• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Fjällbruttan

    Blomman, hoppas du mår bättre fysiskt under dagen, städa kan man göra nån annan gång för ingen snor dammtussarna...
    Förresten sa min pappa att tjejen som hjälper oss med städet inte behövde komma när han var här för han skulle minsann städa åt mig! Kors i taket
    Vilket nog är tur för kl 5 i morse låg jag och funderade på BB...nu jädrar har förvärkarna dragit igång...så jag ska försöka sova en stund idag med innan maken far och jobbar,
     är lite trött efter vakna vargtimmar...

  • Daa

    Jaa, Bruttan, det är väl detsamma att le.
    Här snöar det.
    Kom nyss in efter att ha släpat ut en av föräldrarnas hundar som sällskap på min skidtur. Snöandet gjorde det svårt att hitta skoterspåren och utanför dem sjönk jag ner nästan till knäna, skidorna till trots. Den stackars hunden försvann nästan. Till slut lyckades vi ta oss ner till älven och där var det lättare att ta sig fram.

    Men hunden verkar tycka om mig ändå.

    Berätta gärna igen, när är det du ska sättas igång? *brer om Bruttan med en skön filt*

  • Daa

    Ja, det är märkligt.
    När är dopet? Det kanske du har berättat...

    lanovia 08 skrev 2010-03-27 11:51:29 följande:


    Igår var vi med om något intressant. Vi har skickat ut inbjudningar till dop nu, gästlistan blev lång, typ 58 pers. Och då har vi ändå hållt igen lite, vi har bjudit barndomskompisarna men inga nyare fynd. Alltså närmaste vännerna och släkt. Och vi känner definitivt att det räcker som det är med folk. Vi skall göra smörgåstårtorna själva så längre behöver listan inte bli.Igår ringde en utav makens kompisar och anmälde sig OCH sin mamma. Mamman är inte bjuden. Maken blev så ställd att han inte visste vad han skulle säga. Nu känner vi att en person extra är lugnt, hellre det än att göra henne ledsen. Men hur tänker man? Inte bjuder man väl med sin mamma när man är vuxen?Jag kan t.e.x lätt komma på kompisar jag hellre skulle säga till än att bjuda kompisars föräldrar. men men..
  • Leksi

    Fru E
    Skit också. Livet är verkligen inte rättvist på något vis.
    *kramar om och sticker in en ask med dyr choklad under deppmanteln*

  • Fjällbruttan

    Daa: myser under filten
    Om inte grodan bestämmer sig för att göra egen entré så borde det bli runt 12 april, vi har inte fått definitivt besked än...
    Men sist det togs prover så hade jag inga GBS bakterier i alla fall, vilket känns jätteskönt, ska äta pencillin en vecka till, sen är det upphåll fram tills förlossning, för att bebis ska må så bra som möjligt.

  • Leksi
    Fjällbruttan skrev 2010-03-27 18:18:00 följande:
    Om inte grodan bestämmer sig för att göra egen entré så borde det bli runt 12 april, vi har inte fått definitivt besked än...Men sist det togs prover så hade jag inga GBS bakterier i alla fall, vilket känns jätteskönt, ska äta pencillin en vecka till, sen är det upphåll fram tills förlossning, för att bebis ska må så bra som möjligt.
    Vad spännande Bruttan!! Skönt att proverna visar så bra. Vi får se vem som hinner först- du, Ankan eller jag...
  • Leksi
    passionsblomman skrev 2010-03-27 13:05:05 följande:
    Lanovia, mentalt mår jag bra-precis som nyss, men jag är rent fysiskt lite risig idag.Jag började frysa och kände mig helt färdig inatt och la mig tidigare än jag tänkt. Och idag sov jag som en sten. jag har haft som rejäl mensvärk både bak i ländryggen/svanken och fram i magen. Fast det har jag haft sedan de plockade äggen iofs. Sedan när jag steg upp behövde jag gå på toa. Väl därinne blv jag helt darrig, kallsvettades så det rann och tänkte "nu kräks jag och svimmar på samma gång!" Obehagligt! Nu har jag ätit lite och mår bättre, men inte är det läge för den storstädning jag hade planerat.Det står i pappren att man ska höra av sig ifall man får yrsel och illlamående etc. för det kan vara tecken på överstimulering. Men jag känner mig mer som att jag håller på att bli sjuk.Eller som när jag blir rikitgt kass vid mens.Det går kanske över under dagen hoppas jag...
    Hur mår du nu Blomman? Har det blivit bättre? Hörde du av dig till kliniken?

    Förstår att du inte vill ta ut någonting i förskott men kan inte låta bli att tänka om det är lilla ägget som fäster... Iiiihhh...
  • Leksi
    Ninnnis skrev 2010-03-26 20:43:11 följande:
    Här har vi haft 17 grader i skuggan... Vi har tillbringat vår lediga bonusdag med att promenera & leka med vovven, vårfixa i trädgården och premiärgrilla (och bjudit hantverkarna på grillunch).Nu blir det fredagsmys, imorgon är det hundträning.
    Låter helt underbart Ninnis! Du & din man verkar så lyckliga ihop och de här långhelgerna var nog inte helt fel även om det inte var ert första-val. Hoppas hundträningen gick bra idag.

    Undrar dock om vi bor i samma land... Snön har visserligen börjat smälta undan här med efter ett par dagar med 6-8 plusgrader men det är grått, grått, grått och hur trist som helst. Snön är smutsig och ful, ingen tillstymmelse till krokus eller snödroppar än och att påta i trädgården känns långt borta. Och då bor vi ändå i Uppland! Hoppas solen och vårvärmen kommer till påsk, det vore nice!
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan