• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Hattis

    Vilken (vilka) cliffhangers Cicci! {#lang_emotions_surprised}

    Tack för kramar, har fått en stor av (och gett en till) maken också. PB, ja vi har ju bara försökt ett drygt år, men det har ju inte blivit så många försök pga det rätt besvärliga ma:t (min cykel har fortfarande inte hämtat sig och jag blev gravid i juni förra året).

    Finns det inget motmedel mot skendräktighet Snaily, vad gör man med hundar, låter dem boa och gny helt enkelt ?   Kram på korven!

    Gick hyggligt på jobbet idag trots allt så jag kan vara nöjd. Så ska jag dricka vin, massor av kaffe och träna hårt som f-n imorgon!!!

    Skönt med inlämningen MSW (har nog ungefär samma känsla med jobbet just nu)

    Lappis, jag röstar på alternativ som minimerar disk! Delikatessaffärsmingel/cateringglas är ju lysande idéer. Att vara på ett mindre ställe i närheten av hemmet blir ju nästan som hemma! Inbjudan kan formuleras som fest i det större vardagsrummet!

    Härligt med ngn som rör på sig Nenne

    Telis, du verkar vara min motsats när det gäller sovtider, förstår inte hur man kan lägga sig före kl. 22, men måste man så...

    Näe, natti och kram på er!

  • fru AM

    Du är för skön Cicci! Kör ditt eget race!


    Jag har inte deklarerat själv på 10 år, det är för komplicerat nuförtiden på grund av arv och grejer så du behöver inte känna dig dum. Räkningar betalar jag dock helst själv - maken skjuter gärna upp sånt in i det sista tills när påminnelserna kommer och då blir jag så nervös.


    Vi får se hur vi gör med 5minutersmetoden framöver - det har ju gått bra hittills men idag var han så olycklig. Somnade snyftande i min famn efter byte av lakan och pyjamas


    Nattinatti ses imorgon!


     

  • Telis

    Gomorron!


    muggles, ja vi renoverade ju badrummet i lägenheten så det ska vi göra avdrag för. Man behöver inte skicka in några kvitton innan Skattemyndigheten ber att få se dom.


    muggles igen, gulligt av din man att lova att hjälpa din mamma ekonomiskt om det händer något. Jag har bara avkrävt min make ett löfte om att han ska ringa min mamma två gånger i veckan om det händer mig något och det har han gått med på. Min mamma klarar sig nog ekonomiskt men däremot är hon väldigt, väldigt ensam.


    Hattis, ja jag har alltid varit kvällstrött och tyckt att det har varit underbart att få gå och lägga sig men det har nog blivit ännu "värre" nu när man ska upp vid kl 3 och kl 5 också.


    Vi fick veta igår att en kompis blivit opererad för bröstcancer, vi skulle vilja göra något för henne, maken och jag. Jag funderar på att skicka ett Delicard, är det någon som har en bättre ide/sajt?


    Nej, nu ska jag gå och prata med Televinken, han ligger och pratar för sig själv i babygymmet. Jag måste nog klippa mig kort snart förresten, han gillar redan att dra mig i håret och jösses vad stark han är.

  • Lapinette

    Telis - omtänktsamt och gulligt att skicka ett Delicard. Pratade med en kund för en tid sedan vars fru har opererats för bröstcancer och hon var så trött på alla blommor som hon fick så hon bad honom slänga dem. Hon tyckte det kändes som begravning hemma. Istället uppskattade hon när folk skickade över en tårta eller något annat trevligt. Så jag tycker din idé verkar jättebra!

    Själv fick jag mail imorse från min väninna i Kalifornien. Hon var jättglad över blommorna och de hade varit i Mexico så det var därför hon inte hade hört av sig. Skönt, nu vet jag att de kom fram.

    Oj, har inte pratat om döden hemma mer än att jag sagt åt maken att han inte får dö före mig . Däremot har min mamma gett mig papper och uppgifter på vad som ska ske om hon går bort.

    Ni som inte deklarerar själva och har komplicerade dito. Kan ni tips om en bra deklarationsexpert? Min make skulle nog behöva en. Han kommer att skicka iväg en bok (med förklaringar) på sin komplicerade deklaration i år.

  • fru AM

    Telis: vad tråkigt  med kompisens bröstcancer! Tror Delicard är en bra idé - så kan hon välja lite av varje och få det hemkört. En upplevelse som jag annars brukar rekommendera kanske är lite för ansträngande för henne ... En konkurrent till Delicard är annars Supékort som jag fått själv och där kan man välja även på andra saker än mat.


    Den här släktingen jag hälsade på i Göteborg. Har insett att jag är hans enda levande, ej senila, släkting - förutom att vi inte är blodssläkt alltså. Min bror finns ju förstås men han bryr sig inte. Bonusfarfar har ett grannpar som han hälsar på varje dag och de sa när jag var nere att om han inte dyker upp en dag så vet vi att det har hänt något ... Får lite ångest av detta nu men jag ska se till att ringa honom åtminstone en gång i veckan och kanske försöka övertala denna stolta gamling till att ta emot hjälp från kommunen i form av matutkörning och lite städning (vilket också implicit innebär kontakt med omvärlden). Hittills har han klarat sig helt själv i stora villan och kört bil(!) för att handla Samtidigt misstänker jag att om han börjar ta emot hjälp så kommer han förmodligen börja tackla av ... Ett dilemma.

  • fru AM

    Lappis: har tyvärr ingen deklarationsexpert att rekommendera. Min advokat sköter min deklaration men det beror mest på att han erbjudit sig och på att han har koll på bolagets alla siffror "sedan urminnes tider".

  • FruCicci

    Morning has broken....
    Good Morning Ladies!
    Fredag!!!!!!!!!!!!!

    Skål och lite pök på det??? !!!!!

    He he he

    Lobverboy...... jammy

    Han är min ungdomskärlek, delux. Jag var helt galen i honom i tonåren.... och alla andra tjejer med!
    sen när jag var runt 18 så fick jag helt plötsligt napp, kan i dag inte fatta att lilla jag fick den snyggaste av grabbar, 4v år äldre... han liknar Richard Geer
    Nåväl, vi hade en flinga, men jag kände mig obekväm i det coola grabbarnas gäng och jag tror han tyckte jag var en lite så där inför dem, men innerst inne var han nog rätt intresserad....
    Många turer.... sen träffade han en dam som han var tillsammans med lääääänge, men så fort han gick ut och jag råkade vara ute samtidigt, sågs vi och det slog gnistror... det var som en kemisk förening..... vi kunde inte motstå varandra...
    Sen för ett par år sedan (INNAN jag var gift, men förlovad) så var jag ute en jäkla tisdag med jobbet o det var lite party... hamnade på Riche och vem fan står inte i baren och ler??? Jo han......
    Sen mötte jag upp honom samma natt på Lydmar och det ena ledde till det andra (skäms)....
    tänker inte ge smygläsaren några detaljer.... hoppas ni skriver mega mycket så detta försvinner nu.....
    Nåväl, han var så ihärdig så jag visste varken ut eller in..... detta var hösten ett särskillt år.... sen köpte han presenter till mig och hörde av sig mycket..... jätte smickrande....
    FAST jag fick lite ångest och dåligt samvete.... inget hände ju mer än att han hörde av sig.... hur som helst, så bestämde jag att jag skulle gifta mig med maken och berättade det för honom....

    Nu är vi kompisar men den där kemiska attraktionen mellan oss finnns verkligen där. Han hör av sig, inte jag, jääte kul..... He he he
    Så igår var det dax igen.... då hade jag tydligen pratat med honom i slutet av januari, kommer inte ihåg det... då var han lite orolig för mig och nu vill han veta hur allt var... misstänker att det var då Skorpan hade både magsjuka och UVI och inte åt....

    Hur som, han är så himla gullig mot mig, jag får så mycket komplimanger och han ger mig så många leenden som inte min man gör ens på flera månader, på en och samma kväll. ¨
    Så summa kardemumma, så tänker jag ha den kontakten med honom som vi har, sen kan manju själv bestämma hur man vill tola det som skrivs mellan oss....

    Så merspännande än så är det tyvärr inte tjejer!

    Hej Telis! Du är också upp tuppen
    Hoppas du har haft en rolig stund i babygymmet med sonen idag
    Nu är du värd lite Polaren Roger
    Du måste var helt slut efter gympasset

    Jag ska på min behandling snart Så skönt...

  • Oupsie

    God morgon, tjejer! Idag är det fredag . Tjohoo{#lang_emotions_cheers}, skål!


    Gud vad ni skriver, har inte hunnit in sen onsdagsförmiddag. Läste i kapp inatt till klockan vra halv två, och då var jag så trött så jag kommer inte ihåg allt jag hade tänkt att kommentera. Kanske inte så smart.


    Hattis, fy vad tråkigt . Jag hoppades så att det skulle vara ett plus. Kram!


    Nenne, vad läskigt med magen .


    Arga snickaren? Har aldrig tittat på det men det är trist när program man gillar blir inställda på grund av sport. Personligen tycker jag dock att hockeyn inte var så kul i onsdags men igår var det roligare .


    Seriöst, om det blir brudöverlämning på prinsessbröllopet så går jag med i republikanska föreningen . Även Mr Oupsie blev upprörd! Hursomhelst kanske det i och för sig är passande i det här fallet eftersom kronprinsessan inte fåååår välja vem hon vill. Pappa knugen på ena sidan och Fredrik Reinfeltd på andra kanske hade varit en lösning?


    Cicci, ska du inte testa om mensen är en vecka sen? *spännande*

  • MSW

    Godmorgon!


    Sitter här med en kopp te för att komma igång lite efter att ha varit mer eller mindre vaken sedan ca5.42 när A började snurra! Nu är han på dagis och jag tänkte börja med lite förberedelse (typ städning) inför morgondagens kalas!


    Cicci: I mina ögon skulle ditt liv lätt kunna passa in i desperat housewives eller något! Kan inte låta bli att tänka på hur olika våra liv ser ut! Men du är verkligen härlig! *kram*


    Igår var vi och umgås med As kusiner, varav den ena är drygt fem månader, och jag blev så "påverkad" av den lilla damen att jag drömde att jag var gravid i natt! Tror jag är för insnöad på det för att inte ens vara inne i den karusellen!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge