• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

BS: ska läsa ditt inlägg om monsterkatterna högt för Livia. I avskräckande syfte (hon tjatar om att hon vill ha en katt ("och den ska säga Nijaooou!") varje dag nu). Troligtvis skulle hon bara tycka att de låter helfestliga, era små gremlins

• Telis

BS, dom där två sista reflexerna har Televinken också men dom två första har jag inte heller sett. Stryker man honom på kinden så somnar han.

• Snorkfröken77

BS - Sån där feromongrej har vi kört med när vi flyttat och senast när vi fick massa hantverkare i huset, äldsta hanen blir lätt stressad och då kräks han varje dag. Den fungerar jättebra, man pluggar in den den i ett eluttag i ett lämpligt rum där det kan sprida sig och där katterna är mycket sen sköter den sig självt. Den kostar en slant i inköp första gången, men sen kan man köpa refill av bara själva vätskan och det är billigare. För oss fungerar det, värt att testa kanske? Hemsida: www.feliway.com/se

• Snorkfröken77

Gaah, nu gick jag in och läste där själv om katter stress och fick ångest, där stod det att katterna ska ha varsin vattenskål och matskål. Det har inte våra, men jag har inte märkt något problem. Hur har ni andra som har fler katter, har ni egna skålar till varje katt? De brukar få en egen skål när det är nåt gott typ tonfisk, annars äter de ur samma.

• Telis

Nytt foto på Televinken i galleriet (fast utan smilgropar).

• fru AM

Men vilken gullig snuttis!!!

Telis skrev 2010-02-12 12:31:37 följande:
    Nytt foto på Televinken i galleriet (fast utan smilgropar).
  • BrudSommar2006

Lapinette, jag förstår att du vill ha trädgård!

Vi satte en magnolia förra året, får se vad det blir av den.

Läste en artikel för ett tag sedan om vilka växter man skulle ha i sin trädgård för att få så mycket som möjligt för huset om man skulle sälja och magnolia låg i topp. En stor, fin magnolia i blom kan tydligen vara värd hur många tusenlappar som helst. I botten låg tuja, ingen ville ha en stor tujahäck.

Jag tror absolut att katterna, speciellt Oskar, är understimulerad för det går inte att få igång honom på lek, han bara ligger och gäspar hela dagarna och vägrar dessutom gå ut. Hoppas så att snön försvinner snart så att de börjar vilja gå ut mer.

• BrudSommar2006

Här har vi efter två försök inte lyckats få fram några bebisexemplar som man vill resa med. Astrid vrålade från klockan åtta till halv tolv igår, vilken fasa att sitta på ett hotellrum, eller ännu värre, vara på en middag, med en sån. Jag provade att tempa men inte minsta lilla prutt kom ut, vare sig då eller senare. Om man nu tänker sig att magont är anledningen.

• BrudSommar2006

Ore, jag valde min senaste mobil efter exakt samma kriterier som du!

• BrudSommar2006

Lapinette, jag tycker chokladmoussen låter fantastisk.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge