• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Hvidbrud

    Nä, han låter inte hemsk! Det låter som om han vill ha huset på plats inna han kan slapna av. Du har jaft Busan och han huset att se till att det blev klart till er, och det stressar honom till tusen. Tror jag... ? Kan föreställa mig att han kanske heldre vill ha de få timmarna han har med er efter jobbet hemma
    i lugn och ro och få vardagen att flyta på?
    Kan inte du och Busan fortsätta simma, men göra det dagtid istället? När ni får mer vardag i framtiden är hon badglad och pappaglad och de kan bada ihop, men på ett annat sätt än babysim? Eller när han ska va pappaledig kan han åka själv med henne?
    Jag VILL också göra massa grejer med e och batman nu, men han är helt slut efter jobbet, så den lilla energin han har kvar får han använda som han kan på e, det betyder att vi inte har så mycke besök eller oväntade händelser och spontanitet just nu, men det får vi ta.
    Jag däremot kryper snart ur taket och babblar öronen av de stackare som kommer i min väg.... Mamma som jag brukar ringa typ tre ggr/dag har varit i Egypten en vecka nu, så jag hat lite väl mycket överskottssnack kvar.. har ringt och snackat med pappa och brossan mycket istället... Men det är inte samma sak... E älskar att träffa människor också, så vi kanske skulle gå på aimning eller nått på dagarna, mamma/barn gympa för så små? Finnsdet?


    ingenjörsbruden skrev 2010-02-23 10:55:25 följande:
    lanovia 08 skrev 2010-02-23 10:51:52 följande:Japp! Men busan växer så det knakar så pappan får allt ta o TA sig tid NU varje dag med henne......hon är inget man kan ta senare...morrrrar litehan låter hemsk....men det lovar jag att han inte är....han vill bara ha ALLT klart...men så funkar det inte riktigt..
  • Hvidbrud

    Ninnis: åååååå, så irriterande! De är benhårda med att ta ut semestern innan maj i dk. Suck! Kan du inte åka upp till din mamma och bli ompysslad?

  • Hvidbrud

    Åh, lanovia! Visst käns det helt knasigt tomt att vara borta från dem??

    Har blivit erbjuden vaccinering mot svininfluensan till e... Är det nödvändigt fortfarande?!?

    Sonja: välkomna hem!!! Kram!

  • Hvidbrud

    Åh, lanovia! Visst käns det helt knasigt tomt att vara borta från dem??

    Har blivit erbjuden vaccinering mot svininfluensan till e... Är det nödvändigt fortfarande?!?

    Sonja: välkomna hem!!! Kram!

  • Hvidbrud

    Blommis: by the way så är jag så glad för att din ansökan är ivägskickad! Way to go!
    Börjar själv få lite jobbstresd/ångest... Den kommer sig smygandes... Måste hitta nya lokaler och bestämma mig om jag ska läsa och om så, vad. Eller ska jag bara söka ett vanligt jobb? Med sjukdagar och betald semester och vabning osv. Men vad skulle det vara för jobb då? Nä, usch och fy vad det är rörigt där inne...

  • Fru E

    Ninnis- livet är för j-vligt ibland! Speciellt inom Landstinget!!!
    Förstår verkligen hur ni/du känner det!
    Kan du inte ta en weekend/spa med en kompis eller så får du ta semester med oss i tråden så har vi en heldag

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan