• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Sonja68

    Dessutom så resonerar jag som så att OM jag skulle vara gravid, ja då hade Han däruppe den planen för mig, och det betyder att vi ror iland det. På nåt sätt. Då är det bara att ta emot med tacksamhet och ödmjukhet och göra det bästa av situationen. Är det tänkt så, så är det.

  • Ninnnis

    Det tycker jag är bra tänkt... Samtidigt förstår jag din oro och dina tankar. Ta ett test så vet du säkert, sen får ni försöka fatta ett gemensamt beslut utefter det. Kram igen!


    Sonja68 skrev 2010-03-22 15:18:46 följande:
    Dessutom så resonerar jag som så att OM jag skulle vara gravid, ja då hade Han däruppe den planen för mig, och det betyder att vi ror iland det. På nåt sätt. Då är det bara att ta emot med tacksamhet och ödmjukhet och göra det bästa av situationen. Är det tänkt så, så är det.
  • Sonja68

    Tack Ninnis och Daa. Det blir nog en sväng förbi Apoteket efter jobbet.

    Någonstans inom mig har jag en liten sorg i mitt hjärta över att jag inte är yngre och kunde få den där välbehövliga pausen från småbarnslivet för att sedan skaffa en sladdis. Särskilt som de två "blommorna" vi redan har är så fantastiska. Och min make är relativt ung och gärna vill ha fler.
    Och det faktum att jag tog beslutet att INTE sätta in spiral har nog lite att göra med att lämna en dörr öppen. utifall att jag skulle våga prova, fast jag är 40+...
    Eller utifall att vår Herre skulle tycka till om saken s a s.
    Under sker ju faktiskt titt som tätt!

  • Ninnnis

    Nu ska jag åka hemåt, sen är det dags för ridlektion

    Hoppashoppashoppas Blomfamiljens ägg & simmare får en riktigt romantisk natt i skålen! *kniper hårt med tummarna*

  • Hvidbrud

    Ojojoj vilken spännande dag idag!
    Håller tummarna för blommis fina ägg! Romance i skålen inatt...!
    EA åååååhh! Jag håller tummarna! It's not over til the indian is banging the drum.
    Sonja oj vad spännande! Förstår dina tankar om ett barn till... Jag tänker iallafall inte slänga ut dig- det är ju sånt som händer när man hänger med värphönsen! Förr eller senare -det gäller er allihop!

    Jag har ätitvåfflor.... Mmmm

  • Ninnnis

    Åh, våfflor! *vattnas i munnen*

    Jag har iofs ätit rester av makens goda (och onyttiga) potatisgratäng, men en våffla till efterrätt kan man ju alltid få ner

    Nu till stallet

  • Fru sy

    Godkväll alla goa tjejer!
    Var tvungen att kika in och kolla hur det gott för blommis idag, och det se ju bra ut. är med och håller tummarna för en romantisk natt.

    Sonja: Låter spännande, nu måste jag ju logga in och kolla i morgon oxå för att se hur det gått för dig...

    Hvidis: Våfflor låter gott, nu är det ju snart våffeldagen så då blir det kanske lite våfflor i tråden.

    Ninnis: Härligt att dina killar kommer hem snart igen, låter mysigt med lång helg!

    Fru E: Håller tummarna för er. Spännande med husbud, håller tummarna för det oxå när jag ändå håller på.

    Daa: hur är det med dig?

    Kramar till alla, förlåt om jag missade någon det var inte meningen.

    Själv slutade jag med provera i fredags så nu väntar jag på att indianerna skall komma. Får nog gå och kolla i kalendern hur många dagar det tog efter avslutad kur förra gången...

  • Daa

    Kikar in med en stor, varm kram till fru E. Hur är det idag, vännen? *orolig*

    Blommis: kram till dig med. När får du veta hur det har gått?

    Sonja, hur har det gått för er?

    Jenny: hoppas att indianerna uppför sig nu. Ska skicka mina till dig.

    *vinkar till alla*

  • Sonja68

    Hej på er!

    Testet visar klart att jag INTE är gravid och imorse kom indianerna. *pustar ut*
    Skönt, det blev genast så många färre svåra beslut att fatta.
    Inte för att jag hade valt bort ett ev barn, men det hade helt klart komplicerat mycket för oss. Men maken och flickorna hade nog tyckte det var skoj. Till en början.
    Modershjärtat hann förstås börja krampa igår när jag såg små bebisar på affären. De är ju helt ljuvliga!!
    Men jag har två, friska, härliga tjejer redan och jag tänker lägga ner all min ork, kraft, energi och kärlek på dem (och lite på maken ) de kommande åren. Och hoppas att jag får uppleva att bli mormor nån dag Jag kommer bli världens bästa och lyckligaste mormor!

    EA: Hur går det för dig?

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan