta ett gammalt lakan och förvandla till kostym på ett relativt enkelt sätt.
    Det var ett spökkalas vi hade. Dottern var vampyr. Svarta byxor och svart tröja. Håret i en hästsvans med rött band och en svart slängkappa med rött foder som hennes mormor sydde av stuvbitar vi hade hemma.

    På inbjudan skrev hon: Klä gärna ut er till något läskigt. Det blev två häxor, ett skelett, en batman, ett lejon, en prinsessa med rufsigt hår (trollprinsessa?), en pojke med röda eldsflammor i ansiktet och två barn som inte ville klä ut sig.


    Mat: Köpeköttbullar som vi stack okokta spagettibitar i = spindlar. Snabbmakaroner = maskar. Ketchup = blod. Röd saft = mer blooood. (Gurkor och morötter kom ungarna fram till att det var ormar - de har fantasi så det räcker och blir över.)


    Till fika: spökmaränger = marängsmet som man spritsar så att det ser ut som ett spökansikte (tänk skriet av Munch) och en glasspinne och mer blooood i glasen.


    Leka fick de göra mest själva, istället för fiskdamm fick de gå upp en och en några steg i vindstrappan där det var spökljud och en korg som de kunde dra ner i ett snöre. I den låg godispåsen. Det var både en och två som ville ha sällskap av mig och gärna tänt ljus, det var läskigt nog ändå. På dagis idag hade de berättat för fröknarna att vi har ett spöke på vinden.


    Vi hade en snörpiñata som jag gjort själv som såg ut som ett spöke. Det funkade bra men var ganska jobbigt att tillverka.


    Svarta spökballonger, serpentiner, servetter och sugrör.


    Hoppas du får några idéer.

  • Heloise
    Sonja68 skrev 2010-04-26 08:57:11 följande:
    Heloise *stryker gravidmagen* mys på du och sy bebislapptäcken. Bra att ingefärste hjälper!Vad är en shn kille? *fattar ingenting*Dfk; Så BRA att killen kom in och bad om ursäkt. Menade eller inte menade det, han gjorde det i alla fall!Liz, jag blir så inspirerad och upprymd när jag läser om dig och dina lägenhetsförändringar! Jag vill också byta möblemang!!! Men tyvärr... inte just nu.Kram till alla!
    Shn är en loge, eller en order som frimurarna, fast inte lika hemliga. Min pappa och morfar var medlemmar i Shn förut och det enda de gjorde var att bli på kanelen i frack.

    Härligt tema Aleta, vilka smarta ideér!


     

  • Soldemor

    Hej tants!

    Konfirmationerna gick kanon i lördags, men det blev liksom två rejäla urladdningar innan jag skulle åka hem och ha födelsedagsfest för snuttarna. Och det var också såå trevligt! De fick råttor och ormar man kunde dra upp med ett snöre så de rörde sig och surrade. Fast Amaretto blev rädd och gömde sig i slottet. Den som uppskattade leksakerna mest var hon som inte fyller år förrän i slutet av juli. Hon hade julafton i lördags! Alla som lekte med henne och med massor av nya roliga leksaker!

    Idag är det inte så jätteroligt däremot. Solde har fortfarande sjå med kisseriet, så jag får nog ringa en veterinär. Förhopningsvis är det något som går att åtgärda med antibiotika, vilket tyvärr inte funkar på min vilda och hemska fantasi. Den målar hela tiden upp det värsta.

  • passionsblomman

    Halloj!
    Jag har inte tid att vara här als egentligen, men dels måste jag ju kolla läget och dels haar jag hälsningar från Bruttan:
    De fick stanna kvar på lassa hon och lill-grodan, för värdena som skulle sjunka har bara planat ut. De får inte åka hem förrän det ser OK ut, så nu solar Grodan så hon ska få komma hem i ett vips.

Svar på tråden Tantvarning del 8