• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

    Snabb update innan jag ska in på möte:
    var hos farbror underlivsdoktorn nu. Han var en mycket sympatisk äldre herre. Lugn och lite sävlig. Han gjorde eg allt jag ville: frågade, lyssnade, undersökte med VUL. Vi såg äggstockar och livmoder som såg bra ut (det var 3 skikt där och det skulle det tydligen vara när det är ÄL), en äggblåsa är påväg och spricka så det är nog bara att göka på i helgen (det sa han inte - det var min tolkning ). Han frågade fö om jag använt ÄL-test (!) - jag trodde de inom vården var emot sådana.
    Han menade på att eftersom min cykel är ngt kort så tyder det på ägglossningsrubbningar, dvs att jag inte har ÄL varje cykel. Men så frågade jag att om jag får lh-stegring betyder det då att jag ändå kanske inte har ÄL varje månad? Men då sa han nej, om jag får lh-stegring så betyder det att jag har ÄL. Och eftersom jag får glad gubbe varje månad så vet jag inte riktigt hur jag i så fall skulle kunna ha rubbad ÄL. Det är väl som vanligt att de inte riktigt vet
    Han tyckte iaf att allt så normalt och fint ut, att jag blev gravid i juni var positivt och han tyckte vi skulle försöka till i augusti (då är det ett år efter MA). Händer inget och jag vill så ska jag ringa honom då och då får vi komma på riktig utredning och "då går det fort" som han sa. Då kan det bli ivf och grejer. Men det är jag inte säker på att jag vill gå igenom faktiskt.
    Men jag skulle gärna ha tagit emot ett recept på progg men det tog han inte upp. Jag får väl propsa på det i augusti istället då.
    På det hela taget känns det bra att allt är normalt igen efter MA, att ha fått en undersökning och lite lugnande ord (han verkade tycka att "du är ju iaf under 40" så såå farligt gammal var jag tydligen inte enl honom). Även om det inte gav några konkreta resultat...

    Nu möte!

    *fredagsnynnar*

  • nennesjuttioåtta

    Mugglan
    WOHOOO!!! Vilken bra gyn du verkar ha träffat! Vad skönt att allt såg bra ut och att han tror ni kommer fixa det här!

  • Tinga

    Muggles - då var det ju idel positiva besked på det stora hela. Vad bra! ÄL-test kan ju knappast visa fel varje månad; får du alltid glad gubbe borde det ju betyda att du oftast har ÄL. Då kan vi räkna ut vilka aktiviteter som kommer att pågå i Casa Muggles under helgen!

  • Telis

    muggles, skönt att det såg bra ut och att det var en bra läkare!

    Fast till mig sa dom att en stegring på ÄL-testet inte behöver betyda att man får ÄL. Testet mäter bara hormonet som säger åt kroppen att äggblåsan ska spricka. Sen ska det ju finnas en äggblåsa med ett ägg i och blåsan ska spricka också och det är inte säkert.

  • Telis

    BS, jo vi använder haklapp nu för han har börjat kräkas så mycket. Fast jag måste säga att han har en osviklig förmåga att putta bort haklappen och kräkas på bodyn istället.

  • Liten med Mindre

    Åh - sitter och formulerar ett brev med uppgifter jag anser att ledningsgruppen behöver ta på sig att driva i min frånvaro. Svårt att få till det på rätt nivå, och vara mer motiverande än pekpinnande.

    Kommer att sluta med att jag läser igenom det sista jag gör innan jag går - och trycker på sänd.

    Har grundat inför fredagsfikat med lite frukt. Kan ju undfly mina uppgifter ett tag till med lite fika.

  • Fru E

    Lappis-du kan bara blanda ner lite limesaft eller finhackat skal i moussen och sedan ha passionsfrukt ovanpå tycker jag

  • Fru E

    Nu blir det de sista förberedelserna innan alla kommer vid halv sju

    *sätter igång ugnen*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge