• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Fru E

    Ingis-det är så trist att behöva ta bort sina husdjur vet precis hur det känns. Vi avlivade vår lilla tax som jag växt upp med för några år sedan och det inte roligt. Men man får tänka att de har det bättre där de är nu på något sätt

  • passionsblomman

    EA- jäklar! Vad snabbt det går! Undra på tatt de kallar den för den korta metoden! Känner mig i en oerhört långsam och omständlig process i jämförelse. Lite konstigt i perspektivet att det ju tydligen är så bråtton för min del. Men det är väl olika för vem de olika metoderna passar bäst.

    Uj vad spännande det blev nu då med sådär snabba puckar!
    Hur mår du annars?

    (som du ser postar jag samma i båda trådarna till dig nu. Det är lite scitzat att jag pratar med flera av er i flera olika trådar, det verkar ju ibland som att man inte ens noterar hur ngn har det i den ena, fast man kanske harvärsta utläggningen i den andra....)

  • Fru Bygg

    EA, wow vad snabbt det går. Vad händer efter de har plockat äggen? (dum fråga kanske)?
    Vi vill verkligen ha fler plus snart i tråden!

  • passionsblomman

    Fru Bygg, då ska äggen sammanföras med spermierna i en skål och sedan ska befruktade sättas tillbaka efter några dagars odling i värmeskåp. Om det finns många embryon som ser bra ut kan man frysa in dem! ÄR inte DET helt galet???

  • Fru Bygg

    Så efter att man har plockat äggen, så kan man vara gravid efter ca en vecka?

  • Fru E

    Fru Bygg-efter de plockat äggen så ska makens simmare våga bjuda upp dem på dans, dvs befrukta dem. Sen ska de delas på rät sätt och bli till embryom innan de sätter tillbaka det bästa ägget. Resten fryser de ner till andra försök.
    Efter insättning får man ett testdatum mellan 14-16 dagar fram i tiden och sedan är det klart för att se resultatet på stickan om man inte redan vet hur det gått

  • Fru Bygg

    Wow, hur känns det Fru E? Om tre-fyra veckor så kan du få ett plus på stickan? Vet att det inte är säkert, men börjar hålla tummarna redan nu!

  • Fru Bygg

    Hur långt är du i den "långa" proceduren Blommis? Tack för förklaringen förresten! Jag anade att de skulle sammanföras med spermierna, men inte att det gick så fort. Spännande för er båda! Håller tummarna för dig Blommis redan nu också!

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan